Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, 26 February 2013

Puding Roti....

Semalam petang OKje buatlah PUDING ROTI ......... buat terus kasi manis..... hehe...  malas nak buat kuah dia...


Ni semua gara-gara nak menghabiskan roti yang tinggal separuh tak berusik duk atas meja tu........  Roti ni, memang OKje beli 'stand by' untuk bekfest TLBD. Selalunya dia suka bakar je, pas tu letak planta dengan gula. Itulah menu bekfest TLBD kalau tak de benda lain. ( Dah omaknya RAJIN' sangat buat bekfest! hehe....)

OKje memang jarang buat bekfest berat-berat..... sebab tak de sapa nak makan ( ececeh....... nak cover nampak!! padahal malas! )

Yelah ...... Arjuna lepas subuh je dah pergi.....  Angry Bird terus makan tengahari. OKje? Makan apa yang ada kat rumah tu........ keropok ikan pun boleh jadi sarapan. Tekak orang kampungkan.....

Itulah pasal........ roti  memang jarang habis licin! Kadang tu sampai expired pun ada ( Tulah dia...... rajin sangat nak pelbagaikan menu roti )......... hehe....

Kalau dah expired tapi masih OK.....  boleh makan lagi tak?


36 comments:

  1. sedapnya..mmg suka mkn puding roti..lg2 kalo letak sos kastard

    ReplyDelete
  2. dah lama tak buat ni... mmg sedap tapi saya suka yang kurang manis, jadi tak buat sos pun bleh habis juga sy makan..

    ReplyDelete
  3. Samalah beli sebuku roti, jarang benar dapat abiskan...sampailah ke expired date....huhu

    ReplyDelete
  4. as salam...malas aq nak buat puding roti ni Nom, anak-anak aku tak minat...tapi kalau cucur roti...licin je...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hish tak pernah dengar cucur rotilah La...share le resepi!

      Delete
  5. saya mkn jer..asl tak der cendawan..haha

    ReplyDelete
  6. Bestnya puding roti... bagus jugak utk slmt roti sementara belum expired. Sy pun jrg2 dpt habiskan roti yg dbeli, biasanya akan
    expired sblm smpt dhabiskan

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe... Samalah shameel kalau cam tu...

      Delete
  7. Sedap je nampak Kak.. sy suka makan puding roti ni tapi buek nya jarang..haha.
    sama lah kita Kak, sllu sgt roti jadi expired gara2 tak termakan. Makan roti ikut mood..hehe:)

    ReplyDelete
  8. rajinnya beb !!..cayalah...hiihih..ala kalau dh expired tu..boleh jer kalau nak makan...risiko tanggung sendiri....beb...tapi dinasihatkan jangan laa makan nnt kena main kejar kejar g toilet lak...kesian beb !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. So far...kalau makan ok je beb....usus tu dah immune ngan wa!hehe

      Delete
  9. ranjin nya kak kita nie.....siap buat puding lagi tu....sedapnya...lama betul tak membuatnya.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu pun terajin yan....eleh...dia tu...tiap tiap hari ada resepi...lagi rajin!

      Delete
  10. yummy...rietta suka puding rti...xkira la yang ada kuah ataw yang dah siap manis....dua dua pown suka...

    ReplyDelete
  11. boleh makan rsanya..hihi..syg plak nk buang..lom sakit perot lg pn..hihi..

    ReplyDelete
  12. Nyum2..akak rajin dan pandai bab masak2 ni ye. Inilah yang menyebabkan saya juga terdorong untuk belajar masak2 dgn lebih mendalam..hehe.

    ReplyDelete
  13. roti tue kalau kat umah mentua laku. ramai yang nak makan ihihihi

    ReplyDelete
  14. nampak sedap.. kalau da jadi puding.. kejap je kot hbs..

    ReplyDelete
  15. Kakak lebih suka makan masa hangat-hangat sedap. Kalau kena curah kuah custard yg pekat sedapnyaaaaa....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Kz...lagi bedt kalau ada kuahnya....tp semalam malas nk buat...

      Delete
  16. alahaiiii kecur air liur ku ini...huhuhuhu....

    ReplyDelete
  17. kalau munna suka sejukkan dulu......

    ReplyDelete
  18. saya kadang2 kalau setakat expired sejam dua (tipu ni) saya makan jer asal tak berkulat bagai la.
    Puding roti saya suka sbb mengenyangkan. Roti ni gitu la kan, kalau ada tak makan, kalau takder tercari2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu mj...tadi dah beli lagi...tak tau pulak tu bila habisnya...

      Delete
  19. WAH NAMPAK SEDAP..RAJIN MASAK

    ReplyDelete
  20. nik makan jea walaupun roti expired.setakat 1-2 hari ok la. asal check tak ada kulat kan.

    setakat ni tak pernah la sakit perut.

    ReplyDelete
  21. ehh salah..pancake milo..hehe

    ReplyDelete
  22. Bila di telek2 balik rupanya banyak tul n3 OKje yg saya miss yek. Bilangannya melebihi bilangan hari untuk sebulan yek, kira pukul rata dalam 1.2/1.3 untuk sehari. Dasat gak tu.

    Emm... Puding roti kurang gemar lah, ce buat puding jagung. Ala bestnya...

    ReplyDelete
  23. boleh makan lah..janji tak tumbuh pepohon cendawan kat roti tu...wahahahhaaa

    ReplyDelete