Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, 7 March 2013

Oh, emak engkau!

Idea ni muncul masa OKje basuh pinggan baru sat ni......

Tiba-tiba pinggan kuning OKje yang 'shantek' tu nak terlepas...... terus je muncul ayat ni dari bibir OKje yang 'mungil' haha..... ( jangan hiraukan pada word bertanda macam bajet perasan tu ye! Realitinya, besau lebo je bentuknya... hehe ) fokas kan pada ayat ni.....

'Oh, emak engkau!'



Haha........ pernah tak terkeluar dari mulut sahabat budiman sekalian? Ohhhh.... tak mengaku ye, konon konon 'OKje' sorang le yang kertu ni, sebab tu OKje melatah!....

Walaupun tak delah kronik mana latahan OKje ni, tapi susah nak menghilangkannya. Macamana boleh jadi pun tak tau! Takkan le sengaja nak melatah kot....  mungkin satu masa dulu suka-suka, tapi sekarang ni dah jadi kebiasaan. Hish! buruk gayanya orang melatah nikan....

Kalau rasa-rasa rajin nak tau apa puncanya boleh tengok sini Sihatselalu~ punca latah.

Malam tadi, tah macamana, OKje terlatahlah ayat faveret atas tu.......
Arjuna boleh sambung ayat OKje tu, sambil melagukan dengan melodi yang dia reka sendiri........

'Emak engkau , mak aku, mak engkau, mak aku........'  mentang-mentanglah baru lepas jumpa emak dia petang tadi!

Dulu dia suka sambung 'Emak aku kat Gombak'....... hehe....

Sakit hati 'mak' tau..... rasa nak plaster je mulut dia tu! huhu


38 comments:

  1. oh emak sy kat rumah..rindu plak mak saya..hihi..

    ReplyDelete
  2. he he he.... dia main2kan pulak ek...takperlah gurau2 manja... setakat ni belum pernah melatah lagi la... he he he...akan datang x tau la...harap2 x lah...

    ReplyDelete
  3. mak sy kat kg esok nak blk jumpa dia...:)

    ReplyDelete
  4. AJ nak buat pengakuan, AJ pun melatah...
    Hehheheh...

    ReplyDelete
  5. erkk.. deqla pun melatah jugak kekdg... tp x ckp o mak kau.. deqla ckp perkataan yg pelik x masok dek akal tau..tp bkn carut tau.. no no..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak mo share ke Deqla perkataan pelik tu hehe

      Delete
  6. Hihi... boleh tahan juga Arjuna nak kenakan isteri dia kan..
    Ala... dah isteri dia cakap mak kau betullah dia jawab macam tu:)

    ReplyDelete
  7. Hehe..kalau dulu selalu melatah ohh mak kau.. Sekarang dah kurang, ermm..rasanya memang tak ada dah..hehe.

    ReplyDelete
  8. hik3..
    acik pun kdg2 latah jugak..
    bkn buat2..
    klu terkejut lg la..

    ReplyDelete
  9. Makin berumur memang kuat melatah ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak delah Ty... Tak mengira umur....melatah ni..

      Delete
  10. jangan ada orang dok usik orang melatah udahla, kesian..
    tahap OKje ni tak teruklah setakat "oo mak engkau".. okje..hee

    ReplyDelete
  11. ala latah lak....mana rock beb !!..amboi si okje pun...pantang diusik arjuna...hiihh..mesra....baguslah...makin lama kawen makin keserasian tu ada...usik mengusik bw bahagia...

    Alhamdulillah,..arwah mak pesan,...nak latah pun kena sebut yg baik2...mak sedaraa izan,..kalau latah,..dia sebut,.."Bismillah" dengan laju...

    Izan malu sgt kalau yg jenis latah keluar perkataan mencarut,...eeeeee...geli,...malu anak dengar !!

    Latah jgn didorong,..lama2 jd sungguh...bkn sng nk hlg...

    laa...terkomen pjg lagi !!!

