Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, 16 July 2013

Masih BERBAKI

Berbuka semalam, OKje rasa memang sangat-sangat membazir.....
Apa taknya...... sampai tengahari hari ini, MASIH BERBAKI atas meja tu ha.......

Tengok pic ni sambil kejam mata boleh? huhu....

Masa membeli kat PARAM tak mengingat.......hehe.....
Balik mengambil TLBD, bukan main lagi OKje membeli kuih keria, 5 ketul tuuuu!!!..... Sebab......  hari sebelumya beli 3 ketul je tapi dapat seketul free ( sebab yang jual tu kawan Angry Bird ), macam tak cukuplah pulak!

Murtabak pulak beli 2 ketul..... Dua hari semalam beli seketul, habis licin, bila beli 2 ketul semalam dah tak habis pulak! Macamana tu ? Beli seketul setengah boleh?......

Mee tu OKje goreng bukan apa, anak Pak Rahmanlah yang mengidamnya..... dua hari sudah kononnya sebok mencari mee goreng kat Param...... Teringin le gamaknya tu.......
Padahal buat separuh je, tapi bila dah campur tauge, campur kobis dah jadi banyak pulak...... Nasi lagi......

Huh..... yang pasti petang ni OKje jadi mangsa, menghabiskan mee goreng semalam ! huhu.......

56 comments:

  1. mi goreng...lama tak makan..
    rasanya, kalau dah beli semalam, arini jangan beli walaupun hati nak beli sebab bila semalam dah makan, arini dia nak makan benda lain pulak..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah Kniedaz...agaknya kena buat cam tulah lepas ni!

      Delete
  2. betui tu.. kalau beli sikit tak cukup,, berebut2 la kan.. sekali beli lebih sikit je pun, tak habis.. gamaknya angin kekenyangan kot semalam.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha... yelah dah hentam makan nasi, mee goreng , kuih lagi... mana tak kenyang Nani hehe

      Delete
  3. kadang-kdang beli sikit, tak cukup. beli banyak, tak habis.. emm.. kena pandai agaklah nampak gayanya :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulahkan Ros biar beli sikit je kot!

      Delete
  4. Lorrrrrrrr sayangnya makanan berbaki tu, bukan apa.. makin hari selera makin menurun, betul tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak jugaklah UA....OKje makin naik adalah hehe....Nampaknya tak boleh nak kurus lah ni hehe

      Delete
  5. Nasiblah makanan tu semalam..tak ramai yang berminat ya..tak pe janji ada orang kena habiskan "dia" hari ni..kalu tak sure dia nangis...hu..hu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harap-harap mampulah hari ni nak menghabiskan mee tu Raudzah hehe

      Delete
  6. Ni jadi pengajaran untuk aku juga ni okje...kena beringat2 masa beli makanan kat pasar ramadhan tu...kalau ikut hati macam semua pun nak ditelan...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe....ha'a Mia ...jangan beli banyak2

      Delete
  7. la nape x hantar kat KA sahur tadi hehehe

    ReplyDelete
  8. selalu macam tu lah...time makanan sikit mesti rasa x cukup...tapi bila dah banyak, tak habis pulak kan

    ReplyDelete
  9. Kalau akak buat sambung balik tawarikh jer Hainom :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Arjuna dah makan CH...tapi tak berabis jugak tu.... kenyang nooo hehe

      Delete
  10. lah.. nape tak ketuk pintu umah ai pagi tadi.. buat jamu kat anak2.. ;)

    ReplyDelete
  11. normal le akan jd gini bila g bazar
    sy plak ni tahun ke3 x g bazar...sbb nak jaga napsu..hihihi

    ReplyDelete
  12. sbb tu sy mls nak beli kuih kak..
    ms tengok semua teringin, bila dah mkn nsk x lalu dah
    nak mkn kuih2 tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni lalu je lagi Muja lps makan nasi pun hehe ....

