Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, 29 March 2013

Terngiang-ngiang.....

Salam Jumaat.......

Sebenarnya,  masih terngiang-ngiang kat telinga OKje ni, mak OKje memujuk rayu anak-anak OKje supaya duduk kampung teman dia ........

' Duduklah kampung dulu....... kan cuti sekolah, temanlah nenek......... '
' Balik ajelah esok pagi...... '  

Alahai tak sampai hati mendengarnya .......... mak OKje ni pulak jenis orang yang suka buat anak dia serba salah.......
Tengoklah muka nenek tu......berkerut, susah hati bila tengok anak cucu dia nak balik KL

Budak-budak sekarang........ manalah naknya duduk kampung, lagi-lagi kat rumah mak OKje tu mana ada ASTRO, line tenet jauh sekali.....

Gitulah......... kalau OKje keluar pergi beli barang ( anak bongsu dia ni pulak kalau terlepas dapat keluar daripada rumah mak, memang gunakan masa semaksimum yang mungkin, tak lepas kan peluang! haha....), berkali-kali dia telefon, tanya kat mana dan bila nak balik........ ( Makk..... buat dengan anak sendiri tak pe mak........ jangan buat dengan menantu ye! heheh ).  Naik risau OKje dibuatnya.

Bak kata Hanifidrus...... kalau tang tanya banyak kali dah tak heran dah....... layan ajelah..... hehe...

Itulahkan ..... bila dekat rasa tak mampu nak melayan kerenahnya, tapi bila jauh, teringat-ingat.........

Satu hari nanti, kita pun akan tua jugak, begitulah gamaknya OKje nanti........
Moga pengalaman hari ini dijadikan teladan untuk menempuh hari yang bakal mendatang!......

34 comments:

  1. semoga pengalaman menjadikan kita pengajaran

    ReplyDelete
  2. kita pun akan rasa perkara yang parents kita rasa satu hari nanti kan OKJe?

    ReplyDelete
  3. cop klik HiShop satu... he he he... cam biasa kalau dah bagi dua...kenalah kerja sama click jugak kan...ekekekeke...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha....betul...betul....harus balas jugak ni hehe...

      Delete
  4. Sunyi tuh mak okje..sebab tuh camtuh..nak anak2 dekat jer ngan dia..nanti kita dah tua nanti camalah gamaknya yer...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yelah UA...sunyi sebenarnya tu...tp nk buat camne...

      Delete
  5. wajah mak sis iras okje lah...
    bc kisah nie,...sabab beb,..kiter ingat kat arwah mak kite,..soh ddk ngan dia juga,..tapi ada saja halangan nak balik kg,..mmg hajat tak kesampaian...

    hargailah dia semasa masih ada,..doa dia paling berkat,...tiada dia,..hilang sudah salah satu doa yg mustajab buat kita,...

    dl,..rasa nak bw arwah mak ddk sekali,..tapi ayahda xnak,...mmg sedih bila balik,..bukan arwah yg menunggu tapi jenazah yg tunggu...sedih beb...waaaaaaaaaaaa

    Mg armak tenang di sana,..bertuah sis masih ada mak,..dl arwah mak pakai tomgkat camtu jugak tau...

    sorry teremosi lak.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah....org tua ni mmg satu dugaan buat kita, anaknya.... Allah nk menguji samada kita sabar ataupun tidak melayan kerenahnya Huhu...wa pun sedih beb....

      Betul tu beb...doa mak memang tak de hijab.....

      Delete
  6. begitulah kan..satu hari nanti kita pun akan rasa ape yang mak2 kita rasakan..sebenarnya diaorg tu sunyi..bila ank2 balik mmg suka sgt..naseb m3h duk dkt ngan mak..x jauh mane pun umah..tp yg selalu suh balik & suh ank2 m3h tggl ngan dia ialah mil m3h..mmg x dpt la nk tunaikan permintaan dia kan..kang m3h pulak duk teringatkan ank..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yelahkan....diaorg sunyi sebenarnya...tapi Mk buek camno....kita pun ada life kita sendiri jugak! ..

