Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, 4 June 2013

Supaya jangan terlampau HANGUS!...

Hari ni OKje masak tau!!!!
Siapa kata kitaorang asyik makan luar je........ Tak de siapa yang kata pun sebenarnya, diri sendiri je yang TERASA haha.....

Biasalah..... kalau dah duk tengah panas, tepi pantai pulak tu....... memang HANGUSlah jadinya kulit kitaorang yang dah sedia kala SAWO ni.......hehe....

Sebagai langkah berjaga-jaga supaya jangan terlampau HANGUS, lumurkan ajelah dengan losyen ni.......
Pot pet pot pet OKje suruh Arjuna pusing kedai kat PD tu cari losyen ni ......  Jumpa jugak akhirnya kat kedai runcit! Tak kiralah apa brand pun, janji  MURAH! hehe.......


Bila dah ada losyen tu, barulah confiden nak bercanda di pasiran pantai....... betul tak ?....
Macam biasalahkan...... model sambilan haruslah pose tunjuk tahi lalat bawah dagu tu! hehe.......



Petang baru sampai tu, angin kuat betul...seram jugak sebenarnya....
tapi tawakkal ajelah..... Nak berdugong punya pasal! hehe....
Jangan ditanya mana pic Mak Dugong ........ tak perlu!!!
Untuk makluman, masa ni Mak Dugong belum merangkak dalam air lagi yeh.......  hehe

43 comments:

  1. walaupun saya lagi suka laut dari waterfall tapi nak ngadap tinted kulit yang dah hangus ni memang tak sanggup... he..he.. tu yang lumur selagi boleh lumur kih...kih...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu BN..... Sekurang kurangnya kurangnya sikit hangusnya hehe

      Delete
  2. saya masa pergi umrah hari tu pun bawak sunblok jugak..kalau tak mmg rasa perit muka ni..
    lagi la saya ni mmg alah sikit dgn cuaca panas...mudah sangat hangus kalau tak pakai ,mahu rentung jadinya...

    ReplyDelete
  3. owhh sunblock... comel la TLBD.. tp pelik.. tengok taik lalat dia atas dagu kan..??? hihih... ke.. kak okje x kenal dah dagu kat mana? hahahhaa.. kalo bawah dagu yg mcm deqla ni ha.. ada seketoi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha.... Tu mmg kontroversi sikit Deqla....lps bagi gelaran baru terperasan..... Tp nk buek camno...rodah jo yo hehe. Dah sodap bunyi yo..... Hehe apo plk ckp nogori dah ni!

      Delete
  4. tak puas mata memandang lihat keayuan anak dara OKje aka TLBD, yalah tanyalah dulu omaknya siapa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoho..... Jgn puji lebih lebih UA nanti omak eh boleh jatuh berdosa hehe....

      Delete
  5. Aiken brand oklah dinda...
    Gambar adik TLBD dgn background pantai cantiklah. Pandai juga cari angle cantik.
    Baik-baik nak berenang takut semua ikan lari ada dugong ayu berenang:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha..... kanda ni sajelah tue! Kalau dah namanya dugong....mana ada yg ayu! Hehe,....

      Delete
  6. mmg kalau pegi pantak nak letak jgk UV protector tuh kan...
    nanti nak tengok tau gambar dugong merangkak tuh ..heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hish UA ni..... dugong tgh merangkak mestilah jadi koleksi peribadi haha.....sbb buruk beno

      Delete
  7. mak dugong? heee...kelakar

    ReplyDelete
  8. siap nampak harg tu Kak..ahaha.. tak kisah lah kan, janji tak 'hangus' nnti nya..hehe..
    selamat bercoti2 Kak..:)

    ReplyDelete
  9. Seronoknya bercanda di tepian pantai! Bayu selat melaka sejuk terasa...tau-tau badan dah rentong...hehe

    ReplyDelete
  10. mmg perlu tenyeh losyen dulu bila bercanda2 di pantai ni hehehe

    ReplyDelete
  11. wah...aunty suka ler tengok gambar TLBD yang ni...photogenic gitewww.... (credit jugak pada photographer dia...he he he)...

    ReplyDelete
  12. seronoknya mandi kat laut

    dah lama tak pi laut. hihi

    :D

    ReplyDelete
  13. menjadi ke sunblock nie Okje? saya beli selalu rentung jugak kulit..hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oklah RH.....kuranglah jugak rentungnya hehe....

      Delete
  14. best nyer bercanda di tepian pantai... kami anak beranak pun dah mula hangus dek duk berjemur kat tgh park.. maklumlah dah lama tak jumpa matahari... so join mat2 saleh berjemur di tgh panas... hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jadilah Bijen walaupun bukan Kat pantai....hehe

      Delete
  15. tu sebab vee tak suka sgt pi pantai sbb sunburn . tapi tgk laut dapat pahala tau ...

    ReplyDelete
  16. wahh bestnya brmandi berdugongan di pantai, kami lama sangat tak jejak pantai ni.

    ReplyDelete
  17. Sama dgn akak hainom, abis satu bdn akak lumur, masa mandi laut Di Pangkor tu ari ;)

    ReplyDelete
  18. Sunblock cream berguna mencegah kanker kulit. sangat berguna

    ReplyDelete
  19. Betapa senangnya wisata ke pantai. pakai losyen itu bisa mencegah menjadi orang Afrika. hahahahaha. Salam kenal dari blogger indon

    ReplyDelete
  20. Nasib baik ada losyen yek...kalau tak nampak gigi jak lah jawabnya...hehe

    ReplyDelete
  21. ktorg gi feringgi ritu ayh mentua x bg mandi laut, ombak tinggi sgt. dpt mandi kolam dkt apartment tue jela huuuu

    ReplyDelete
  22. huuhuhhu...kempunan nak tgk dugong seksi merangkak dalam laut..kikikiki...apalaa... mengaku dugong,...duyung laa seksi lebih..hiks

    ReplyDelete
  23. hehehe jgn sampai jadi hitam metallic sudah ;p

    ReplyDelete
  24. hati2 berdudong..kang dugong jantan bawak lari dalam lautan tu..hahhhhhhhhh

    ReplyDelete
  25. kalau memang minat berenang di pantai atau laut memang sesuai sangat la bercuti ke sana tu..

    ReplyDelete