Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, 25 February 2013

Sotong katak eh?

Pernah makan sotong ni tak? Apa ke namanya?


Sotong katak eh? Sebenarnya OKje memang tak pernah beli sotong ni...... makan mungkin pernah kot....... tapi mungkin makan semasa bawah sedar .... ha..ha..

Semalam entah apa angin datang, teringinlah pulak nak membeli sotong ni kat TESCO......
Macamana nak menyiangnya pun OKje tak tau ...belasah aje......

Operate bahagian kepala......
Keluarkan isi apa yang ada dalam kepala dia..... pas ni dah boleh masak kot....
Tapi beli sotong ni rugilah, sebab badan dia 'kontot' aje..... yang lebihnya 'janggut' dia....... confirm OKje ngan Arjuna je yang puas makan ni sebab..... anak-anak OKje memang tak makan janggut dia tu! he..he...
Tinggilah kolestrol....

45 comments:

  1. ni bukan sotong katak la hainom... hehehe tu sotong kurita.. Octopus kalau english... sotong katak lain..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yelah .....okje baru teringat mmg hubby ada ckp ....octopus...bila PB ckp baru teringat!

      Delete
  2. i lum pernah beli sotong rupa nie...
    beli yg biasa2 tu sbb rasa rugi beli yg kontot...
    yg biasa2 tu barulah puas makan hehehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha...betul tu Rasp...badan dia mmg kontot je.

      Delete
  3. aikk..teringin ni da pape ke akak..br sebut2 hari tu.:p..
    xpuas kan mkn cmtu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Okje ...ok jer zanifff...hehe...dia ni gemuk sikit...puas jugaklah makan

      Delete
  4. tak pernah jumpa sotong mcm tu..huhu

    ReplyDelete
  5. ish tgk sotong nih teringat citer lanun tuu..nak taip takut salah eja..hahaha..

    ReplyDelete
  6. Sotong katak lain kot kak..hehe..saya tak lalu nak makan sebab namanya..saya dah lah tak berapa berkenan dengan haiwan tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aini...okje, okjer....nama apa pun belasah je...hehe...

      Delete
  7. x pernah la lagi beli kan sotong yang ni... rasanya baru first time tengok kot ni...cam ermmm... tak ley nak masuk kat tekak jer...kalau sedap OKje report ek... boleh cuba...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasa dia sama je mcm sotong farah...bagi okje....ok jerr...dia ni gemuk tau Farah...puas jugaklah makan

      Delete
  8. Hahhahaha... Untungkan mereka2 yang makan janggut ni....
    Kalau AJ dengan Mr.JR, AJ je lah yang kenyang.....
    Dia tak makan janggut..... =D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu AJ...kita mmg beruntung!haha

      Delete
  9. Huish ada pula diberi nama sotong katak , geli pula nk makan. Sotong Kurita kan sis.

    ReplyDelete
  10. Janggut sotong kan sedap alahai anak-anak. Samalah dgn anak kakak. Sotong ini liat tapi sedap jugakan

    psst: tadi memula kakak tengok macam tangan org kena potong hihi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu KA kalau okje sedap aje..

      Betullah...2x tengok mcm tangan baby hehe...

      Delete
  11. ha'aaaa tak pnah jumpa, rasanya sotong katak yg besar tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak pernah tgk sotong kataklah UA...

      Delete
  12. haah...nama dia sotong katak kot...errr....baru perasan larr...mmg xde badan....ada kepala ngan janggut jew...hehehe....

    ReplyDelete
  13. sotong katak tu lagi gemuk kan, dan kentot. yg besar kepala dari badan ni baby octopus yg japan suka makan muahahha saya tak suka.

    ReplyDelete
  14. as salam, awak buat menu apa sotong tu Nom..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masak org malas lela...goreng gitu je dgn kunyit...

      Delete
  15. eRR..X PNAH MKN SOTONG NI..LGPUN JRG BLI SOTONG..X BRAPA SUKA..NGEE..

    ReplyDelete
  16. penah mkn ms zaman muda remaja dok hostel dl :p

    ReplyDelete
  17. Tak pernah lagi rasa sotong jenis camni.....rasanya ni anak sotong kurita....hehehe

    ReplyDelete
  18. awat lain benor sotong kataknye... Rase hari tu mak PC pernah la jugak bw beli sotong katak tapi lain rupa bentuknye...Ke versi ikut negeri masing2...hikhik;p

    *siap operate tu nak masak!ganazzz betul OKje ni...hahaha;p

    ReplyDelete
  19. Mia.....betul, anak kurita ni sebenarnya, bukan sotong katak hehe..

    PC....sebenarnya okje tak kenal pun sotong katak tu camne.....
    Haish.... teringin gak nak memungut pengalaman mengoperate macam awak...hehe.... sotong pun jadiklah....haha...

    ReplyDelete
  20. Kak.. mcm pelik je atie tgk sotong ni..jarang jumpa..hehe.. sllu nya kuling yg operate sotong2/udang2 yg kami beli...I masak je...haha:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. senangnya hidup Atie...bagus bagus...team work!hehe

      Delete
  21. a'ah bahasa pasar dia sotong katak. padahal nama saintifik dia sedap je kan. hihihi. ritu pun tingin nak makan sotong nie. betul la tue cara siang tue. kira pun belaja dengan mak mentua. tapi kira asingkan badan dengan janggut dia tue hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ohhh....betullah eh...kena asingkan eh Kiera...

      Delete
  22. sotong tu sedap la dgr..tetibe sebut katak? huhuhu... x sggp nk mkn dah.. hihihi

    ReplyDelete
  23. tak suka makan sotong.so tak tahu nama sotong ni apa.
    hehe

    ReplyDelete
  24. itu bukan sotong katak la..itu squidward..hahaha

    ReplyDelete
  25. Ohhh bestnya sotong, rugi Nik tak suka. Hehe... Tapi OKje, x pernah lah beli sotong ni, sotong katak yg biasa beli tu lain rupa dari yg ni. Hehehe

    ReplyDelete
  26. sotong ke ni?cam alien jew...wahahahaa.joke :P

    ReplyDelete