Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, 25 April 2013

Tak semestinya OK jerr....

Kalau lidah lagi tergigit inikan pulak suami isteri  ........

Pssst..... Ini tak bermakna OKje bergaduh semalam, mungkin pengalaman dulu-dulu......hehe..... saja je bukak topik ni.......... nak tengok pengalaman sahabat-sahabat.....

Pernah tak SAKIT HATI/GADUH dengan 'CINTA HATI' ( haha.... amboi bahasa mak!!!   )?.....
Kalau tak ada memang nampak sangat penipu. Kalau yang 'JUST MARRIED' tu, mungkin belum lagilah, time ni semua tengah wangikan...... hehe...

Credit pic mrdean91
Macam OKjekan, salah satu yang boleh menjadikan mood tu 'TAK OK' ( tak semestinya OK jer tau!    hehe..... ) ialah bila 'CINTA HATI' kita ( geli geleman pulak dengonya.... haha.....) membela anak time kita tengah marah mereka....... Boleh MAJUK 2-3 hari ni.......

Bagi OKje anak tidak harus dibela depan mereka. Lainlah pujiankan.....  Kalaupun perbuatan kita ni salah    ( tapi jarang ibu ayah ni marah anak tanpa sebabkan.....),  nasihatkanlah pasangan yang tengah naik angin ni   ( macam certita pasal mak aje ni ...... haha.... ) bukan di hadapan mereka. Dalam bilik ke, sambil pegang tangan.....haha.... barulah cool je hati yang panas tu ye tak?

Sebab diri sendiri pun tak suka cenggitu so bila Cik Abe marah anak dia, OKje lagi suka duk diam-diam je.... tengok drama mereka dulu hehe......, biar dia settlekan marah dengan anak-anak, kecualilah terlebih sudah, barulah masuk campur.

Gitulah adanya........


29 comments:

  1. Betul tuh okje...bila kita marah anak, che abe mmg tak patut bela anak depan2 kite..kurang2 biar kita habis dl bisnes ngan anak..sbb kita nak ngajar mrk kan..bkn marah sajer2...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yelah UA kalau dia bela....boleh sakit hati ni tau....hehe

      Delete
  2. bese la tu ok je..gaduh2 manja..heee

    ReplyDelete
  3. Hehhee..biasalah Kak, adat kan?..hehe...gaduh2 sayang gitu.. tapi kuling mmg siap pesan klu dia dok marah anak dia jgn masuk campur.. lepas dia marah baru di suruh nya kite memujuk plak budak tumpis tu...hehe:)

    ReplyDelete
  4. Sy mmg sll bgaduh. En somi tu kdg suka wat lawak tak bertempat. Kdg skt ati. 1 kita ckp 10 jwpn dia bg. Sape c skt ati.

    ReplyDelete
  5. Setuju!! Bila dah jadi mak-mak kita memang pasti faham isu ini. Kakak dari awal dah kata kalau abang sedang 'lecture' anak kakak tak campur begitu juga sebaliknya. Tapi biasa yg lebih banyak marah kakaklah, abang tak macam kakak. Pada dia anak dia okje macam hainom OKje hihi (haaa.... jgn marah nanti kena jual).

    ReplyDelete
  6. kak, dulu sy x dpt trima bila huby mrhkan anak sbb ank kecil lg..mn la dia tahu aper yg dia buatkan tapi sekrg ni dah redha utk pengajaran mereka.. tp kalo bpk terlebih2 mmg mak msk campaur..hehee

    ReplyDelete
  7. ermm..pengalaman yg bagus utk lin nie :)

    ReplyDelete
  8. sedangkan lidah lagi tergigit..apa pula suami isteri.. ha kan, dah kuar lagu P,RAMLEE.. hihhii..bab mcm ni deqla x tau la plak sb xde anak lagi..huhu..

    ReplyDelete
  9. Setuju sgt dengan pendapat OKje..

    ReplyDelete
  10. akakpn sama tp mujur le jika salah sorang dr kami marah2 anak, sorang lagi dok diam jer KECUALI le jika main kasar2 sampai nak pelempang anak @ bertali pinggang, yang itu akak xleh dok diam, maklum le tenaga org laki, katanya sikit jer tp idok ke berbisa jika terkena pada badan anak..

    ReplyDelete
  11. salam hainom ..
    adat berumah tangga mesti ada geloranya ..
    apatah lg dengah perangai anak2 ..
    sesekali klu melampau sangat ..
    memang kena tindakan fisikal ..
    wktu tu.. kena guna kuasa 'veto' suami ..

    ReplyDelete
  12. sedangkan lidah lagi tergigit inikan pulok somi isteri..betul juga pendapat okje tentang bela anak tu..

    ReplyDelete
  13. Hahahhaha...masih baru lagi.So sume pon wangi je kannn..kann.kann...kadang ade jugak lah tercuit sikit hati ne..tp kene Sabo2 lah dulu...hohoo

    ReplyDelete
  14. huhuhu.... biasalah adat berumahtangga ni...

    ReplyDelete
  15. seawal perkahwinan dulu adalah juga, sekarang Alhamdulillah..kadang2 aja...

    ReplyDelete
  16. cikgu pun setuju, kalau chenta hati tak setuju dengan buah hati duk bebel kat anak, tegur la buah hati kat dalam bilik. Karang anak senang naik lemak jadinya

    ReplyDelete
  17. gaduh tak pernah(cayalah!!!) sakit hati selalu bebeno.. nak buat camnerkan orang pompuan benda kecikpun jadi beso dimata dia ..kalau dah tak kena ngan mata kita mulalah sakit hati..

    ReplyDelete
  18. haih...gaduh 2 tu yg bawa bahagia...sbb lps tu ada sesi pujuk pujuk...hahahaha.. rasa cam baru kawen beb...kahkahkah... ala... izan kalau lama tak gaduh saja cari pasal.. kikikikki.... sbb suka sgt dgn "marah marah sayang "..tuuuu... kkiki...sebenarnya makin lama kawen,..dah xder apa nak digaduhkan dah.... sbb dah makin saling memahami dan cinta makin dalam beb....

    ReplyDelete
  19. Kawan AJ yang dah kawen cakap, gaduh2 manja... =D

    ReplyDelete
  20. malu dpn anak2..tak gaduh tipu le..kan

    ReplyDelete
  21. bak kata "betterhalf" farah... sedangkan orang yang bercekau tu pun anak lima...ekekekeke... adat resam rumahtangga...mana ada yang perfect yang x bergaduh? betul kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah pasal keluar anak 5....sebab selalu beno bergaduh....hehe...

      Delete
  22. Sedangkan lidah lagi tergigit,
    ini kan pula suami isteri..

    kalau orang bercinta tu lain, taik gigi pun rasa coklat hahahhaa
    yer dak OKje? hehehe

    ReplyDelete
  23. hahahah sambil pegang tgn tu yg xmenahan tu kak Okje..tp romantik pon apa salahnya kan

    ReplyDelete
  24. Nasib baik rajuk 2 atau 3 hari.
    Bini aku 2 minggu tak bertegur....kalau gaduh..hihihihi.
    Tapi makan minum macam biada cuma tak srnyum tak cakap..tension..

    ReplyDelete
  25. bile PC marah kat Aliya En hubby cuba pertahankan tp bile giliran en hubby marah anak, PC pulak pertahankan...hahahah..main duk pusing2 gitu jer...buat ALiya confuse je pulok kan klu cenggini;p

    ReplyDelete