Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, 4 July 2013

Maafkan DIRI INI....

MAAFKAN diri ini kerana.......

~ tidak  dapat menjadi TEMAN ALAMAYA yang selalu berkunjung balas ke blog 
kawan-kawan dan membaca semua entri yang ditulis.....

~ bukan SAHABAT yang sentiasa ada ketika senang dan susah untuk mendengar permasalahan kalian......

~ bukan juga ISTERI yang mampu mentaati segala perintah suami 
dan membahagiakanmu walaupun itu yang diimpikan oleh diri ini.......

~ bukan juga IBU yang sempurna, dapat memenuhi semua kehendak anak-anak,
 tapi..... hanya mampu menyayangi anak-anak seadanya.....

~ bukan juga dapat menjadi ANAK yang dapat bersama ibu di kampung setiap ketika dirindukan....

~ apatah lagi untuk menjadi MENANTU yang sempurna, yang dapat
 memenuhi apa jua hajat mereka .....

muslihin

MAAFKAN diri ini sekali lagi!

Semua itu KERANA diri ini juga manusia biasa, yang PERASAANnya masih bernafas.....
Perasaan itu juga ada kalanya pasang dan ada kalanya surut.....



43 comments:

  1. wah, monolog ke puitis pun ada,
    wa faham beb, apa yg nak dsampaikan tuu,huuhhu
    bw bertenang n sabar n fikir yg positif
    itu je mampu ,
    mg yg serabut dapat dileraikan

    ReplyDelete
    Replies
    1. hoho.... nasib ada geng....ster yg faham hehe

      Delete
  2. Replies
    1. Mmg saja buat salam dalam Anum hehe

      Delete
  3. wahhhhhwahhhwahhhh....sasterawan lahhh...

    dah lumrah lah tu sis...walaupon kite berusaha lakukan yang terbaik,tetap ade yang kurang nye..ehhhehhhehhh....pepandai je cik..tapi betol lah kan :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Entahlah cik malas okje nk pikir hoho

      Delete
    2. haippp..malas nak piki pulokkkk :P

      Delete
  4. Mendalam maksudnya Kak..
    tapi sy suka.. dan sy pun spt ayat2 diatas..
    apa pun kita cuba sedaya upaya utk membahagiakan org2 yg kita sayangi...

    ReplyDelete
  5. jangan berasa sedih kami ada di sini.ada masa kita singgah2 sesama kita..jaga diri & senyum selalu ya :)

    ReplyDelete
  6. maafkan diri ku jua...suka bait2 ayat di atas tu.

    ReplyDelete
  7. Eh? Kenapa tetiba je ni OKjer.. Saya ada terkasar bahasa ke? Risau jugak ni...(mcm pernah kudengar tapi di mana ya)

    Tiada insan yang sempurna...oleh itu saling bermaafan itu perlu agar tiada dendam dan sakit hati tersimpan. Maafkan saya juga...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe.... Ayat sama je... Tirulah tu hehe

      Delete
  8. Kalo boleh nak jadi sempurna. Nak buat yg terbaik untuk org di sekeliling kita. Tapi manusia tu tak sempurna. Ada kekurangan dan kelebihan.

    ReplyDelete
  9. Kita tak akan dapat memuaskan hati semua orang walaupun mereka yg kita sayang. Bukan bermakna kita membelakangkan tetapi dalam hidup yang utama perlu di dahulukan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul JA....ada masa kita boleh, ada masa kita tak mampu....kena fahamlahkan memasing tu...

      Delete
  10. aku maafkan kamu.. bak kata jamal abdillah..hihi.. alahaii berputis pulak akak kite yg sorg ni.. ala kak.. smua manusia tu tak sempurna.. kita dah cuba utk jadi yg terbaik tu pun dah kira ok kan.. drpd langsung x mencuba.. huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha'akan Deqla..... sikit sikit sudahlah....

      Delete
  11. Ok kita dah maafkan, sebab ada puisi best..he..he. Nway relax k Okje..semua manusia tak sempurna..yang penting kita sentiasa berusaha untuk jadi yang terbaik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul Raudzah..... Hajat nak jadi yg terbaik, tapi ada ketikanya tak mampu!

      Delete
  12. Erk...knp ni okje...x mo ar sedih2...relax ok...xde sesapa pun yg sempurna dalam dunia ni....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alah biasalah perempuan...kadang2 tu meroyan jugak hehe

      Delete
  13. Macam baca puisi...
    Kenapa nie kak, saya ok2 jer, hehe perasan pulak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye ke puisi cenggitu eh! hehe
      Tak de apa-apa..... ke laut sekejap hehe

      Delete
  14. Kak kita bukan nabi..kita manusia biasa, kita unik sebab perangai yg berbeza :).. apepun Iman sebagai pegangan kita kak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Muja..... TQ bagi semangat tu Muja...

      Delete
  15. Kalau kita da niat untuk berubah untuk jadi yg lebih baik, insyaAllah, dilorongkan ke arah itu. Mudah2han.

    P/s tolong emel address dn no.hp secepat mungkin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Petang tadi lagi dah send Anim...

      Delete
  16. Betul tu okje.kita mmg ingin sentiasa buat yg trbaik utk semua insan disekeliling kita...tp hakikatnya mmg kita x mampu nak puaskan hati semua org

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu TJ...memang tak mampu serasanya....

      Delete
  17. xper faham sgt kita serupa.. dan xde yg sempurnakan !

    ReplyDelete
  18. mak ai...ayat yg x termampu dicapai oleh akal fikiran teman ni..x reti nk bermadah mcm tu...teror OKje..tapi faham ler maksudnya..kita ni manusia biasa..ada kelemahan dan kekurangan..tiada yg sempurna..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe gitulah lebih kuranganya Noe...

      Delete
  19. nama pun manusia,mana ada yg sempurna sifatnya,janji kita dh cuba jadi yg terbaik..tak gitu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu PK..... tak mampu nak memuaskan hati semua orang

      Delete
  20. Saya pun penah fikir mcm ni.. Untung kalau di saat kita merasa macam ni ada tempat boleh kita luahkan perasaan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu AN..... tapi okje bersyukur sebab ada teman alamaya....mcm AN.....dapat berkongsi cerita!

      Delete