Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, 24 October 2012

Raya Haji.....






Pergh!!! Memang panas terik sungguh cuaca hari ni! Sangat....sangat  TERIK......!!  OKje pegi ambik
Sudden Attack lepas menghantar anak dara 2 orang tu ke sekolah. Malas nak gi petang-petang takut hujan........

Sekolah dah start CUTI kan bermula esok!.....  Confirm HIGHWAY jammed ni..... Yelah masing-masing nak balik kampung.

OKje pun balik kampung jugak ( tak nak kalah tu...... he..he... ).  Walaupun HARI RAYA AIDIL ADHA atau HARI RAYA HAJI tak sama meriahnya dengan HARI RAYA AIDILFITRI, tapi ...... dah kata RAYAkan.....  sambut jugaklah.

Selain tu sebagai memperingati peristiwa Nabi Ibrahim as dan anaknya Nabi Ismail as dalam menunaikan perintah Allah dan meraikan saudara seislam kita di Tanah Suci.

Dah terlanjur cuti panjang,  balik kampung ni bolehlah tengok mak sekali!

Biasalah kalau HARI RAYA HAJI ni, manalah ada adat ziarah berziarah, kalau ada pun aktiviti menyembelih daging korban! Tahun ni ada lembu tumbang ke tidak, OKje pun tak tahu..... maklumlah tak masuk nama menunaikan ibadah KORBAN..... he...he..... Kalau ada rezeki, merasalah daging korban! SYOK jugak tu.....  he...he...

 

Apa pun yang balik kampung tu,  drive elok-elok...... jangan gelojoh nak 'mantai' beno...... LEMBU  tu tak lari punya.....he...he...


27 comments:

  1. Semoga selamat dalam perjalanan sis...sambil balik kg tu jgn lupe nanyi lagu ooooo balik kmpung~

    ReplyDelete
  2. SELAMAT HARI RAYA HAJI KAK .. HATI2 D JALAN RAYA .. PANAS TERIK BUKAN SMPAI KE PETG TU .. HEHE

    ReplyDelete
  3. yeay nak raya dah.. elok2 jalan ei.. =)

    ReplyDelete
  4. selamat hari raya... hati2 di jalan... ^_^

    ReplyDelete
  5. Sama-sama le....OKje pun ucapkan selamat hari Raya Haji..... dengan ucapan.... Makan sup lembu tu jangan banyak sangat eh.... nanti pening he...he...

    ReplyDelete
  6. selamat hari raya korban kak, tak balik kg ke

    ReplyDelete
  7. Kawai ni... nampak sangat tak baca entri OKje... he...he...main komen je....he..he... jgn marah kawai...

    ReplyDelete
  8. Korban juga sebahagian, tapi di Vietnam,rasa2nya umat Islam di sana lebih memerlukan berbanding di sini.

    ReplyDelete
  9. Betul tu...mereka sangat2 memerlukan.... pakai ez korban pun senang jugak !

    ReplyDelete
  10. cik tak makan sup lembu,daging lembu dan semu anggota badan lembu.sebab cik kesian kat lembu..terbayang2 saat di sembelih..huaaaaaaa...tak snggup T.T

    ReplyDelete
  11. Selamat beraya :)
    Hati2 di jalan raya....

    ReplyDelete
  12. Rugilah cik kalau cam tu.... sedap cik.....daging lembu yang ada otot sikit tu...kenyal2 ...pergh!..paru lembu pergh! sedap cik....

    ReplyDelete
  13. Tq cik hanif .... Jangan lari plk....okje nk mkn ikan bakau kt umbai....he..he...

    ReplyDelete
  14. selamat hari raya kak...hati-hati pulang ke kampung :)

    ReplyDelete
  15. selamat hari raya , hati2 drive

    ReplyDelete
  16. raya taun mama dh kata kita kena gi beraya umah sedara mara sebab nk jemput kenduri bulan 11 nt ihihihi.. slamat hari raya Okje. maaf zahir batin :)

    ReplyDelete
  17. ok sis.. kita pun nak blik kg ptg ni da.selamat Ari raya Haji jugak..nnt buat sup gearbox ea.hehe

    ReplyDelete
  18. WAHHH TGK ENTRY NI MAKIN XCITED LAKKK NAK RAYA HEHEEH

    RAYA =DIMANA OKJE?

    ReplyDelete
  19. selamat balik kampung okje! huhuhuhu. saya dah merasa dah dgg korban huhuhuhu

    ReplyDelete
  20. x smpt nk wish hri tu...selamat hari raya aidiladha.... menu ape di pg raya aritu???

    ReplyDelete