Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, 17 May 2013

Dia dan mereka.....

Dia tak betah dengan keadaan sebegini.....
Serba serbi tak kena.....
Bukan pahala yang dia dapat, tapi dosa.....

Tidak dinafikan, mereka memang sangat baik, tiada masalah antara mereka......
Tapi dia tak mampu untuk hidup bersama dalam jangkamasa yang lama........
Perhubungan itu akan jadi lebih manis kalau seketika.....

Biarlah terpisah.....
Biarlah berlainan genting meskipun bersebelahan.......

Mereka, tolonglah fahami perasaan dia.....
Dia juga manusia biasa......
Dia juga ingin bahagia dalam syurganya....
Jangan biarkan dia terpenjara dalam mahligai sendiri.....

Hei......... bersatulah yang lain tu,
Carikanlah syurga buat mereka dan bersilih gantilah menggalasnya.......
Sampai bila harus begini........

Esok selesai, sepurnama lagi akan berulang.....

**Entahlah....... siapa DIA agaknya tu......

    Maafkanlah DIA....... kerana dia juga manusia biasa yang ada kalanya tak mampu untuk menahan
    meroyan!

37 comments:

  1. siapa dia...
    ape pun semoga dia mampu mengharunginya..

    ReplyDelete
  2. Mereka yang mengikuti perjalanan blog ini aje yang mungkin boleh teka siapa DIA tu kot!!!

    ReplyDelete
  3. hahaha...mcam tau je siapa DIA tu...
    setiap ayat membawa makna tersendiri...sy paham kak..
    sabor ya... mudah2n 'yg lain' akan terbit rasa utk memikul t/jawab pd 'mereka'....banyak kan doa kak..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sayang Atie...TQ kerana memahaminya....

      Delete
  4. ha ha ha.... mendalam entry ni...tapi ai likeeeee....suka sangat... memang best maksudnya... ^_* ...well done OKje...

    ReplyDelete
  5. ohhh dia...
    banyakkan sabar erk..
    semua yang jadi..pasti ada hikmah yang tersendiri..
    manisnya akan datang kemudian!
    :) sabar yer kak..

    ReplyDelete
  6. Okje....UA dah rs apa yg okje rs tuh..ditelan mati anak, diluah mati bapak' mmg kenalah buat sst..kata orng kalau jrg berjumpa tuh mmg seronok rsnya sesekali bersua ngan mrk, tp kalau ngadap sepanjang ms mmg menjeruk rslah jwbnya...

    kalaulah dpt berbicara face to face nak gak kongsi my experience ngan okje..tapi kat public nie tak syoklah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. FB lah senang sket okje... ummaidanhusaynie

      Delete
  7. Kanda tak berada di tempat "DIA" so tak dapat rasakan tapi org kanan "DIA" kena bertegas sebelum "DIA" diserang hypertension. Mana pergi semua yg seharusnya lebih membuka mata dan minda mereka. Tanggungjawab perlu digalas sama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dinda pun faham.....org kanan dia tu dlm keadaan serba salah.... Diluah mati mak di telan mati bapak.....
      Tulah susahnya kanda...... Mana ada orang nak susah...... Semua org nak senang lenang kanda.... Itulah sebenarnya benda ni kecik je kalau masing masing bersatu hati dan bekerjasama..... barulah dia seronok mengadap mereka dengan hati yg gembira sebab masing masing ada gilirannya..... Ini macam dia je yg kena buli, dia yg lain selamat, setakat tengok sekejap sekejap....dia yg ni pun boleh!

      Delete
  8. dah tak tertanggung ker okje???...angkat phone hello jer kat yg lain lain tuh..ada berani ka...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takut mereka pulak terasa nanti!...... Dlm hal nI mereka pun kena faham kot!..... Nampaknya mereka nekad.. Huhu

      Delete
  9. Saya faham 'SIAPA' dia sbb diri sendiri pernah alami situasi sebegini di suatu ketika dulu..

    apa2pun sabar itu separuh dari iman..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanya yg pernah melalui saja yg tahu macamana perasaan itu kan UA.......

      Delete
  10. Dia..........tabahlah wahai 'dia'.... buatlah hari keluarga,...sambil meyelam minum ayor,...yang sulong harus tegas,...yang adik adik patut lebih prihatin,.... cian 'dia' terpenjara dalam mahligai sendiri....menangis tak berbunyi,..... harap ada jalan penyelesaiannya.... dan pada 'dia'.... tak tahu nak kata apa..... harap bersabaq sajalah...apa nak buat lagi,..!!...cian 'dia'...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha......ciankan dia....... Tulah beb....menangis tak berbunyi, jiwa wa menjerit tak de sapa tau! Huhu

      Delete
  11. Cam tahu je sape yg dimaksudkan itu. Tp x tau la betul ke tidak. Sabar ye..

    ReplyDelete
  12. Oh dia...la tahzan ye....bersabar n cuba bwk bincang dgn semua adik beradik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah banyak kali cakap dengan empunya emak......tapi entahlah...

      Delete
  13. tak faham hujung pangkal tapi sedap dibaca..moga dia bahagia selalu

    ReplyDelete
  14. mcm lain mcm je bunti n3 ni...meroyan betul ke ni? nak kena refer dah kes ni...hahaha;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dokte...tolonglah patient ni...dah serious! hehe

      Delete
  15. alamakk.. sekali berpuitis la pulok..kohkoh.. ni pun bkn lakonan kan.. hikhik... ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betullll... bukan lakonan...ikhlas dari hati...moga faham! hehe

      Delete
  16. kesian kt dia tue. hurmmm susah kan. umpama telan mati mak luah mati ayah

    ReplyDelete
  17. Walaupun situasi kita dan DIA berlainan tapi rasanya kita paham sesangat... huwaaaaaa....... syahdu.. tapi memang tak leh nak kata pa... kena gak harung...

    ReplyDelete