Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, 23 August 2013

Kepingin SOTO, google MEE KARI

Kat tempat OKje ni, hujan subuh tadi.......
Kalaulah hari cuti, syok jugak layan mata ni hehe......


Sebenarnya OKje lepas menggoogle Resepi MEE KARI. Tekak tu tak delah teringin sangat nak makan, cuma teringin nak tengok resepi je! hehe.....

Kalau diikutkan keinginan tekak OKje sekarang ni, OKje lagi 'KEPINGIN' SOTO sebenarnya......
Letak bergedil 4 sekali  Pergh! Kecur air liur mak tau!

Berbalik pada cerita MEE KARI tadi, seumur hidup, OKje tak pernah try buat.
Macam-macam cara rupanya nak buat benda ni, ada resepi yang letak kentang blend bagi pekat, ada yang letak stok udang, letak udang kering, pendik kata kalau dirangkumkan jadi satu mesti BEST jadinya!.....
Lepas tu letak KERANG sebakul mesti melotop MEE KARI mak!

Tak delah....... mana ada orang nak buat MEE KARI, mak kan suka VERANGAN..... haha.....
 
Dah...dah jangan gaduh......  refer je resepi yang OKje dah carikan ni kalau 'KEPINGIN' nak buat MEE KARI esok! Jangan lupa panggil OKje mamam! hehe.....

Syahnina.blogspot
Sinarkasihkhairina.blogspot

57 comments:

  1. salam jumaat yang indah
    singgah sini kejap..

    ReplyDelete
  2. Kak...kami makan2 kt opis hari ni..menu Mee Udang...sodapppp...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mee udang tu tak sama ngan mee karikan Atie...

      Delete
  3. Alaa okje...buat jerlah..mesti berani mencuba..mesti jadi nyer ..UA yakin mee kari okje leh meletup ...sedapkan kalau ade byk2 kerang..taugeh...ayam...udang..eeee dah kecur daa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg nak menerai UA tunggu adik beradik sang Arjuna datang nanti...kalau ada.....hehe

      Delete
  4. kat sini pun hujan kak.. masa nk g keja td lebat selebat lebatnye.. kalo ikot hati x nak dah pegi keja.. nk sambung tdo! kohkohkoh.. mee kari.. ? hurmm.. megi kari je la deqla penah buat pun..hihhihii..sama la.. x penah buat lagi la kak.. ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesianlah wahai Deqla kena gi keje hujan hujan.....huhu okje boleh Zzzz....jangan mare!!!! Hehe....

      Delete
  5. Sini pun hujan.....
    Sedapnya mee kari...
    Nyum nyum nyum....

    ReplyDelete
  6. mee kari senang je nk buat,hehe..kalo gugel mmg mcm2 resepi yg kuar..pilih yg paling senang je..m3h biasa buat mee kari kerang

    ReplyDelete
  7. salam singgah di pagi jumaat... :)

    ReplyDelete
  8. buat saya pun kepingin mee kari jugalah....... mana nak cari ni.. nak buat pun tak rajin juga...

    ReplyDelete
  9. Mee kari tu blend sekali sebatang serai dengan bahan kisar. memang sedappppppp!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ke Akmar...TQ bagi tips... boleh cuba nanti...
      Org Utara buat mee kari mesti sedapkan!

      Delete
  10. Tetiba terus nak makan mee kari tapi nak buat malas....tengo gambar resepi jaklah...hehe

    ReplyDelete
  11. Kita suka mee kari yang taruk udang besar-besar and kerang banyak-banyak Okje..best. Dulu kat maju Junction kat atas tu ada sebuah kedai yang kita pergi almost everyweek coz suka makan mee kari dia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Raudzah...kalau ada udang selengan, kerang sebakul bukan awak je yg suka, okje 2 x sukeeee...

      Delete
  12. UA lebih suka Soto berbanding Mee Kari..

