Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saturday, 23 March 2013

Betul-betul BALIK KAMPUNG

Selamat bercuti daripada berkelam kabut ye HOT MAMA sekalian.....

Entri ni sebenarnya autopublish.......
( harap-harap dia tak terpublish macam entri pagi tadi...... )
Kali ni memang betul-betul Entri Dari Langit...... haha.... abaikan cerita karut komedia 'Surat Dari Langit' minggu sudah ye.....

Hari ni memang BETUL-BETUL BALIK KAMPUNG......... Bonda, dari minggu sudah berkali-kali telefon.....' bila nak balik, bila nak balik.......' huhu.....

Arwah abah dan bonda...
Tengok je yeh....tak perlu kata apa-apa.......
 sebab tukang karut masa tu jauh beza dengan sekarang hehe...
masa ni SA 5-6 bulan kot....  budak
 pompuan kecik pakai gaun tu anak buah.....

Teringat pulak iklan kat TV satu masa dulu..... lebih kurang bunyinya macam ni...

Anak : Ayah, tu burung apa?
Ayah : Burung Murai nak..

Anak : Ayah, tu burung apa?
Ayah : Burung Murai nak......

Begitulah berulang kali si Anak terus bertanya kepada Ayahnya dan begitu jugaklah si Ayah menjawab pertanyaan si Anak tanpa sedikit pun rasa jemu.

Sehinggalah sampai satu masa bila Si Ayah dah mencapai usia tua, bila mata dan pendengarannya dah mulai kurang jelas dan Si Anak pulak dah besar panjang.......

Ayah : Nak, tu burung apa nak? ( sebenarnya OKje tak dapat nak recall sangat iklan tu..... lebih kurang gitulah... )
Anak : Burung Murai yah...

Begitulah...... berulang kali Si Ayah bertanya kepada Si Anak mungkin dek kerana sifat lupa agaknya.....      Si Anak pun menjawab.......

Anak : Kan dah banyak kali 'Pulan' cakap, burung Murai, burung Murailah yah..... dengan nada yang agak keras.
Lantas membisulah Si Ayah sambil menundukkan muka ......

Itulah...... kadang-kadang sebagai anak ( merujuk kepada diri sendiri ) ada kalanya memang susah nak mengawal kesabaran dalam diri .......... Astaghfirullahalazim....

Moga Allah sentiasa memilih kita berada didalam golongan anak-anak yang sabar melayan kerenah orang tua...... Amin...


35 comments:

  1. ooo..ooo..balik kg..ooooo..ooo.balik kg,...mg gembira bertemu ayah n mak di kg

    dan mg kita sabar melayan anak sepertimana kita mengharapkan anak sabar melayan kita bila kita tua nnt..aaminn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayah kita dah tak delah...lupa nk buh arwah kat situ...

      Harapnya boleh bersabarlah Izan....

      Delete
  2. Okje dok kat kg yer...kejap..kejap ok..gambar tuh kan okje yg tua tuh ker pompuan muda tuh..heheheh...(gelak guling2 yer..)..
    itulah yg penting dlm hubungan keibubapaan adalah kesabaran kan okje..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoho.....ambik peluang buat lawak eh UA....hehe

      Delete
  3. kalu le yg sebelah kiri tu okjer, alahai.. comelnya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. No komen ....hehe...tp tak boleh pakai dah UA....sekarang dah lain beno rupanya....haha

      Delete
  4. tu la..nak tanya jugak..sapa insan dalam gambar tu??okje yang mana?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mak okje yg pakai tudung kuning tu hehe...
      Menjawab soalan tak? Haha

      Delete
  5. mmg okjelah tu..

    sayangilah mereka..kakak ni org tua dah tak ada..harap anak sayang kita ajelah..

    ReplyDelete
  6. Memang susah layan karenah org tua ni terutama bab cakap berulang-ulang kalau nak sesuatu....kikiki

    Taoi sebagai anak...angguk ajer ler....hahaga

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe....sian org tua kitakan Nep...sok kita tua cam tulah gamaknya....harapnya idak kena tengkinglah...hehe
      ..

      Delete
  7. sentiasa ingat. roda berputar. apa yang kita lakukan hari ini buat ibu bapa kita, macam tu jugaklah nanti nasib kita..

    ReplyDelete
  8. sedih iklan tue kan..selamat balik kampung..amboi slimnya gambar dulu2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe...duluuuu...anak sorang lagi....

      Delete
  9. Iklan ni dulu mmg berkesan di hati kak..sedoh je tgk..teringat arwah ayah sy...:(
    Kali ni den dah tak tertipu yo..dah betul2 balik kg kan? selamat bercuti Kak... baik2 duk kg..rajin2 masak..haha..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malas nk masak kalau kat kg Atie....hehe

      Delete
  10. assalamualaikum ... semoga selamat pergi dan selamat kembali ...

    ReplyDelete
  11. akhirnya...sampai jua ke kampung. enjoy ur time there :D:D

    ReplyDelete
  12. Ya lah OKje semoga kita tergolong dalam anak2 yang tidak pernah jemu melayan karenah orang tua....
    selamat balik kg....saya mungkin isnin ni balik kg..yeh yeh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyaallahkan Mia...moga sentiasa bersabar...

      Delete
  13. aku selalu camtu dgn ayah aku kak..maklum la, dia dah berusia, pendengaran pun dah kurang..selalu jugak aku bising bila dia xdgr apa yg aku cakap..:(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoho...ko ni H...baik bertaubat...haha...

      Delete
  14. best nyer balik kampung...
    Iklan tu masa Irfan kecil lagi... cukup syahdu tgk muka si ayah

    ReplyDelete
  15. memang ingat sampai sekarang iklan tu.. sayu sangat..

    ReplyDelete
  16. Iklan tu banyak memberi peringatan kepada kite...kdg2 sukar utk kite kawal perasaan kite...tapi parents kite dulu sgt sabar melayan kerenah kite mase kecik2 dulu kan:)

    Semoga kite sentiasa terlindung dari melakukan perkara2 yang boleh melukakan hati orsang tua kite:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ameenn....moga gitulah hendaknya PC...

      Delete
  17. dasat tul ulasan PC tu ye... hehehe.. tapi betul lah, masa kita kecik mak pak kita layan kita tulus dan mulus, tapi kita bila besor sikit, mula lah.. uh sana ah sini.. muncung sana muncung sini.. ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yelah....pc kan ustazah pilihan hehe...
      Betul tu MFM... Takut sangat kalau parent kita terkecik hati!

      Delete
  18. pssttt OKje, yang kanan sekali tu cam muka Shah Rezza masa muda belia.. kita ingat muka dia sebab kita suka sangat dia dulu2.. hahaha.... ni kalau En Suami baca ni abis lah jadi bahan lawak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pssst mfm....kita oun minat gak Shah Rezza dulu dulu...haha...samalah kita hehe
      Lawaklah pulak Arjuna ada iras SR...hehe

      Delete
  19. hurm.. peringatan utk deqla jugak.. hukhuk... nostalgianya gmbr..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama sama beringatkan Deqla...
      Mmg sangat sangat nostalgic Deqla...

      Delete