Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, 30 January 2013

ala-ala AUNTIE ANNE's...

He...he..... belum cite lagi dah nak gelak dah ni OKje.....

Petang semalam punya cerita ni sebenarnya.......
Antara penyumbang utama terjadinya 'kejadian' ini adalah kerana OKje terliur dengan entri Izan Mama Mia ~ Donat Gebu Gebas dan Knor......

Mana boleh tahankan.... asyik makan Donat Mahal je ( macam ayat 'bajet berlagak' aje ni....... ) hehe....... 'asyik' tu tak bermaksud selalu, sesekali je ....

So......  nak jugak makan donat ala-ala bantat ( biasanya kalau buat sendiri mesti jadi macam ni.... nak kata lembut, taklah jugak..... tak le sama macam Big Apple ke, J-Co ke, tapi 'BOLEHLAH'........ bila makan panas-panas tu! ha..ha.... )

Oleh sebab tak tengok resepi, main belasah aje, inilah jadinya...... bukan ala-ala bantat lagi....... memang betul-betul bantat ha..ha....... harapkan bentuk je ala-ala AUNTIE ANNE's.......


Sebab dah tau 'doh' tu tak mo naik, terus je OKje buat bentuk cenggitu dan campak dalam oven.......
Nak buang terus macam sayangkan......so kasi bakar dulu.....manalah tau boleh ditelan !

Tapi sangkaan OKje memang meleset sama sekali.......  keras kebatun! he...he...


50 comments:

  1. Rajin buat roti.....hehe takpe percubaan pertama keras, cuba dan cuba lagi....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe... Teringin lain ...jadinya lain Mia...

      Delete
  2. hahah yeke kak .. mesti ada yg kurang kalau sy bt ne confirm baling ke dinding.. dinding yg pecah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg pun dysha...cuma tak baling je...he..he..tak sampai hati...

      Delete
  3. tak pe2.. nanti cuba lagi, lupa letak sesuatu kot huhuh

    ReplyDelete
  4. Takpe okje, cuba lagi, pasti berjaya buat donat yg paling lazat di alam semesta. hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Shameel...perli lebih lebih nmpk...hehe....

      Delete
  5. OKje... nak tergelak sampai tergolek2 tapi bila dah muhasabah diri, at least ada gak usaha OKje kan, kalau saya, tak tahu lah ada berupa ke idak.. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha..ha....bagus tu MFM at least sedor diri jugak sebelum nk ketawakan okje....hehe..

      Delete
  6. asalam hainom..OKje tu..he he..tapi tak pe boleh cuba dan cuba lagi sampai berjaya

    ReplyDelete
  7. Keras pun janji boleh makan kak.. daripada beli..hehe..boleh juga masuk tekak kan? hehehe..
    kuih yg unik! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hei....Atie mana boleh makan tu...keras kebatun la...hehe...ada lg kat dapur tu lum buang lagi

      Delete
  8. hihihihi mcm mana ek blh jd cenggitu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Entahlah kiera...buat sambil berangan kot!hehe

      Delete
  9. Replies
    1. Kalau telan may tersekat kat tekak KA....hehe

      Delete
  10. Hahaha.... itu dia kan kakak dan gelak tak terkata. Habis tu siapa yg makan? Agak-agak kalau hiris lepas tu goreng dan sira lada mesti boleh digayakan. Sayang kalau nak buang. Banyak juga tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amboi KZ.....okje bagi can gelak...gelak besau dia ye....haha...
      Tulah KZ patutnya gunting masa doh tu ....barulah boleh goreng dan sire....ni dah terlambat... Tong sampah jawapnya tu....hehe

      Delete
  11. bagus mencuba dari tak pernah cuba langsung..kan okjer..hihihi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju...setuju....
      kecik je ketawa tu izan...

      Delete
  12. buat gitu nampak cam ular je heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau dh rupa ular mmg mimpi ngeri ni KY haha

      Delete
  13. igt buat pretzel td..rupanya nak buat donut..kurang yis or tak bg dia rehat lama skit tu..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha....ala ala pretzel le tu cik nor...

      Delete
  14. cute ape bntuk donut cenggitu..huhu.....wt lg kak...bia sy jd 1st customer nk rse...hee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu dah bukan donat dah Hati...tu namanya doh yg bantat....haha..

      Delete
  15. usaha lagi okje. hehehe kat sini bentuk tu kami panggil pretzel. keras kebatun, sebijik macam aunt anne's la hek hek hek.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni dah bukan liat mcm Auntie Anne lagi MJ...keras kebatun sesungguhnya...hehe....

      Delete
  16. hehhehhhe....kalau bantat mmg jadi keras kan kak..mmg tak jadi apalah gamaknya..kempunanlah nak makan yer dak~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah cz...mmg tak naik langsung...kurang yis agaknya....hehe..

      Delete
  17. kihkih...tapi takpe...1st attempt kan...try again and again!lame2 menjadila...hehehe;) jgn putus asa sudah;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihi...betul tu PC...lately buat donat mesti tak menjadi.....

      Delete
  18. Nak tumpang gelak boleh OKje...sian donut tu..kalau kita buat pun mesti sama aje rupa dia..he..he

    ReplyDelete
    Replies
    1. You re welcome Raudzah....mmg kesian ....eleh...kot kot dia tu pakar donat tak.....hehe

      Delete
  19. hahahahhha...bentuk cam cacing ler...heheheheh

    ReplyDelete
  20. Replies
    1. Memanglah tak pernah makan kalau rupe tu mimi...hehe..

      Delete
  21. Jadi apa tu kak OKJe, kalau bagi baby entah2 patah riuk la donut tu =) hehehehe,

    #maaf kak, menghilang selama seminggu ni, bsy sgt2

    ReplyDelete
  22. bentuk tu dh jadi dh siki2..hehehe

    ReplyDelete
  23. hahahha kenapa tak upload gambar roti yang dah keras tuh?? nak tengok! hehehe

    ReplyDelete
  24. wahhhh pretzelllllllllllllllll ;D
    yummy!

    ReplyDelete
  25. wah..rajinnye ok je..ala2 auntie ann

    ReplyDelete