Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, 15 July 2013

CAT WALK kat Pasar Ramadhan

Salam 6 Ramadhan SAHABAT.....

Dah berapa kali gi PARAM sejak berpuasa ni? hehe...... pinjam istilah sat yeh Umi Alya!....... Sebenarnya tak pernah dengar istilah ni sehinggalah baca entri Umi Alya.......   OKje panggil Bazar atau pun Pasar Ramadhan je......

credit pic applehotels
OKje memang tiap-tiap harilah CAT WALK kat Pasar Ramadhan tu ...... ( hoho..... selamba je mengaku! ). Ada sehari tu je tak dapat pergi, FRUST BETUL!!..... Sebab masa tu HUJAN LEBAT banget dan berangin! Bukan apa, OKje nak membantu ekonomi sahabat-sahabat Islam kita! .......
( haha...... padahal malas lew tu! hehe..... ).

So far beli KUIH je pun, tak pernah lagi beli lauk. Lauk memang masak! Atenya temankan tak kejeee.....
Itu pun masih malas nak buat kuih! Bukan apa tau...... kalau beli boleh rasa macam-macam kuih, kalau buat sendiri haruslah buat sejenis..... nak suruh OKje buat macam-macam ??? Dah tau jawapan diakan ......  hihi..

Macam OKje sekeluarga  memang NASI jadi menu utama bila berbuka pose ni dan bukan dari adik beradik MEE! .......

Kalau makan MEE nanti dah nak kena masak nasi pulak masa bersahurkan.......
Ohhh! PANTANG MAK tu!  Masak pagi-pagi .....haha

Maklum le.....

31 comments:

  1. Baru 2 kali pegi pasar ramadhan ni Okje....tu pun sekejap jak, tak tahan sesak sangat....huhu

    ReplyDelete
  2. tahun ni m3h lum lg berkesempatan nk g bazar ramadhan..selalu nk mkn ape order kt hubby je..dia on the way nk blik kje terus singgah bli..

    ReplyDelete
  3. semalam je syuk tak pegi bazar sebab ibu yang nak masak sendiri. :)

    ReplyDelete
  4. assalam okje..acik baru sekali petang semalam tu pun menemankan anak nak beli ayam percik

    ReplyDelete
  5. kami baru sehari jugak tak jenguk Bazar Kak.. hari2 lain mesti pegi..hehe..
    smlm je rajin nak masak..tu pun Kulingku yg tolong masak, i relaks2 je..haha..

    ReplyDelete
  6. kohkohkoh....hari2 kene catwalk ye sis...kalau cik ne hahhh tak sanggup bercatwalk kat bazar..tak sanggup nak berhimpit2..mcm2 bau ade...eiiiii...tak nak lah cik..yea lah lagi pon MIL cik ne rajin jugak buat kuih..hahahahhahhhhahhahhahahahahhahahahhahhahhahhhahhahahahahahhaahhahahahahhahahahahhhahahahhahahahahhahahahahhahaaaaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Senang betul ada MIL yg rajin buat kuih gitu...hehe...menantu tak yah susah susah nak menguli tepung! hehe

      Delete
    2. memang sangat senang....hahahahaa...untung lah Mil dapat menantu yang terlebey rajin ne...kohkohkohhhhh

      Delete
  7. PARAM = Pasar Ramadhan..

    Baru semalam memenuhi hasrat anak dara nak jenguk PARAM tp sekadar melawat kawasan, tanya anak2 & suami nak beli makanan apa? dia geleng kepala jer, tak berminat..

    akhirnya anak2 minta buah rambutan jer, jimat duit ummi dia, hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. pssttt... tk atas cad. menu laksa, in shaa allah menu UA petang nnt buat kami 3 beranak kaum hawa, untuk kaum adam, sat lagi kita fikir2kan..

      Delete
    2. Rambutan je?
      Yelah mak dia kalau masak mengalahkan Master chef...haruslah anak beranak geleng kepala.....hehe...

      Rajinnya....menu lain-lain!!!Okje ni entah bilalah nak rajin cenggitu huhu

      Delete
  8. pernah ke bazar sekali. target nak cari kuih abuk2 ngidam dari awal ngandung ritu. alhamdulilah dpt dah pun :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa anak pertama OKje pun mengidam kuih abok2 Kiera hehe

      Delete
  9. pasar ramadhan..adoi sabau jelah

    ReplyDelete
  10. Tak dapek nak jln kucing kat bazaar ramadhan okje..kena jgk panaskan bontot kuali buat apa2 kalau ade kerajinan utk che abe lah sbb yg berpantang takleh mkn kan..hehe..
    ya betul..nasi adlh semestinya..!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha....yelahkan kat sana tak boleh nak JALAN KUCING kat Pasar Ramadhan! hehe... Pasar Ramadhan pun tak de hehe...
      Haii...mmg untung le Cik Abe dapat bini rajin cenggitu!

      Delete
  11. Kalau kanda dari dulu hingga kini bila ramadhan param memang jadi tumpuan. Kalau nak masak masa sahur ajelah... Air minum yg panas aje buat lain semuanya beli di param (nampak tak kanda pun nak sedekah pada penjual di param juga hahaha....)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samalah kita Kanda...nak meningkatkan ekonomi peniaga peniaga Islam hehe...
      OKje dulu masa kerja lagi ...... SAWAN beli hehe....balik rumah tu rasa nak rehat je tunggu berbuka hehe

      Delete
  12. Terus teringat rancangan Tanyalah Ustaz pagi tadi... Nak hurai panjang sangat, bagi yg tak tengok...sila ke Tonton ye..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu pasal bazar Ramadhankan heehe

      Delete
  13. sakit hati bila pg param ayam percik seketui x smapai suku rega RM 10..

    ReplyDelete
  14. Setiap kali gi Param kita mesti beli mertabak coz itu makanan favorite kita..kalau boleh nak beli hari-hari...

    ReplyDelete
  15. Nak membayangkan cat walk okje ni.. Haha.

    Param yang okje pegi ni ramai orang ke? Saya ni kalau ikutkan tak suka ke param. Tapi semalam beli juga nasi kerabu param...

    Mmg banyak pilihan kalau kena ketikanya...

    ReplyDelete
  16. saya thn ni berazam xmo pergi bazar. sungguh xmau jejak kaki. berbuka pun kurang makan, sahur je makan nasi sikit.

    ReplyDelete
  17. ermm samalah kita OKje.. pegi param tu pn beli kuih2 atau roti john je..
    lauk2 nak beli mahal okeh!! tak berbaloi nak beli cekik darah
    kita paham kalau sahabat2 islam nak meniaga dibulan yg mulia ni, tapi kalau charge mahal2 memang tak patut lah kann huhu

    ReplyDelete
  18. KY belum jejak kaki lagi ke bazar..apalah yg ada kat situ, jangan beli banyak2 tau..

    ReplyDelete
  19. Meriahnya.mmg time2 gini peniaga dpt untung blipat gandakan

    ReplyDelete
  20. param..? erkk.. dah mcm nama org..!! hihihi.. 1st time jugak deqla dgr.. ;p

    ReplyDelete