Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, 26 April 2013

Bukan mudah Pipit nak terbang bersama Enggang....

Kasi 'PANAS' sikit petang menjelang CUTI ni haha.........

Maghrib esok ada kenduri doa selamat.......  MIL yang inform kat anak dia. Kenduri tu sempena Bezday NENEK Arjuna katanya. ( sama dengan bezday blog mak nampak!!! ).  Yang ke 84 tahun kalau tak silap!  ( agak-agak aje ni, sebab nenek dia lebih kurang sebaya dengan bonda OKje.....)

Nenek dia ni tinggal dengan pakcik Arjuna yang boleh dikatakan dalam golongan berpangkat dan beradalah......

So, yang menjadi masalahnya OKjelah! hoho....... Bercintanya nak pergi! ( 'bercinta' kat sini sama maksud dengan 'kurang rajin nak pergi' ) hehe....... boleh tak mengelat agaknya?

Sedihnya muka kome wahai monyet.... hehe
credit pic thelymatwo
Bab makan memang bestlah kot...... dah kata pun orang kaya, yang tak bestnya nak kena bercampur gaul tu sebenarnya. Nak kena berPR bagai dengan mak-mak sedara hehe....... Boleh ? Duk diam membatu kat penjuru rumah! Haha.......        

Itulahkan ...... susahnya kalau tak 'SEKUFU' ni, rasa rendah diri, padahal diaorang OK jerr..... cuma diri sendiri je yang tak selesa.....


Patutlahkan...... kalau nak berkawen pun, seboleh-bolehnya cari pasangan yang sama padan ataupun sekurang-kurangnya tidak terlalu jauh jurang perbezaan,  untuk mengelakkan masalah di kemudian hari.

Bukan mudah rupanya Pipit nak terbang bersama Enggang!!


45 comments:

  1. betul tu kak..bukan mudah nak seiring...
    kalau org tu ok, kita pula yg mungkin rasa x selesa.

    ReplyDelete
  2. Bencinta ekkkk...tak pe lah..kalau tak nak pogi,bia cik je lah yang pgi yea...huahuahuaaaa....upssssss....nak tanye..berPR tu ape??(lambat pickup lak cik bab2 ayat singkatan ne) Sobsssssssssss~

    ReplyDelete
    Replies
    1. PR tu maksudnya mcm nk bersembang sembang le ...hehe
      Tak pe okje pun kdg lambat pick up hehe...

      Delete
    2. ooooooooooooooooooo....hihihihi..

      Delete
  3. kalau tak pergi nnti apa pula kata saudara mara Arjuna..sebolehnya jadilah diri okje sendiri..itu lagi selesa...klu takleh nak dok lama duduk sekejap pun jadilah

    hadiah apa nak diberi pda nenek arjuna nnati...?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu ZM....nampaknya redah ajelah....hehe...
      Emm...tak payah bawaklah kot....nenek dia pun tak kuat dah....

      Delete
  4. err..btul tu..xpe la..redah je..kasi setel senang..

    ReplyDelete
  5. Betul2.. tak apa lah OKje, tunjuk muka je pun jadi lah.. dah kata adik beradik ipar duai.. chill yer :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni mak sedara iparlah Zaza...kalau adik beradik ipar okje sebab kita pangkat kakakkan...

      Delete
  6. rasa2nya OKje sama taraf jer ngan dorang tu, alaaaaaaaaaa redah jer..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huhu....jauh panggang dpd api UA...

      Delete
  7. pergi la OKJe... nanti jangan lupa tangkap gambar birthday girl... hehehe, nanti boleh saya kenal dengan nenek Arjuna....
    Tu perasaan kita je kot, buang jauh2 :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha...pergi tu haruslah pergi Bijen kalau cik Abe ajak ..berani derhaka? Hehe....
      Ok...ok...nanti okje tangkap!

      Delete
  8. emmm sebenarnya susah juga kita nak jaga hati semua orang ni kan okje...terutama adik beradik, ipar duai sedara segala....nak2 kalau yang lebih sikit, kita pulak yang rasa segan...huhu

    ReplyDelete
  9. Pergi jerlah okje yg eloknya..jaga hati seme orang kan...buat ala ramah2 gitu..layan jer lah apa yg depan suka bualkan..kalau takder idea..dok diam2 layan makanan yg sedap2 tuh..heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha...ha'akan UA....agak agak malas nk layan, makan apa ada depan mata hehe..ambik gambau banyak banyak ye tak?...

