Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, 16 January 2013

Mak teringin nak makan nak!...

Disebabkan terliur dengan entri Nur Bijen pasal benda ni, petang semalam jugak OKje pegi AEON cari bahan mentah! Mak teringin nak makan nakkkk! he..he...

Tekak mak ni kalau dah teringin, MESTI kena cari nak...... nanti mak kempunan!!! ha...ha...... Kalau anak-anak mak atau suami mak yang kempunan, mak tak kisah...... tapi kalau mak yang KEMPUNAN.... akan datang masalah sampai hujung tahun......he..he... ( Apa jenis MAK ni? )
Dah start meroyan dah tu! hu...hu...

So, malam tadi OKje anak beranak, mata bertukar biru.... makan LAMB CHOP campur 'Sayap Ayam', sepatah kata Atie......


Lamb yang telah di'merinate' tu OKje beli 5 ketul dengan harga RM14.00..... memang sangat berbaloi kalau buat sendiri!...... ( cuma malas je! he...he...)

Jangan tak tau..... ada komplen dari TLBD....... dia kata MASHED POTATO tu tak sedap, sebab tak hancur sangat.....

'Bertuah punya anak'.......

Tapi, memang pun.... sebab OKje pakai 'sudip berger' tu aje untuk bagi hancur..... OK ape!!! he..he..


38 comments:

  1. nampak cam sedap jer..
    ylh kalau nak bandingkan yang ori mana boleh kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. He..he.kira sedaplah utk tekak okje...umialya...

      Delete
  2. berlagak lah hang Nom!.. aku lagi cari belacan ngan tempe tawww...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa yg berlagak ni...aku ke ko?...mentang mentanglah ko makan lamb tu hari hari....hu..hu.

      Delete
  3. ahhaha..sedappp nya Kak.. amboii klu dah mengidam sanggup redah ya pi cari bahan2..klu atie yg tetiba mengidam nak makan masakn Kak mcm mana tu?? hahah..nak Lamb chop tu tukaq dgn sayap ayam..hahaha:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macam nilah....makan pakai mata je...he..he...oh Atie tak suka lamb eh....

      Delete
  4. kalau dah teringin sangat dan kalau boleh nak membuatnya...layan je..ko makan tu ingat kat aku tak Nom..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak la....langsung tak ingat ko...he..he.

      Delete
  5. Lamb chop bestnya.. saya pun teringin .

    ReplyDelete
  6. yang pasti dari air tangan ibu sendiri...

    ReplyDelete
  7. buat sendiri lagi berbaloi-baloi kan?

    ReplyDelete
  8. mak buat ank etrliur plak pg ni..heee.sedapnya

    ReplyDelete
  9. eeemmm...sedapnya, order satu hihih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siang siang kedai tutuplak KY...hehe..

      Delete
  10. Komplen anak tu jujur dari hati.

    Dah beruntung dapat makan anak sayang. Auntie ni cuma dapat tengok apa yg mama masak huhu...

    ReplyDelete
  11. nampak sedap sangat, mesti rasanya pun sedap

    ReplyDelete
  12. Tu yg bestnya klu mak mengidam,anak2 pun boleh mkn sama,tp klu anak2 nak mkn itu ini ke maknya pun rajin jgkkan nak masakkan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha...ha...kalau anak mengidam...maknya ikut mood Naza....he..he

      Delete
  13. laa ubah angin ke westen lak selera okjer..br jer tak jenguk beberapa hari

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha tulah....baik jenguk tiap tiap hari..

      Delete
  14. Wah...nmpk best... Blh la meniaga lps nie :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampak je best RH...tp rasa tak tau lagi..hehe

      Delete
  15. enak bangat ni...belum mkn lagi ni..

    ReplyDelete
  16. buat masa nie yang nie belum teringin lagi kihkihkih

    ReplyDelete
  17. ngidam ke sissssss....wahahhahahaa :P

    ReplyDelete
  18. wah sedapnya... terliur tengok...

    ReplyDelete
  19. wiee memang berbaloi2. mashed potato I suka kalau tak hancur sangat, boleh rasa fresh dia. kalau smooth sgt dah macam fastfood yg pakai tepung tu ja. rajin ok jer lepaskan mengidam kan, saya ni blom dapat, lagu mana?

    ReplyDelete
  20. klu lamb memang sedap ..
    asalkan tk mutton chop kira ok la ...
    kepingin pulak arak mangan ..

    ReplyDelete
  21. uiiiiiiii makanan?? macam sedap jerk?? mahal tak okje?? sedap dan nampak mahal jerk. hehehehe

    ReplyDelete
  22. YUMMMMMMMMMMMMY .. SUNGGUH SEDAKKKK NAMPAKNYA ..

    ReplyDelete
  23. uhh sungguh lazatt..tapi mcm dah terlambat sgt Na cmmnt entry ni =(

    ReplyDelete