Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, 20 December 2012

Bilamana dia telah tiada di sisi....

Baru balik blogwalking dari blog Cik Farah~bubblynotes.....

Salah satu agenda, sebenarnya nak cari idea buat entri, so redah ajelah blog mana-mana pun! Dan OKje tertarik dengan salah satu entri dia! ( Sukalah tu Cik Farah!...he..he...)

Berkenaan blog Mawarnafastari ! Secara ringgkasnya berkenaan  'Seorang isteri yang telah ditinggalkan suami kerana dijemput Ilahi'....

Hua...hua..... sedih akak baca cerita dia ni tau.....  tengok kat sidebar dia, ada pic masa diaorang kawen, ada gambar mereka sefamily......hu...hu...sedihnya!!! Kini, semua tu hanya tinggal kenangan buat dia.....  Sangat sadis! Sat lagi nak sambung teroka blog dia....

Ye..... yang hidup pasti mati, tak ada istilah lambat atau cepat, bila sudah sampai masanya..... Cuma sebagai hambanya, andainya diberi peluang dan pilihan, kita mengharapkan jodoh kita sampai ke akhir hayat, dapat melalui hari tua bersama-sama supaya bilamana anak-anak dah ada penghidupan sendiri nanti, kita tidak akan kesunyian!

Adatlahkan...... bergaduh, terasa hati tapi SUAMILAH yang selalu buat PASAL! hu..hu..... pas tu tak mo pujuk betul-betul!  

Apa pun OKje sangat terkesan ( pergh! bahasa akakkkkk ) dengan ayat ni, keluar diakhir cerita Cerekarama beberapa minggu yang lepas, yang lebih kurang begini.......

..... Dan Jangan Biarkan Cinta dan Kasih Sayang itu Hanya Dirasai Bilamana Dia Telah Tiada Disisi......  

Sebelum terlambat..... sayangilah pasangan anda dan berusahalah untuk menjadi lebih baik dari semalam!

28 comments:

  1. salam..betol tu jangan sudah tiada di sisi baru mau terima pasangan seadanya..hargai dan sayangi lah sementara masih ada..selamat berkasih sayang okje..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq Kasih...mmg suka berkasih sayang ngan suami...

      Delete
  2. tgh selongkar blog beliau jugak. ape2 pn semua tu takdir..perancangan Allah adalah yg terbaik..mesti ade hikmah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yelahkan Tasha...cuma adakala sebagai hamba amat perit utk redho!

      Delete
  3. as baru aje lg kematian paklang, abang mak...smlm lak kematian mak sedara......:(

    ReplyDelete
  4. uwaaaa.... Sayang suami sy dunia akhirat..insyaAllah.. dia lah teman bergaduh sy..teman ketawa suka & duka..(perghh ayat puji utk hubby)..hihi..
    betu2...sayangi mrka slagi ada...

    ReplyDelete
  5. hargai selagi dia ada kat sisi jangan nanti bila dah hilang baru nak tercari-cari. -konsep menghargai- ;)

    takziah tuk cik farah. semoga kekuatan dan ketabahan terus bersama dia amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan cik Farah kiera...tapi mawarnastari...

      Delete
  6. oleh itu.. marilah kita sama2 semarakkan kasih sayang pada orang2 yang ada hampir dengan kita.. jangan kedekut dgn kasih sayang... supaya andai kehilangan kita masih lagi penuh dengan kenangan yang indah2.... insya Allah..

    ReplyDelete
  7. Dlm satu kuliah ugama d msjid, ustaz ni ada brcerita psl keadaan wanita yg kehilngan suami. Katanya, mula2 mata wanita akan lebam dan merah sbb bnyak mnangis. Tk lama lps tu mata ok tp bbir pula yg merah sbb dh letak gincu....tk lama lps tu anda (suami) dh d gnti dgn yg lain. Betul ke? Dr pengamatan rase nya betul ..
    Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha...ha...kalau betul pun mungkin segelintir....tapi biasanya lelakilah yg banyaknya..... Cepat je mengganti bini.....alasan konon anak anak tak de nk bela padahal dia yg tak de teman tidur tu...ye ke?

      Delete
  8. wahhhhhhhhh, rinduuuuuu, da lma tak berjalan kt cni, ada hal...sibuk sket..hihihihi

    saya syg husband sy jugak...kikiki

    ReplyDelete
  9. Saya ada gak baca kisah tu..Buat sementara ni hanya boleh kata, bersabar n redha,,take times atur semula jadual hidup tu. InsyAllah Tuhan akan bantu meneruskan kehidupan beliau n keluarga...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yelah apa yg mampu org luar kata banyakkan bersabar....semoga ada kebahagiaan menanti..

      Delete
  10. ajal, jodoh sume di tangan Tuhan..

    ReplyDelete
  11. Saya sayang suami saya juga.. Semoga kekal bahagia hingga ke syurga...Amin

    ReplyDelete
  12. tersedar bila mana dia telah pergi...

    kalau tak silap itu cerekarama Cinta Dari Syurga kan..

    ReplyDelete
  13. stuju sgt2, hargai selagi mereka ada, x kira lah pasangan kita ke, parents kita ke, anak2 kita ke, malah sahabat2 pun harus kita hargai selagi mereka ada. Seperti cincin di jari, sebab dah biasa pakai sampai x kisah pun nak belek2, tapi bila dah hilang baru tercari2. (ni kutip hasil bacaan sebelum2 ni.) :)

    ReplyDelete
  14. Yelahkan....bila dah ada disisi lupa plk kita nk belai bagai....nani menyesalkan!

    ReplyDelete
  15. SUBHANALLAH ..

    BILE KITE DA SEDIA TERIMA KEHADIRAN DIA .. KITA JUGA KENA TERIMA KEHILANGAN DIA ..

    ReplyDelete
  16. She is a great woman, so tabah and strong. Salute her.

    ReplyDelete