      Delete
  7. nanti tua , kita pun jadi macam tu

    ReplyDelete
  8. SEMOGA ANAK2 KITA TAU MENGHARGAI KITA BILA DAH TUA NANTI...KAN?

    ReplyDelete
  9. heee so sweet mak OKje..
    apa2 pun org tua kita kann, layan kan je..
    mak zaza pn gitu jg.. kita dah kawin okeh.. bukan masa zaman bujang2 dulu nak risau lebih2 hahahhaa *jahat punya anak* :p

    ReplyDelete
  10. tentu la dia sedih nk berpisah dgn cucu2... org tua ni xde apa yg membahagiakan mereka selain dpt bersama anak2 dan cucu2...;)

    ReplyDelete
  11. Begitu lah Kak..kite klu dah tua nti gitu juga lah gamak nya..sedih jugak..tapi nak buat mcm mana kan? kite pun dah ada tanggungjawab pd suami& anak2..
    apa yg penting kita tak lupakan jasa & pengorbanan mrk...:)

    ReplyDelete
  12. Sedih jugak bab merayu2 bagai ni.. kena Layan okje..

    ReplyDelete
  13. kat kg saya pun x de astro . Tapi line tenet power ... anak buah suka balik kg sbb halaman luas boleh main basikal ... heheheee

    ReplyDelete
  14. Alahhhh...sedeynye bace..cik pon rindu dekat mama..Huaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa nak balek..nak balekkkkk :'(

    ReplyDelete
  15. assalam okje..arwah bapak acik dulu macam tu la..sampaikan..kalau balik kampung memang acik tak pi kemana..dok je rumah..kalau kita keluar dia dok mandan ke jalan je menunggu bila kita nk balik rumah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org tua agaknya memang cam tu ek AE....

      Delete
  16. alahai... teringat lagu fauziah latif lah pulak.. tua pasti tiba masanya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha....okje pun teringat jugak ni terus nak nyanyi hehe...

      Delete
  17. seronoknya ada nenek..anak2 knor tak pernah merasa pun..mak mertua suka lonely..heheh

    ReplyDelete
  18. Kalau anak2 saya balik kampung, kita pula yg duk memujuk nak balik rumah.. suka sgt bila balik kampung sbb rami yg melayan... FIL lagi la, semua kehendak cucu diturutkan...Kalau rumah saya pula, ada makcik dan pakcik yg suka layan mereka.... tapi anak2 saya kecil lagi, anak2 OKje dah besar.. internet/Astro tu keperluan... hihihi

    ReplyDelete
  19. nenek memang sgt sygkan cucunya....mak PC kan memang tak bagi lah orang lain jg aliya tu. PC nak anta rumah pengasuh dia tak bagi,nak jaga jgk.....memang syg betul kak cucu dia ni sampai jeles I tau.....hihihi:-)

    ReplyDelete
  20. sebaknya... nanti kita dah tua2 pun gitu la juga... moga anak2 akan menghargai kita... amin....

    ReplyDelete
  21. saya pun tak suka balik umah mak saya, sebab nak tinggalkan kampung lepas tu berat nyer hati. selalu pun dah cakap awal2 kami stay 2 hari jer, tak lama, tapi sampai seminggu lepak hahaha.

    ReplyDelete
  22. Nenek sunyi lah tu. sok tua kita pun akan rasa benda yg sama kn.

    ReplyDelete
  23. emak aq pulak sekarang dah senyum sampai ke telinga Nom, selang seminggu ke 2 minggu ke...muka aq anak beranak timbul balik kampung...

    ReplyDelete
  24. biasa la bila dah berumur nie kan sedikit sebanyak mesti nak anak2 jenguk. hurm nak buat cm mana. selagi termampu dan terdaya layan la dengan sebaiknya kn ;)

    ReplyDelete