      Delete
  10. ala..pergi sajalah..berkepit sajalah ngan arjuna nnt... hahaha... sebelum tu kasi hadiah besau 2 sikit..kikiki... ala mereka ok jer..sis je agaknya sis saja berperasaan begitu tak ??

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang pun, masalahnya sekarang ni diri sendiri....malas hoho...nak tengok cerekaramalah....
      Masalahnya, dia bila dah jumpa mak sedara dia lupa dah anak bini haha...

      Delete
  11. ala...kesianya....pergi aje...insyaallah semuanya ok je.....kadang2 kita je berperasaan macam tu.....

    ReplyDelete
  12. Enggang zaman sekarang dah tak sama enggang zaman dulu. Enggang sekarang lebih suka cari pipit yg comel-comel, pandai menghargai, pandai sesuaikan diri, pandai berkomunikasi bahkan banyak pipit yg lebih gemilang dan cemerlang dari enggang. Sebab itu banyak dah enggang duduk dgn pipit dan merasa malu dgn kebolehan pipit yg membanggakan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya menumpang komen kak Zakie sini, sebab setuju sangat dengan statement ni. Pergi jer la okje, they all pun ok kan :D

      Delete
    2. KZ kalau menulis....memang cukup puitis dan mendalam maksudnya....haha...
      Yelah....yelah..mak yg menurut perintah....haha

      Delete
  13. faham tu apa yang OKje rasakan tu...he he he... tapi nak wat cam mana kan? bila dah kahwin tu, kahwin dengan family sekali...nak x nak, bercinta x bercinta kena ler...redah jugak... chaiyok2 OKje... Farah tau OKje bley ajer... he he he...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Okje....ok jerr ....hehe, cuma malas je nak bergaul, mereka ok, cuma diri sendiri je kurang selesa....huhu

      Delete
  14. assalamualaikum ... asalkan mereka masih bersopan / beradab cara melayu / melayan tetamu sama rata dan tak tunjuk kekayaannya , ok lah . Just duduk , makan . org tanya jwb jer . klu tak , wat hal sendiri jer ... ok tak ... heheheee ... wah ! dah berwajah baru nih ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha....auntie tu ok je ....nasib dia pun peramah secara tak langsung kita oun tak malu sebenarnya
      Haha....bagus tip tu MN...

      Delete
  15. em ?? okje tak selesa ker , memg ade something tak kena ni ?? huhuhu ~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe...pandai je Cp tu....takk...biasalah kalau bercampur ngan mak sedara ipar yg kaya ni....malu le....hehe

      Delete
  16. kekadang tu ada juga rasa rendah diri , sesama ipar duai

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lelaki pun ada rasa gitu jugak eh b cik...

      Delete
  17. tulah kak Okje, kdg dieorg xde pape tp kite yg terase lebih kn,heheheh

    ReplyDelete
  18. Salam OKje,
    Terasa berbeza jer...Terang jer membaca. Thx :) hehe

    ReplyDelete
  19. Font dah tukau....kena dtg selalu hehe....

    ReplyDelete
  20. Mcm jln crita Penarik Beca jer,
    Ooh amran....
    Aku rela mati brsama kawww amran...
    Hehe

    ReplyDelete
  21. Biasa lah kan Kak?.. kekadang rasa rendah diri tu ada..sy pun sama..huhu..
    slow2 sy belajar sesuai kan diri...erm! masih juga belajar..janji hati kita baik :)

    ReplyDelete
  22. biasalah tu kdg2,,,, cantik rumah baru ni yer OK je

    ReplyDelete
  23. Ok ler tu.....buat selamba jer....

    ReplyDelete
  24. ermm..setuju tu ok jer..low profile is good..:)

    ReplyDelete
  25. owhh ni yg kak okje kata mengopeng tu eh?? pegi je la kalo arjuna ajk pegi..kena ikot ckp suami kan...?? hihihi

    ReplyDelete
  26. mula2 memang rasa janggal skit Okje tapi bile dah masuk geng kire Ok lah...PC pun jenis segan2 gak kalau majlis yg tak biasa2 ni...bile ade org yang geng dgn kite rs ok je.
    Kang si arjuna pegi sekali dgn Okje...Ok lah tu kan...at leats ade gak teman nak berbual2, tak rase lain sgt...hihi.

    *klako lah pic kat atas tu;p

    ReplyDelete