    ReplyDelete
  12. assalam okje..tu sebab kita sentiasa ingatkan mak kita kan..

    ReplyDelete
  13. pandai ye arjuna memainkan peranan, gurau senda di alam rumahtangga

    ReplyDelete
  14. singgah petang...emak hang...rasa lain tak bunyinya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok gak tu...tu latah org kedah tu la....hehe

      Delete
  15. hahaha...abg Arjuna sakat2 sayang bah tu Kak.. gurau2 manja... tak biasa melatah dan klu boleh tak mau...hehe... ada juga kawan kt sini melatah ayat2 kurang sesuai.. tu yg nak elak kan...:)

    ReplyDelete
  16. Amboi mesranya.. baguslah camtu... hehehehe.. mak saya melatah, memang tahap gaban lah dia melatah, tapi cucu2 dia memang suka tul lah menyakat, suruh menari lah, bersilat lah, sesekali memang rasa tergelak tapi kesian lah kat mak, kesian gak tengok dia lepas dia melatah, penat.

    ReplyDelete
  17. kalau terkejut tak melatah macam tak best jer dunia nih..klu latah rasa meriah jer...hehe

    ReplyDelete
  18. assalamualaikum ... saya rasa saya tak pernah melatah ... selalunya klu terkejut , urut dada jer la ... tapi angah saya mmg melatah . dah tahap bahaya . klu dia sdg pegang pisau , jgn sesekali cuba sergah dia ... dangerous !

    ReplyDelete
  19. Hihi kelakar jer okje dgn arjuna ni....

    ReplyDelete
  20. melatah mcm tu ok lagi.. sebab kawan saya kalau melatah terus terkeluar dari mulutya segala perkataan lucah..

    ReplyDelete
  21. salam kenal...ooo inilah okje yg depa dok sebut2 dalam entri tuh yer..terpikir2 dan tercari2 lak saya..:).. anyway..kalau sy dok kat tempat orng skrang nie tak hilang dah latahnya..:)

    ReplyDelete
  22. sweet aje kalu Arjuna suke dok usik2 gitu...Okje jgn amik hati....biasala kalu dia marah2 lg xsng hati...hihihi

    ReplyDelete
  23. kikiki..bese melatah oh mak kau je la..lain2 xde..bahaya..kadang2 tu control jgk..

    ReplyDelete
  24. oh mak!...kahkahkah...nak gelak blh?huahuahua...
    kalau terkejut kan,PC selalu terkeluar opocot!!!haha...rasenye bkn tahap serius la kan latah PC ni...hihi...jgn mareh yer;p

    ReplyDelete
  25. hahaha...tp yg penting...tak sedar macam mana pun...tetap kita ingat "MAK"kan? :)

    ReplyDelete
  26. hahaha.. kelakar2.. ;)
    bab sambung ayat tu yang tak menahan tu.. ;)

    ReplyDelete
  27. hahah teringat zaman asrama, kalau ada yg melatah "omak kau" esti ada yang sambung2, terus jadi dialog siap kaitkan ngan pak aji umah sebelah, sekampung la.

    ReplyDelete
  28. Melatah juga klu terkejut....hehe kdg2 apa yg sedang dipikir itu yg akan terkeluar dimulut bila melatah....hehe

    ReplyDelete
  29. Alamak...itu tanda2 penuaan..hihihi

    ReplyDelete
  30. aku sampai skg melatah kak..dulu aku melatah teruk jugak la..tapi since mak aku marah, aku cuba biasakan sebut benda yg baik2..and skg ni, Alhamdulillah kot..sebab kalau apa2 aku akan cakap Allahu Akbar..

    benda ni sebenarnya boleh diubah kalau kita cuba biasakan, insyaAllah..:D

    eh rasanya aku pernah post entry pasal melatah ni masa 1 februari aritu..

    ReplyDelete