Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, 23 November 2012

Rebutlah peluang ini!......

Assalamualaikum.....
Salam Jumaat untuk Geng Bloggers dan Readers yang dikasihi.......

Ambik peluang hari Jumaat yang penuh berkat ini untuk share hadis ni ..........

عَنْ أَبِى هُرَيْرَةَ اَنَّ
رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ
ذَكَرَ يَوْمَ الْجُمْعَةِ فَقَالَ فِيْهِ سَاعَةٌ لا يُوَا فِقُهَا عَبْدٌ مُسْلِمٌ
وَهُوَ يُصَلِّى يَسْألُ اللهَ شَيْئًا اِلا أَعْطَاهُ اِيَّاهُ

Dari Abu Hurairah r.a. katanya :
Bahawasanya Rasulullah s.a.w. menyebut tentang hari Jumaat, baginda bersabda
"Di hari Jumaat ada satu saat (waktu) kalau bertepatan dengan muslim
yang mengerjakan solat, dia memohon sesuatu kepada Allah
melainkan dipenuhi permintaanya
Hadis sahih riwayat Muslim
Credit Hadith sahih

Walaupun ramai yang dah tahu, tapi OKje tak kira, OKje nak share jugak sebab manusia ni memang mudah lupa termasuk diri yang bercakap ni......

Bersolat dan kemudian banyakkanlah berdoa pada hari ini terutamanya....... sementara kita masih diberi peluang untuk menghirup udara Allah !

Rebutlah peluang ini!

21 comments:

  1. terima kasih..mmg kita mudah lupa..kena sll diingatkan...
    p/s...tak jumpa?kat 'miaduniaku' lah....kat bloglist miaduniaku....ehe....

    ReplyDelete
  2. ALHAMDULILLAH .. MEKASIH KAK .. INFO NI MENARIK SGT .. INSYA ALLAH .. :)

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah, thanks for sharing kak :D

    ReplyDelete
  4. Jumaat penghulu hari..
    TQ for sharing kak :)..

    ReplyDelete
  5. ohh..terima kasih kak kongsi ilmu yang bermanfaat.

    ReplyDelete
  6. thanks okje...

    sori sayang...lama tak melawat disebabkan tidak sihat dan busy selepas balik dr ipoh. miss u:)

    ReplyDelete
  7. insyaAllah.terima kasih kak...

    ReplyDelete
  8. Tq for sharingggggg this okje ;)

    ReplyDelete
  9. kdg2 lupa sbb sibuk urusan duaniawi...tq sbb peringtkn.....

    ReplyDelete
  10. Bukankah tugas saudara sesama Islam tu saling mengingatkan.... supaya kita sama-sama mendapat manfaatnya!....Insyaallah!

    Miss u too sha... ingatkan dah lupa OKje... so diri tu dah sihat ke sekarang ni

    ReplyDelete
  11. sentiasa bersyukur ..
    dapat dipanjang umo jumpa hari jumaat ..

    ReplyDelete
  12. Betul tak salah ingat-mengingatkan. Kalau 100 org belum tentu 100 semuanya ingat.

    Sebab itulah dijadikan jumaat penghulu segala hari.

    ReplyDelete
  13. ya betul tu , Hari Jumaat ada satu masa yg Allah makbulkan doa

    ReplyDelete