Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, 30 November 2012

Antara SUAMI dan MAK!...





Ni nak bagi tau awal-awal ni, ( walaupun tak tanya, tapi OKje peramah nak bagi tau he...he....) esok atau lusa OKje akan balik kampung...... Mungkin lama sikit kot..... seminggu ke! Kakak-kakak OKje semuanya bercuti ke Indon! ( Dapat tiket tambang murah masa awal tahun kot! ). So adik bongsu dialah pulak ambik giliran meneman MAK! Padahal anak lelaki ramai kat tepi rumah tu ha.....he..he...

Biasalah.....  kalau dah namanya kampung, memang tak de can le nak BERBLOGGING macam selalu, kalau Arjuna baik hati nanti dia belikanlah 'Broadband Prepaid' macam kat Kuantan hari tu! Harap-haraplah.... ( kena bodek lebih ni! ) he..he...



Kalau ikutkan hati sebenarnya, OKje tak sanggup nak tinggalkan Arjuna sorang-sorang kat rumah, yelah kesian pulak dia balik keje nanti, kosong je rumah....... anak bini tak de! Mesti dia sunyikan! ( ke dalam hati dia tu, dia suka! jadi orang bujang ! kalau 'ye' memang sampai hati! hu....hu.... ) Bukan ke tempat seorang isteri tu disamping suami ( ececeh...)
                                                                                            
Dalam masa yang sama  pulak, emak OKje tiap-tiap hari mengecek suruh anak bongsu dia ni balik kampung minggu depan! Pening kepala kadang tu tau! Sini, SUAMI, sana, EMAK.....! Yelah kan.... kasih ibu
pulak sampai ke syurga!

Tapi OKje tau, Arjuna amat memahami dalam hal ni. OKje tau, dia OK jer! ( macam bini dia jugaklah!!! he..he...). Tapi keizinan dari dia, tu yang penting!    

Apa pun, tolong tengok-tengokkan blog OKje yeh!.....

34 comments:

  1. Selamat bercuti :D.. Semoga selamat pergi dan balik...

    ReplyDelete
  2. selamat balik kg.....rebut peluang jg mak n ddk dgn mak...jgn jd mcm saya..mak dah xder,,...huhuhu sedih sangat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak de mak nak mak...dh ada mak...malas nk jaga mak...he
      .he...

      Delete
  3. best nyer.. selama balik kampung ekk.. antara suami dan mak... emmm... :D.. selamat menyemai pahala okje...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau boleh nk duk ngan suami lagi....tp mak pun kesian jugak!...

      Delete
  4. SELAMAT PULANG KE KG AKAK .. WAHH .. SUNYI LAGI LA PAS NI .. ALAAA .. NI XBESH NI .. SOBSOB .. AKAK .. T MESTI RINDU KAN .. HAIYOYO ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ye she dedq....jek okjelah tue!!!

      Delete
  5. selamat bercuti okje. tinggallah arjuna keseorangnan. hihi

    ReplyDelete
  6. selamat bercuti di kampung,,=) due2 kasih mmbawe ke syurga =)

    ReplyDelete
  7. cuti2 camni mmglahhh,mak saya pon siap nak bg tambang pulak surh balik. kita nih kesian, teringin pon ada, tppp...ngn hasben pon sian jugak sb tgl sorg, aishhh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cz...bila dh kawen ni...mesti lebih ke suamikan...

      Delete
  8. biasalah hidup berumah tangga kadang kadang kena berdepan dengan perkara begini hehehe mak pon selalu jugak kena pilih sama ada nak makan ke nak makan.. dilema betul mak dibautnye hehehe sorry ye meroyan mak dah dtg lagi hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sangat dialu-alukan MAK dtgggg....okje pun sama bab makan memang selalu dilema...hati ngan mulut asyik NzAK memanjanggg!!!

      Delete
  9. selamat plg ke kampung kak! smga selamat sampai ke destinasi. hehehe =)

    ReplyDelete
  10. wahh seronok ade kampung tapi Okje Na mengharapkan y Okje akn dpt broadband tu taw klau btul Okje balik kampung lama Na kesunyian laaaaa SAMPAI KE HATI OKJE MENINGGALKAN LELAMA?? takkan hahahahhaha ;D

    Jaga diri bebaik nty dikampung..kirim slam kat Mak dan familyyyyy muax muax

    ReplyDelete
    Replies
    1. He...he...mana mungkin ...kerinduan melanda!!... Tapi apakan daya Na...okje pergi berjuang walaupun bukan di Palestin....hu...hu..

      Delete
  11. selamat bercuti kak..erm, betul la, kita ni mesti duk tengah2 antara mak & suami kan..pape pun keizinan dari suami..klau dia bg, xpelah, bercuti la kak sementara ibu kita masih ada untuk kita temankan.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yelah kan mimie....betul tu...jgn menyesal di kemudian hari!

      Delete
  12. Terima kasih kerana mendoakan perjalanan okje... Alah dekat je.... Muo.. 2 jam setengah je!heee

    ReplyDelete
  13. Semoga semua baik2... Sekejap je 1mgu... Hari2 cl la si suami..jgn berburuk sgka... Bgus kak hainom OKje dh blwin pun tak lp tggungjwb seorg ank thdap mak. .. I kagum sangat

    ReplyDelete
  14. saya dari awal kawen sampai sekarang da ada anak dua masih berjauhan dngan suami.. dok uma ayah n mak... suami belajau lagi..ne da masuk 3 minggu xjumpe somi.. rindu ooooooooo...hukhuk.. akak bodek la somi beli bradbanp prepaid, rindu la kalo akak tak hapdate blog lama2.. erm baru tahu ada broadband prepaid..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. He..he..hp okje tak de line tenet Dysha...duk umah pki WI fi je le...
      Hish... boringnya kalau somi jauh... Tau tu confirm rindu sesangat tuu!!!!

      Delete
  15. hehehe , CP tataw la nak kate ape nih , tak ade pengalaman kawen lagik :P

    but , make the best decision larr yer , okeyh , CP jage blog nih :P

    ReplyDelete
  16. salam kenal dear, have fun kat kampung.

    ReplyDelete
  17. wahhhh best2.... ;) tentu seronok...

    ReplyDelete
  18. selamat bercuti ye okje..^__^

    ReplyDelete
  19. heheheh selamat bercuti okje!! nak tolong tengokkkk tapi blog kita pun tak tertengok!!! hhehehe :)

    ReplyDelete
  20. oh... mak nak gi bercuti ye...
    selamat bercuti... ^_^

    ReplyDelete
  21. ok la tue Okje. dia izinkan siap kasi pakej broadband lagi hihihihi

    ReplyDelete
  22. selamat berjumpa dengan emak...ni kes nak tidur bawah ketiak emak lagi la tu...anak bongsu la katakan...tapi bagi saya mungkin belum sampai tahap boleh berjauhan dengan abang....abang lambat balik pun dah tahap sunyi...ni pula nak tinggalkan lama sikit...abang memang beri izin balik kampung duduk dengan emak masa cuti sekolah ni...tapi....saya tahu apa yang terbaik untuk saya....biar la saya balik bersama abang sekali..ALHAMDULILLAH emak sangat-sangat bertimbang rasa...emak kata kalau balik dengan anak-anak je tak balik pun tak apa...kasih suami dan emak membawa ke syurga. SEMOGA ALLAH MEMBERIKAN LAGI USIA UNTUK EMAK,ABANG,ANAK-ANAK DAN SAYA UNTUK BERSAMA.AAMIIIIN.

    ReplyDelete