Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, 27 February 2013

EDISI Insaf......

Campur hari ni....... dah 3 kali berita kematian OKje terima.....


Hari ni IBU kepada ex office mate OKje, Puan Zalina Yusoff, telah kembali ke rahmatullah. Lama dah OKje kenal dia ni, sejak dari start mula-mula kerja lagi. Dari zaman anak dara hinggalah ke zaman 'anak kami' dah anak dara! Bayangkan ajelah......
Dah tentulah OKje sangat biasa dengan cerita-cerita keluarganya, apatah lagi ibunya.

Semalam pulak, AYAH kepada kawan anak  OKje, Angry Bird.......... Allahyarham meninggal semasa berkursus di Port Dickson. Sakit jantung katanya...... Tak sangkakan,......  tiada siapa yang tahu, ciuman tangan sang suami sebelum pergi berkursus itu, adalah ciuman tangan terakhir bagi sang isteri...

Khamis sudah, ADIK kepada kawan Angry Bird pulak, baru berumur 6 tahun, ........meninggal kerana sakit Leukemia..... Dah tentu syurgalah tempatnya...

ALLAHU AKBAR..........  bila tiba saatnya, tiada lambat atau cepat barang sesaat pun .......
Tiada daya untuk kita menghalangnya...... Di kala itu apa yang kita mampu, hanya berserah, menyerah kalah......  terpaksa merelakan roh kita di bawa pergi.......

Merintihlah macamana pun.......
Hanya amalan yang sebesar zarah itulah yang mampu dipersembahkan kepada Yang Maha Esa.....
Dikala itu....... menyesal pun tiada gunanya.....

Sesungguhnya Allah itu maha memiliki....... Dia amat berhak memiliki hambanya pada bila-bila masa sahaja.......

AL-FATEHAH untuk mereka yang telah pergi.....

26 comments:

  1. kna bersedia selalu..ajal datang tanpa lewat sesaat pon....

    ReplyDelete
  2. Aby pun br balek ziarah org meninggal. Ayah kwn....alfathihah utk yg pergi...

    ReplyDelete
  3. insaf baca entri ni..Al-fatihah...

    ReplyDelete
  4. Al-Fatihah buat mereka..
    buat keluarga moga menghadapi nya..
    saat kita plak tak tau bila..semua nya menjadi rahsia Allah.. kena bersedia ke arah itu..
    rasa insaf bila baca n3 kakak ni..:(

    ReplyDelete
  5. terharu..bila masa itu nti???

    ReplyDelete
  6. kira selalu membayangkan saat dah mati nanti. tepuk dada tanya iman, cukup ke tak bekalan nanti ;(

    ReplyDelete
  7. mati itu pasti...al-fatihah buat mereka yg telah pergi...

    ReplyDelete
  8. mg roh mereka aman di sana....amiin..

    ReplyDelete
  9. btol tu kak, mmg tiada lambat atau tiada cepat utk perkara seperti ini, kalau dah ditetapkan, mmg ke situ jugalah tuju kita..al-fatihah buat arwah2.

    ReplyDelete
  10. Kena betulkan ayat "ayah kepada anak OKje" - ayah Angry Bird kan ke Arjuna. Allahh... mohon dipanjangkan umur.

    Moga mereka yg pergi tenang di sana dan kita jadikan satu iktibar yg bila-bila pun kita akan menyusul juga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq KZ... Di minda lain, tulisan dah lain...moga Allah panjangkan umur kami ....

      Delete
  11. Innalillahiwainnailaihirojiun..AL FATIHAH UNTUK SEMUA...

    ReplyDelete
  12. InsyaAllah moga kita semua panjang umur. Al fatihah kpd mereka yg telah pergi

    ReplyDelete
  13. al fatihah buat mereka...kita x tau nasib kita mcm mana kan...

    ReplyDelete
  14. Al-fatihah...
    saya pun insaf sama baca entry ni...

    ReplyDelete
  15. mati tu bila2 mase je kan...

    ReplyDelete
  16. Al-fatihah..semoga roh nya dicucuri Rahmat.

    ReplyDelete
  17. Innalillahiwainnailaihirojiun. Takziah..Sedih. Mati tak mengenal usia, tempat dan keadaan kan kak..Sihat2 pun boleh pergi.

    ReplyDelete
  18. al-fatihah...
    Kita yang masih hidup ni kena perbaiki diri kita setiap hari...sbb kite tak tahu bile waktunya akan tiba...

    ReplyDelete