Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, 14 June 2013

Gula-gula REMAJA PURBA....

Jangan pulak boring kalau TUKANG KARUT asyik mengimbau kenangan lama yeh! hehe.....

Nak mengimbau zaman kecik-kecik......
Al maklum ajelah, sejak dah semakin kertu ni, kenangan silam banyak pulak menerjah-nerjah mintak diimbau hehe......

Masa pergi Port Dickson baru-baru ni, anak Pak Rahman beli gula-gula ni..... Gula-gula ala GULA MELAKA rasanya. Budak-budak sekarang haruslah tak kenal! Ni gula-gula zaman REMAJA PURBA ni hehe.....



Sampai ke sudah masih tak luak atas meja ....hehe....
2 orang je REMAJA PURBA dalam rumah ni yang makan pun hehe....  Dah Arjuna yang teringin..... dialah kena habiskan hehe!.........

OKje macam biasalah....... macam ais krim jugak, tak delah fanatik sangat .......... kalau tidak, dah lama habis OKje kerjakan! .....

Oklah....... bye, nak ambik TLBD!

40 comments:

  1. heeee bila mengimbau kembali zaman tecik2 dulu best kan OKje.. tak mcm zaman skrg dah semakin canggih hehe
    nway aritu masa blk melaka pun Zaza ada beli gula2 ni jg.. so kita sama2 lah remaja purba rupa2nya kannn hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe....awak muda lagi Zaza...tapi kalau tau gula-gula ni kira diambanglah tu haha....

      Delete
  2. Kanda dulu panggil gula-gula tarik sebab masa makan tu kena gigit dan tarik. Padahal rasanya rasa gula melaka aje kan... tapi betu nostalgia sangat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yelah kanda..... rasa dia mcm gula melaka je pun....
      Ye ke makan gula ni cenggitu kanda?

      Delete
  3. ehe..ingat dulu-dulu,..arwah mak selalu pesan beli gula gula ni kalau anak bongsu dia ni...g kedai.. rasanya manis...hahahaha..ialah manis dah namanya gula-gula..kikiki...

    tapi kami panggil gula gula ni,..COKLAT BALAK sebab bentuknya cam batang balak...dedulu,...kat jalan raya depan rumah tuu..banyak lori balak...kikiki...kisahnya.....

    mmg dah kertu ni,..elok jangan makan manis2..bahaya beb...tapi kalau mulut manis tak pa.....hik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ohhh...coklat balak...hehe yelah org utarakan panggil gula gula tu coklat !!

      Delete
  4. ingat gula2 ni...ahaks...tapi Farah belum masuk kategori remaja purba lagi kak... baru jer jadi remaja veteran...ekekeke....

    *tapi x berapa nak suka gula2 ni... he he he...

    ReplyDelete
  5. nie sedap gula2 nie Okje..kalau makannyer mmg boleh jadi leka gitu..
    mmg kenangan masa kecik2..:)

    ReplyDelete
  6. Walaupun aku dekat2 nak masuk kategori remaja purba..hehe tapi belum pernah rasa gula2 ni...mungkin ada di semenanjung saja kot...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin jugak tu Mia....orang belah sana tak buat gula-gula kot buat kuih je ...kuih cincin ...hehe

      Delete
  7. hehehe teringat akak hainom... memang itu gula2 akak masa kecik dulu2... beli 5 sen dapat tiga .. ahohoho suka sangat :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu 5 sen nilai dia dah besar sangatlah bagi budak budak macam kitakan CH

      Delete
  8. zaman kita dulu2, inilah makanan sampingan, masa tu sedap sangat..

    ReplyDelete
  9. dulu2 KA cukup suka, tu yng kena diabetes tu hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Standby misai kucing banyak banyak KA....

      Delete
  10. kehkehkeh.. mak budak a.k.a remaja purba..
    gula-gula tu ai tak berapa gemar tapi penah makanlah dulu.. ;)

    ReplyDelete
  11. Sedap gula2 ni...tapi manis tak hingat! Ada lagi rupanya

    ReplyDelete
  12. nie mcm gula2 yg plastik die belang2 ade gmbr kelapa tu je... hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kulit yg belang gitu tak ingatlah ein....samalah tu agaknya

      Delete
  13. Suka ngan gula2 kelapa tuh.. sedap..

    ReplyDelete
  14. sempat makan gula2 ni masa kecik-kecik dulu..mmg sedap berlemak gitu.selalu beli yang bungkusan coklat pastu ada gambar buah kelapa.

    ReplyDelete
  15. Sedapnya hihi.mmg glamer gula2 ni time kecik2 dulu hihi

    ReplyDelete
  16. hoho, tak pernah tengok. hihi


    1st time tgk kat blog akak la

    :D

    ReplyDelete
  17. Dulu-dulu banyak jenis gula-gula yang ada. Gula-gula traditional, rasanya pun agak unik terutama yang gunakan ramuan asli seperti kelapa, gula melaka dan lain-lain bahan yang bukan bahan kimia.

    ReplyDelete
  18. pernah beli dulu..makan sikit2,..nak makan kena pecah kan dengan lesung batu..hahah

    ReplyDelete
  19. gula-gula apa? macam kenal, tp nmpk besar, macam tak kenal balik??? xcam dah,,huhu

    ReplyDelete
  20. saya tau gula2 ni, antara faveret sebab murah kot dulu kan. hihi

    ReplyDelete
  21. kenapa saya tak kenal? langsung xde idea pasal gula2 tu...

    ReplyDelete
  22. x pernah jumpa.. mungkin x purba lagi kot..huhuhu^^

    ReplyDelete
  23. Kita rasa macam pernah makan je okje..masa kat melaka rasanya..nway kita suka choclate yang ada gambar udang..sampai sekarang kalau ada jumpa mesti beli banyak punya..cuma sekarang ni dah tak best macam dulu..apa nama dia ya..dah lupa lah..

    ReplyDelete
  24. kalau tak tempat KY panggil coklat nisan, tapi KY tak suka manis...jarang sangat beli time kecik2 dulu

    ReplyDelete
  25. cik tak penah pon jumpe gula2 ne....hahahhaha

    ReplyDelete
  26. penah jumpa. pernah rasa. oklah, tapi manis

    ReplyDelete
  27. deqla pun penah tgk gula2 remaja purba tu.. hihi...manis sgt kan rasanya.. x lalu tekak nk mkn byk2...huhu

    ReplyDelete
  28. ha ah la... lama tak makan...

    ReplyDelete