Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, 14 September 2012

Insyaallah... Ibadah tu dimana-mana!.

Pagi JUMAAT ni ..... OKje sarapan ni je.......

Bukan pagi Jumaat je.... hari-hari lain pun........he..he.... kalau buat pun .... sapa yang nak mamam...... ( padahal malas tu!....) hu...hu.....

Dalam malas, malas tu...... kalau WEEKEND OKje kenalah rajinkan diri ni..... kadang-kadang tu tak tau nak buat breakfast ape...... balik, balik, LEMPENG (kalau makdan abah mertua OKje datang .... memang confirm lempeng!) , tak lempeng, JEMPUT-JEMPUT IKAN BILIS, tak benda tu MEE HOON.....NASI LEMAK ke..... boringnya!!!
Last-last sekali makan luar........ ROTI CANAI
je....lagi senang!!  he...he.....

Tak payah banyak bebel pagi-pagi ni...... straight to the point..... Peringatan untuk  diri OKje juga.....

JANGAN LUPA!  Niatkan dalam hati dalam apa jua perkara yang kita buat .....'IBADAH  KITA INI KERANA ALLAH' barulah kita mendapat pahala beribadah......! Tak kiralah masak ke, mop lantai ke, gosok baju ke,  tolong bini ke..... yang belum kawin tu...... tolong mak ayah ke....   he...he................
SUPAYA..... tak sia-sialah aktiviti seharian kita ni........ bukan hanya solat, zakat, baca qura'an, berzikir sahaja  dikira beribadah......
Macam biasalah sumber OKje dari 'Tanyalah Ustaz ~ Sukarkah Beribadat?'......

Walaupan mungkin kita dah tau pasal tu.... anggapkanlah ia sebagai peringatan yeh.....semoga mendapat pengajaran darinya.... INSYAALLAH!


5 comments:

  1. Insya Allah Kak.. Terima kasih ingat mengingati :)
    Selalu kalau balik kg dptlah tgk tanyalah ustaz.. tp bile duk kl tv mmg xtgk la sbb xde tv. :(

    ReplyDelete
  2. Beli roti canai segera tu ..lagi murah dari yang kat kedai. HH selalu beli dan selalu bagi anak2 breakfast dengan tu.

    Lagi satu, cuba beli sosej, roti biasa (gardenia etc...) dan keju (cheesedale etc..) .. letak sosej atas roti .... pastu letak keju atas sosej tu ... masak dalam oven atau microwave ... sedapppp .....

    ReplyDelete
  3. "Katakanlah: Sesungguhnya solatku dan ibadatku dan hidupku dan matiku hanyalah untuk Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbirkan semesta alam." (Surah Al-An'am, Ayat 162) :)

    Na nasi lemak~ :D

    ReplyDelete
  4. No issue Nanie....

    Terima kasih HH..... kerana sudi jengah dan komen-komen kat sini....he..he.. "LAZAT' jugak resepi breakfast tu...nanti bila dah buat OKje upload dan buat entri....

    Fir...nasi lemak ...gerai tutup he...he...

    ReplyDelete
  5. in shaa ALLAH.
    semua makanan yg akak sebut tu semua simple.tp tu la yg sedap tau :)

    ReplyDelete