      Delete
  13. Kalau rumah kanda jaaarang beli kuih. Tapi kalau mee apa jenis pun, nasi apa-apa jenis nasi memang itulah sasaran. Lauk-pauk pun sama sebab kanda kan rajin membeli sambil tu dapat jimatkan gas kat rumah:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ohhhh gitu eh kanda....hehe itu sama cam dinda tu, zaman dinda keje dulu hehe

      Delete
  14. Itulah ujian sebenarnya, bila tak cukup esoknya di tambah, langsung xabis. Biar xcukup dari berlebih...
    Kenapa tak sedekah aje kat uncle sebelah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu BM, biar kurang, besar nikmatnya .....
      Uncle sebelah batang hidung pun tak nampak! Hehe

      Delete
  15. bulan pose ni x berani nk beli mknn byk2. takut x abis.

    ReplyDelete
  16. tak habis simpan buat sahur. stail keluarga syuk :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu dah bawak ke sahur dan bawak ke tengahari tadi tulah Syuk hehe

      Delete
  17. kdg2 terbeli kan..tk sedar..
    tk per..beringat slps ni jgn beli byk2..hehe

    ReplyDelete
  18. tahun nih mmg takmo gi bazar, kalau boley..setakat spi arini, masih berpegang teguh pada janji tu, hehhe..alhamdulillah

    menu akak tu sama benor ngn menu berbuka sy smalam, hahha...tp nasib baik abis, alhamdulillah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau ikutkan okje malas nk gi CZ tp.... Anak dah mengajak....

      Delete
  19. as salam....ziarah ramadhan......

    ReplyDelete
  20. ujian di bulan ramadhan ye akk.. huhu :) salam ramadhan :)

    ReplyDelete
  21. tulah pasal.sebelum berbuka rasa nak macam2kan.buat or beli sedikit takut tak cukup. kalau banyak, berlebih2 sampai membazir plak. ujian2 di bulan ramadhan. kena tarbiah nafsu kita ni hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe.... nak buat camne TJ ...tamak haloba belum berapa nak hilang lagi !!!

      Delete
  22. amboii tak habis, membazir...tapi dugaan puasa, nampak makanan kat bazar macam semua nak beli.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang Bahrain...ikutkan hati tak mo gi ....tp anak tu asyik mengajak so dah terperangkap le ibu dia

      Delete
  23. saya masak ngam2 okje. 2 lauk saja macam hari2 biasa. kuih muih encik suami beli cukup untuk berbuka dan balik terawih.memang berazam tak nak left over food masuk fridge. kalau dulu slogan, "biar lebih,jangan tak cukup" dah tukar "biar ngam2, jangan masuk bakul sampah"..

    p/s usai tu bermaksud sudah selesai

    ReplyDelete
    Replies
    1. Okje pun berazam gitu jugak Anim...tapi terbabas jugak kekadang hehe

      p/s Ohhh itu maksud dia... bahasa apa tu?

      Delete
  24. Itu la penangan PARAm... sib baik kat Bradford ni takde PARAm... masak pun ikut keperluan jer.. senang hati bila takde lauk yg membazir...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Emmm..... betul tu Bijen....
      Bagus jugaklah duk Bradford tu...tak membazir hehe

      Delete
  25. Beli Mee goreng mamak atau melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masaklah Aby.... apa kelas beli!!!!! hehe

      Delete
  26. hehe mcm lawak je OKje kata ptg ni OKje yg menjadi mangsa menghabiskan mee tu..
    Yer lah kan, bulan puasa ni lagi tak boleh kawal napsu gamaknya.. itu bahaya nya pi param.. hehe

    ReplyDelete
  27. hihihi, sama lahngan anna.. masa membeli x ingat dunia dah..
    last2 x habis mulalah mak anna bising..

    ReplyDelete
  28. ehh ni dah kira pembaziran dah ni.. len kali pos kat deqla... huhuhu...

    ReplyDelete
  29. ngeh2..biasa la tu ok je..kdg2 je tak abis kan..bkn selalu..

    ReplyDelete
  30. hahh...abiskan sis...abiskan...hahhhhh...tak elok membazir tu...kohkohkoh

    ReplyDelete
  31. kalau makanan sikit, berebut itu yang jadi syok nak habiskan makanan hihihi

    ReplyDelete
  32. Heheh tukang habiskan selalu mak la... pahtu bising mak berisi... sabar je la... saya pun selalu jadi,mangsa kena abiskan makanan... sekali anak kata... mama gemuk...! Sedih ai.. huhuh

    ReplyDelete