Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, 14 June 2013

Lebih ANAK..

Tekak ni pandai pulak mintak LONTONG .....hehe......
Apa nak susah, beli ajelah..... sekarang ni senang je nak dapat, orang dah banyak jual untuk sarapan pagi. Kalau zaman dulu, time RAYA jelah baru dapat makan. Kalau awak tak buat, memang kempunanlah awak sampai RAYA hehe.....  

Kebetulan OKje bersarapan dengan jiran melahai 2 hari sudah dan kebetulan pulak gerai tu ada jual LONTONG. Tapi, teringin LONTONG ambiknya mee! Apa kes? haha.....

Malas nak masak punya pasal, OKje bungkus 2 LONTONG dengan 2 ketul ayam goreng bawak balik untuk anak dara 2 orang tu makan tengahari. OKje kan dah kenyang makan mee dengan sambal kerang! hehe..... cukuplah tu bawak ke petang.... (dietlah tu kononnya.....hehe...) 

Yang nak cerita sebenarnya, pasal budak TLBD makan tak habis!...... 

Bukan keinginan tekak dialah tu.....
Tengoklah.... mentang-mentanglah ayam tu bukan
bahagian yang dia suka, habis daging dikikisnya
 sampai nampak tulang hehe.....
TAPI, daging yang tinggal sikit-sikit kat tulang tulah yang sedapnya....
Dan siapa yang menjadi MANGSA nak menghabiskan semua tu? Dah tentulah TUKANG KARUT......
Tukang Karut OK je, makan LEBIH ANAK, lebih-lebih lagi perut tengah kosong! haha.......... pedulikanlah petua orang tua-tua tu hehe.....






42 comments:

  1. TLBD dah kenyang makan di sekolah agaknya itu yg tak habis. Cuba dia lapar mesti licin. Kanda tengok lontong tu lengkap perench - mesti sedap:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin jugak kanda.... hari tu ada Israk Mikraj dia kata ada nasi lemak free kat sekolah Agama...
      Memang sedap kanda, tempe, tahu dia tak bau dan mcm fresh! Tu yang licin dinda habiskan hehe

      Delete
  2. Mungkin TLDB nyer taste lain sket kan..yg pentingnya ayam tuh dia makan jgk tuh..
    mak UA pun pantang jgk tak makan bekas anak..so UA pun cuba2 jgk utk jaga pantang larang tuh..kata orng takut anak naik kepala yer..? hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe.....tak taulah betul ke tidaknya UA...Kalau naik kepala mau OKje sikukan hehe...

      Delete
  3. hehe...jadi mak ni memang kerjanya perabis makanan anak..bukan apa..sayang nak dibuang...

    ReplyDelete
  4. hemmmm....sedapnya lontong....pandai OKje nak ngilat masak kan....beli siap je.....sama je kita ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hish...asyik keje masak je....sesekali nak jugak ponteng La....hehe

      Delete
  5. kan TLBD anak bapa..mana nak sama taste ngan ibu dia...kan....
    ehe..izan masih pegang pesan pesan org lama... ehe... mmg izan kedekut dgn mia,..bg dia makan sikit sikit,..tambah sikit lagi kalau dia nak...ehe....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu yang sebaiknya....
      Selalu jugak pesan kat anak, kalau makan kat rumah tu, ambik sikit2 nanti kalau nak ambik lagi.... sebab tak mo jugaklah selalu jadi mangsa anak hehe!

      Delete
  6. Hehehe....sayang lew klu dibuang...lebih baek maknye abiskan...,rietta pown dh lamer xmam lontng...yummy...

    Psss...itu la...msa msuk tu kgsg xpndang kt zoo...klu thu tutup awl...mgkin dh msuk zoo dlu dah...xpe la...ade rezki nak men atv lg, bleh la singgah zoo...

    ReplyDelete
  7. Lontong.. lamanya UA yak makan, pos ke sini sebungkus boleh tak??

    ReplyDelete
  8. sayangkan membazir...so baik kita jer yang ngap...

    ReplyDelete
  9. Sama lah dgn sy Kak..asyik menjadi tukang habiskan makanan..hehehe..
    sayang membazir...:)

    ReplyDelete
  10. sedapnyer.. lontong.. biasalah tukang menghabis kan mknn anak2 xlain x bukan maknye gak.. tu yg bdn naik mendadak nih...

    ReplyDelete
  11. Dia suka ayam je lah tu. Meh sini lontong bagi dekat aunty...memang licin aunty makan..ahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia makan jugak Akmar...tp tak habis le...

      Delete
  12. mia suka lontong tu.. lain kali bungkuskan untuk mia juga ya... heheh..

    ReplyDelete
  13. sekali sekala pekena lontong sedap juga kan...?

    ReplyDelete
  14. Hihihi..mak saya pun selalu tukang habiskan makanan ank2 pastu mesti dia ckp mana bdn mak x gemuk asyk habiskan makanan org jerk.. :P

    ReplyDelete
  15. part habiskan makanan tu yang tak tahan.. anak tak membesar, maknye yang terlebih besar.. kehkehkeh.. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha'akan Aiza... maknya yg dah lebih size hehe

      Delete
  16. sama la dengan nani.. nasib si ibu lah... jadi tong sampah.. nak wat camne.. sayangkan makanan tu kan..

    ReplyDelete
  17. hehe itu selalu terjadi pada setiap ibu termasuk lah Zaza sendiri ;)

    ReplyDelete
  18. kalo tlg abihkan, memang cukup ber-diet lah OKje,,haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hoho macam perli je bunyinya Trah hehe

      Delete
  19. bagusnya tukang karut dah jadi tukang perabih sisa makanan pulak..hihi.. deqla ngan hubby cam tu jugak la kak.. sape2 x abis ada la antara kami yg abiskan.. sedap lontong.. baru2 ni pun ada mkn.. pagi2 mmg ada jual lontong kat cafe opis ni.. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah nasib jadi 'TUKANG' Deqla hehe...
      Tak pelah ....sayang, dpd terbuang baik kasi habis!

      Delete
  20. Daripada dibuang, baik abiskan...tak baik membazir kan ahaks...;p

    ReplyDelete
  21. Ni yang badan i ni dah gemuks gedempol gara2 dok perabih makanan yg anak tak abih. ..hihi..bukan apa,sayang tgk....nak buang gitu je.hihi alasan tu..padahal mak yg asyik berselera je hihi

    ReplyDelete
  22. terliur! sedapnya!
    dah lama tak makan lontong
    :D

    ReplyDelete
  23. Saya pun selalu bedal lebihan JJ, pantang larang letak tepi, tak baik membazir kan.

    ReplyDelete
  24. ehmmmm.. mak saya selalu kena habiskan makanan saya.. aaa.. x pe ke? adeh^^

    ReplyDelete
  25. KY suka lontong, selalu makan pagi di kedai kat bandar memang sedap kat situ

    ReplyDelete
  26. ok lah tu...tak elok membazir..tapi elok sangat tu membedal tak hingat dunia..huahuahuaaaa

    ReplyDelete
  27. hahahahaha.... tergelak besar pulak... biasala tu okje... saya kat rumah ni pun sama... kengkonon nak diet... last2 bila anak2 n encik hubby tak makan.... kita yang belasah sampai licin... hempeh!

    ReplyDelete