Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, 28 January 2013

Hanya ada kat MUAR aje!....

Wah.......  masih bermalas-malasan nampak hari ni!!!!  Seronok jugakkan bila cuti umum Thaipusam jatuh pada hari Ahad ni, dapat jugak 'mike' merasa cuti hari Isnin......... .

Tapi malangnya Arjuna keje hari ni! hu..hu... Biasalah kilangkan...... cuti-cuti umum yang terpilih akan dikumpulkan sekali dan ditambah dengan mana-mana cuti yang terpilih..... Biasanya mengikut cuti customer le... 'sadiskan' jadi vendor ni!......

Psssttt.....  akhirnya balik kampung jugaklah OKje minggu baru ni..... Dah terubatlah  nampaknya rindu mak dengan anak bongsu dia tu!!!  ( 'perahsantan' betullah OKje ni....he..he..)

Bila sampai je kat Muar ni, inilah yang OKje cari dulu....... Mee Bandung Muar!


Arjuna pulak, Nasi Ayam Berlada...... bagi OKje, 2 benda nilah yang susah nak jumpa yang sedap kat KL ni..... hanya ada kat MUAR aje! ha...ha... ( ni 'statement' orang Muo je!!!)

Sambil makan tu bolehlah menjamu mata meninjau keindahan Sungai Muar ( yelah sngat tu....he..he....)


Walaupun nampak sayup-sayup, tapi itulah Jambatan Sultan Ismail
 yang menghubungkan Tg. Agas dan Melaka
dengan Daerah Muar! 

34 comments:

  1. Perghhhh terliurnya tgk mee tu.cikgu pernah sampai sekali kat muo. Tu pun thn 2004.....cousin kawen,so xsempat ler nak merasa mkanan sdap2 kat muo

    ReplyDelete
  2. pagipagi dah tayang mee bandung muo ....nih lapo nih...

    ReplyDelete
  3. Hari mase kt melaka aritu makan mee bndung POWER muar. Mmang sedap. Semlm mase kat johor anak ajak gak cari mee bndung muar, tp mase tk mengizin utk ngolek mi bndung tu.. Aby kerjo jugak ikidino

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anak'e kempunan kuei Aby...he..he...

      Delete
  4. anak bongsu kesayangan katakan..haha..
    sedappp nya Kak.. selalu dengor org ckp Mee Bandung Muar sedapp... arghh...berliur nengok nya! nasib baik tak ngidam..haha..
    best makan smbil tgk pemandangan indah! :)

    ReplyDelete
  5. pernahlah.....sekali yan makan mee bandung muar nie.....memang sedap......kat klang pun ada jual....tapi tak sama masa makan kat muar dulu.....ada rasanya yang tersendiri.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Yan...susah nak cari yg sedap mcm kat Muo..

      Delete
  6. uiiiii memang sedap sangat ni...

    ReplyDelete
  7. CP dengar memg sedap mee bandung tuh , ade mee je ker , kalaw kite nak kuew tiow , bole ker ??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh kot Cp...tp Cp ..
      nama pun mee bandungkan..hehe..

      Delete
  8. kalau nak makan mee muar kena pergi muar aje lah ye... hehe....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha...harus ke muo kalau nak yg sedap....

      Delete
  9. muar belum jejak lg..baru skudai aje sampai..bulan tiga ni nak turun..insya Allah

    terliur tgk mee tu..belum lunch lg ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bulan 3 nnti jgn lupa try tau knor...

      Delete
  10. Okje, tetiba perut saya berkeriut tengok Mee tu. Camner ni? Tak nyampai nak ke Muar ooooh.

    ReplyDelete
  11. terliur PC tengok...meh hantar kat tganu ni skit;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nk hantar boleh....tapi smpi Ganu dah basi PC...hehe

      Delete
  12. kak nom. teringat saya dulu masa sekolh kat muar. kedai mee bandung best sebelah sekola je. hehe. terliur tgk. mmg fav sy mee bndung kak.

    ReplyDelete
  13. sedapnya mee bandung muar tu..cantik juga suasana di sg muar tu..

    ReplyDelete
  14. Baru balik daripada Muar tengahari tadi, ramai orang.

    Pasal soalan berjalan dekat tempat orang tu kan,

    1 - Sebab utama bagi am sebab am nak tengok dunia. Ada banyak tempat dekat Bumi ni yang kita tak pernah terbayang pun wujud,
    Contoh tengok pantai Kerang dekat Damietta, Mesir ni:
    http://i.imgur.com/KnckVPJ.jpg
    http://i.imgur.com/YY91sji.jpg

    Lepastu tengok pemadangan dekat Bagan, Vietnam ni.
    http://i234.photobucket.com/albums/ee43/Mujahid-inshaAllah-/217906_10152408944460357_1246263047_n_zps2cf76075.jpg

    2 - Rasa kalau berbual dengan orang Eropah, atau Canada ke, atau US ke sebab diorang ni jenis kuat berjalan - baru kita tahu betapa kecilnya skop pemikiran kita.
    Serius,kalau berbual dengan diorang, pengalaman diorang berjalan dekat negara miskin macam Laos, melancong dekat negara yang membangun macam Korea, pergi ke negara yang selalu bergolak macam Dhaka, akan buat kita rasa macam kita ni kerdil sangat, katak bawah tempurung bak peribahasa kita.

    3 - Macam am, tempat yang am nak pergi dan memang akan pastikan pergi adalah Yellowstone dekat USA. Insyaallah. Rasa nak duduk sebulan dekat situ je.

    ReplyDelete
  15. hurm memang peberet saya neh mee neh! huhuhu. kalau tak dah jadi orang muar dah! hehehe. rupa2nya akak org muar erk?? owh! hahaha. makan tu mesti tak hengat kita laa tuh sampai tak update2 blog huhuhu

    #kak mak mertua ada lagi ke??? :P

    ReplyDelete
  16. Bagan tu dekat Myanmar, macamne leh salah tulis haha.

    ReplyDelete
  17. kira pun balik kg. selalu memang tak singgah mkn mana2 sebab mama dah siap masak tuk ank menantu dia nie hihihi *kira kan byk peel :p

    ReplyDelete
  18. mee bandung muar memang terbaekkkkk

    ReplyDelete
  19. mee bandung muar dengan soto..dua tu memang susah nak jumpa kat tempat lain..kat johor jugak yg sedap..

    lagi 1, tempe..hehehe

    ReplyDelete
  20. Mmg best mee bandung MUar..selalu makan mee bandung Muar dgn MIL.

    ReplyDelete