Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, 9 May 2013

Jadi diri sendiri jelah...

Semalam petang.... masa OKje tengah duk bersenang linang di tingkat atas, tiba -tiba 'jiran melahai' datang  ajak beli roti kat AEON!......

Kereta dia tak de.....sebab laki dia bawak....

So, ada chancelah OKje nak 'keluar daripada rumah seketika' .......hehe
Siap minum teh lagi!.........


Mereka tak berkata pun, cuma OKje terasa sendiri.....
Itulah kan...... bila dah ada orang tua di rumah, apa yang kita nak lakukan semuanya jadi serba salah...... macam ada yang memerhati, walhal mereka tidak perhati pun.....

So, jadi diri sendiri jelah......

41 comments:

  1. sekali sekala keluar ble release tension kan OKje ^_^

    ReplyDelete
  2. salam morning OKje ;)
    betul apa yg OKje katakan tu..
    kalau OKje nak tahu princip Zaza..
    I stay true to myself & my style, and I am always pushing myself to be aware of that & be original

    ReplyDelete
  3. sekali sekala je nak kuar sis.. :)

    ReplyDelete
  4. kita yg selalu perasan lebihkan? padahal tak ada apa pun hihih

    ReplyDelete
  5. Serba tak kena kan jd menantu nie...kalau makbapak kita sendiri berani gak buat biasa jer ngan rutin kegemaran..heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu UA.....walhal mereka tak berkata apa pun, cuma terasa sendiri je hehe...
      Kalau ngan mak ayah sendiri terbongkang depan TV pun tak malu ek!

      Delete
  6. aiks..ada juga org 'ambil tau' ye Kak..
    sabar je lah...janji akak dah tunai kan tanggungjawab akak sebagai menantu & isteri yg baik...
    klu asyik dengar 'cakap org' buat pening kepala je...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak delah Atie...Okje je terasa sendiri....hehe
      Betul...biarlah apa org nak kata...janji tak didengar dek telinga kita hehe....

      Delete
  7. be yourself its all that u can do

    ReplyDelete
  8. Betul buat macam biasa aje, jgn ada rasa bersalah dan tak payah pura-pura. Mereka pun dah terlebih matang tahu menilai. Lagipun kan nampaknya dia serasi di rumah ini...

    ReplyDelete
  9. betol tu jadi diri sendiri,..buat cam biasa jer...izan pun 2x5,..kalau mertua dok ada dirumah,...rasa cam serba tak kena..hihihi...

    ReplyDelete
  10. be urself.. hehe... memang nak jadi diri sendiri depan PIL tapi, tak mungkin kot... hahaha... masih ada yang dijaga... tapi bab masak memang buat muka tak malu pun... hahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju.....setuju...ckp je nk jadi diri sendiri tp ada jugak berlakonnya hehe

      Delete
  11. Betul tu, be yourself ☺☺

    ReplyDelete
  12. hurm... betul tu.. kalo jadi hipokrit ni apa pun tak boleh kak okje.. mmg xkan rasa ok langsung...huhu...

    ReplyDelete
  13. Mertua itu ibarat ibu bapa sendiri...jadi, tak perlu berlakon, jadilah diri sendiri umpama bersama ibu bapa sendiri.

    ReplyDelete
  14. best juga jln2 sendiri2 ni..aman sikit

    ReplyDelete
  15. Memang kalau depan PIL selalu camtu....rasa tak tentu saja nak buat apa...macam sedang di perhatikan...padahal tak pun...huhu

    ReplyDelete
  16. sama....macam yan dulu...tapi sekarang tak lagi....sebab dah tak ada mertua he heee......

    ReplyDelete
  17. Chill K Okje...nanti depressed!!!

    ReplyDelete
  18. rasa diperhatikan itu mmg biasalh bila org tua ada di rumah. Tapi dlm byk2 keadaan kita buat jer tak tahu dan tak kisah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang buat tak tau pun Shameel....dh tak larat nk berlakon dah hehe

      Delete
  19. yg ptg bila nak kuar tuh inform kat dia . so tak ler diar tercari2 nanti . klu berlakon mmg penat n blh kantoi ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau setakat ambik anak sekolah tak inform pun MN.....

      Delete
  20. just be yourself OKje... biasalah tu... tapi memang betul...bila ada orang lain kat rumah...memang orang x cakap... tapi kita yang tinggalkan terasa sendiri... hu hu hu...

    ReplyDelete
  21. just be yourself kan..

    biasala kdg2 kita ni pk psl org..hehe

    ReplyDelete
  22. betul tu OKje.. yg penting just be yourself... :)

    ReplyDelete
  23. Takpe. Okje dah buat yg terbaik utk semua so takkan nak kuar sekali sekala pun xlehkan hihi.

    ReplyDelete
  24. betultu...just be u self k....

    ReplyDelete
  25. correct..correct..be yourself, dear...

    ReplyDelete
  26. rasanya OKje yang terlebih rasa serba salah.. betul tu, be yourself :)

    ReplyDelete
  27. hehehe , alololo ~ meyh CP cubit pp okje yang tumbam tuh , hehehe !!! chill3 :D

    ReplyDelete
  28. Salam hainom,
    Cukup ke dgn teh O tu jer.

    ReplyDelete
  29. mmg kena jadi diri sendiri lah okje

    ReplyDelete
  30. Cik pon macam tu jugak..rase mcm di perhati je....

    ReplyDelete
  31. mia pun sama.. mudah terasa....

    ReplyDelete
  32. take a rest..skali sekala..:)

    ReplyDelete
  33. betul tu kak. perlu masa jugak utk diri sendiri. walaupun hanya sekejap

    ReplyDelete