Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, 20 December 2012

Sedap Aje!....

Entahlah.... sejak berlangsungnya cuti sekolah ni, jadual makan dah berubah......

Masak pun tak tentu masa! Ada ke 'Goreng Meehoon' tengahari-tengahari buta ni! ha...ha... kan ke lari dari biasa tu!!! Belasah ajelah!


Dahlah tu..... macam tak sedap je...... 'mace tawa hebeh' betul ke dialek OKje ni, wahai Orang Kelantan?  ha..ha..... Rasanya masak tu dengan penuh kasih sayang lagi, tapi rasa macam hampas!.....

Yang bestnya....... masak banyak pulak tu, memang dah niat nak bagi jiran melahai pun! Siap masak je, terus OKje pack-pack  masuk 2 bekas!!!


Tawakkal ajelah......  kadang-kadang, walaupun kita rasa tak sedap, tapi orang yang menerimanya pasti rasa SEDAP AJE!! Betul tak?


29 comments:

  1. nmpk sedap la kak. .meh hntr kt umah sy. . :D

    ReplyDelete
  2. masing-masing punya tekak lain penerimaan pada makanan.hehhee.

    ReplyDelete
  3. MACEY TAWA HEBEY LA KAK .. BUKAN HEBEH .. HEHEHE .. RINDU AKAK NI :)

    ReplyDelete
  4. Macam sedap je Kak..
    baik nya hati, siap bagi2 kat geng melahai lagi..
    tak nak pos ke sini ke?? hahaha:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jauh sgtlah Atie sampai sana dah basi plk!he.he...

      Delete
  5. i'm fried meehoon lover..... terliur betul tgk..esp potongan telur dadar tu...pos skit cni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hish tak sampai hati kalau mak buyung teringin ni!

      Delete
  6. mee hon ni kalau rasa tawar,buatkan sambal kicap!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Good idea KZ.... Sambal Tumis semalam dan Sambal Kicap bila tah.... Mmg dah ada tu!

      Delete
  7. saya sudi menerimya Cik Okje, confirm sedap. Tawar heber takper boleh buh garam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha...ha..ataupun tuang sos byk bykkan Mj..

      Delete
  8. BUKAN HO ALAH KAK .. TP HOK ALLLOH .. HAHAHAHA

    ReplyDelete
  9. nak gak sikit... ala okjer kot...

    ReplyDelete
  10. dok tunggu ni,..bila mihun nak sampai sini..lapaq ni petang2 pas hujan...

    ReplyDelete
  11. N3 ni kena komen.!..Saya ni memang pengemar mee hon goreng cm tu, siap ada telor lagi pulak,,! sedap, sedap,sedap...

    ReplyDelete
  12. Masa2 cuti begini begitulah keadaannya. Apa saja yang terlintas, semuanya sedap.

    ReplyDelete
  13. asal lapar, yg pahit pun jd sedap. yg penting ikhlas, murah rezeki ok je! =)

    ReplyDelete
  14. nyum..nmpak enak sekali..
    *dua kali x thu laa*
    hehehe..kidding..

    from ::Arkitek Hati::

    ReplyDelete
  15. ni buatkan saya nak buat meehoon goreng ni...lagipun dah lama juga tak masak meehoon goreng untuk anak-anak cuti sekolah panjang ni...sedap nom....(buat orang mengandung teringin tu)...(nasib baik aku tak mengandung sekarang ni)

    ReplyDelete
  16. sy punya mana..? tak dapat pun... hihi..
    nampak sedap aje.. :)

    ReplyDelete
  17. wah..nampak sedap..kalo air tangan ibu yg memasak..haruslah sedap kan..

    ReplyDelete