Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, 18 September 2012

Rewang.....

He....he.... Semalam satu hari suntuk tak berblogging..... ada jugak insan yang rindu ek..... Terima Kasih Sue kerana 'merinduiku'.... hu...hu... perasan!

Bukan apa di tempat kejiranan OKje ni ada buat Majlis Kesyukuran Aidilfitri dan Suai Kena1.....!

Sebagai salah sorang penduduk kat situ kenalah participate......takkan BUAT TAK TAU aje kan.... 'Hidup bermasyarakat' katakan....










Ni bukan calang-calang majlis ni.... bukan setakat 'kita-kita aje' tapi SATU TAMAN ..... siap jemput polis lagi tu.....sebab nak rasmikan 'RAKAN COP'

Peh ..... paham-paham sendiri ajelah nak buat persediannya macam mana.......


So malam Ahad lagi OKje dan beberapa orang penduduk kat situ dah memulakan aktiviti 'REWANG' bukan 'berjimba'...... NO...NO.... he...he..... Rewang ni macam bergotong royong le !

Dah namanya pun majlis 'Suai Kenal' kan......  Semasa 'REWANG' le kita berkenal-kenalan.......
Peh!!! PEDAS, PEDIH semua ada tangan OKje ni dek mengupas bawang yang banyak ni!





 Tak dapat nak 'snap' banyak gambo le.... sebab 'BZ'kan ...he...he...











Diaorang tengah membuat 'BUMBU' ayam berempah!

Biasalah dalam apa majlis pun, ada kekurangan dan kelebihannya....... Walaupun SERONOK sebab dapat berkenal-kenalan antara jiran.... tapi yang tak seronoknya 'PENAT'!!!







Antara MENU yang ada!




Rasanya nilah kali pertama dan terakhir ...... sebabnya....... 'TAK LARAT'...... Tak yah le panggil semua orang, buat ajelah setakat yang kita mampu......  potluck ke,  rasanya itu lebih mudah!  'UKUR BAJU DIBADAN SENDIRI'.......  Selain budgetnya besau ...... Tak semua orang yang turun padang..... hu...hu....

Ni pun penat semalam tak hilang lagi!

17 comments:

  1. huhuhuhu patutlaaaaaaaaaaaaa merewang rupa2nyaaaa!!! huhuhuhu. heheheheheheeh of kos ler mis u. tetiba jer hilang akak kita sowang neh. takut le kena kidnap dengan badman! huhuhu

    ReplyDelete
  2. mmg best wat majlis kan..yg penatnye rewang la kan..hehheh....kdlm masyarakat felda ni..rewang dh jd tradisi...kalau x pg, alamat org panggil x bermasyarakat la.....

    ReplyDelete
  3. Wahhh bestnya mcm ni, buat sendiri je semua kan? dpt merapatkan ukhwah lagi sesama jiran kalau guna catering tu setakat pergi utk makan then balik je hak2 xD

    ReplyDelete
  4. Nyum2! Dapnyer.. Nasi impit kuah kacang tu menu wajib tiap kali raya MM.. Mak buat paling best! Nyum2.. ^_^

    ReplyDelete
  5. Rewang yg mengeratkan ukhwah. Penat tapi berbaloi.

    ReplyDelete
  6. Penatnya.........

    Catering aje le...he...he....

    ReplyDelete
  7. time rewang ni kita lebih kenal ngn org sekeliling kan..:)

    ReplyDelete
  8. susah nak dapat kerjasama bila wat mende2 camni.. nak salahkan diorang pun susah gak.. kekadang memang ada hal sendiri pun.. tapi memang seronok.. nak buat jer payah skit.. :D

    ReplyDelete
  9. penatkan kalau buat majlis tapi tak dapat kerjasama dari jiran2.. alih2 yang 2-3 kerat tu yang penat giler

    ReplyDelete
  10. hehehe beshnyaa~~ ni kat mana ni kak?
    siap ada gambar polis lagi hehehe kelas gitu :)

    ReplyDelete
  11. Rajinnya awak ini..dan paling penting join jiran tetangga..baguih-baguih...!!

    ReplyDelete
  12. Betul Shiela .... tu yang tak best tu.....

    Best eh nurul...he..he.. penatlah nurul...

    Cik Hanif oi...... DEN TERPAKSO....RELO PAKSO namo eh...he...he...

    ReplyDelete
  13. wahh syoknye, hidup bermasyarakat kan..meriah betol :)

    ReplyDelete
  14. Dah jarang dah rewang-merewang ni, sume pakai catering, tapi understandable la sebab penat.

    ReplyDelete