    ReplyDelete
  13. Bila sebut mee kari dah terliur saya hainom... peberet tu :)

    ReplyDelete
  14. hehe..ummi nak tunggu Okje buat dulu, nak tumpang makan, hik!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alahai....ramainya yg menunggu mee kari yg tak tentu jadi tu hehe...

      Delete
  15. Tunggu OKje buat mee kari dulu then jemput Zaza makan..
    lepas tu baru bleh berbalas kunjung hehehe :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe.....entah bilalah agaknya Zaza nk menunggu okje buat.. ...tinggu punya tunggu....hari pun malam haha

      Delete
  16. Aiyoo sedapnya mee kari.terliurnya hihi.sini pun ujan today.jom singgah blog..dah ada entry br hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nanti okje datang TJ..... make sure hidang colek ayam! Hehe

      Delete
  17. selamat hari raya Hainom......

    hai....macam tahu2 je.....Yan buat n3 mee kari juga....jom singgah makan he heee.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat Hari Raya Yan...
      Lama Yan tak muncul keudara okje Yan....
      Ye ke? Nanti OKje jenguk....

      Delete
  18. kite xsuke mee kari sbb die gune mee gemuk a.k.a mee kuning tu... huhu

    ReplyDelete
  19. oke terliur la kak okje. nasib tak letak gambar. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tau dah Syuk terliur tu yg tak letak gambar!hehe

      Delete
  20. berkira2 nak bangun pagi ni hehehe

    ReplyDelete
  21. Pg tadi pun pk camtu tau. Nape la hujan time keja. Kan best kalau ujan time cuti. Leh smbg tido. Tp x de maknanye..sy ni jenis bgn kalau paling lmbt tu pkln730. Kalau lewat dr tu pening la kepala.

    Jalan jem teruk sgt pg td gara gara ujan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu IL.....sejak dah kertu ni, tak leh dah tidur sampai pukul 10 macam dulu dulu masa anak kecik.. lepas subuh rasa banyak keje nak kena settle! Huhu....

      Delete
  22. sy pernah buat dua tiga kali.bila teringin sgt la nk makan.jarang buat sbb sy tak berapa suka kari..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kira rajinlah tu buat.....walau tak berapa nak suka mee kari...

      Delete
  23. kok semuanya kepingin.....

    agak2nya bln syawal ni berapa berat badan kita akan naik ye okje...

    selamat hari raya utk okje seisi keluarga...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat Hari Raya WA.....
      Entahlah WA.... tak mo timbang nanti kalau tau, terus tak lalu nk makan dah! Hehe

      Delete
  24. Replies
    1. Okje pun suka banget bergedil ni Niza...

      Delete
  25. Mee kari...paling sedap adalah mee kari free, hehe
    Menanti juga jemputan rumah terbuka yg ada mee kari ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoho......utk teman bloggers mee kari hanya untuk jamuan mata je hehe....

      Delete
  26. Qaseh♥ B4 this diet sukarela tp gara2 tu lah sekrg kena diet tp diet yg x berapa nak suka & x berapa nk rela. Boleh¿¿
    Kena mkn soft diet. Ayat simple mkn bubur nasi je. Sampai bila entah lah.... bdn pun gigil.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bak buek camno Qaseh.....sabau aje le....

      Delete
  27. salam hainom ..
    klu dah lidah jowo ..
    mesti kepinginnya Soto ..
    podo karo aby juga ..
    Soto berbergedel sentiasa jd faberet ..
    tp nak bergedel yg saiz nya cilik2 ..
    baru sedap rasanya ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe.....cerewet jugak yeh ilat tey.....arek bergedil seng cilik cilik...

      Delete
  28. saya pun tak pernah masak mee kari.... nasib baik tak berapa minat dgn mee kari.. tapi kalau ada depan mata, belasah jer sampai kenyang... ekekkeke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe konsep tu sama ngan okje Bijen...
      Walau bukan faveret tp kalau ada depan mata, mmg habis kena belasah ! Haha...

      Delete
  29. makcik kite buat mee kari dia letak ikan bilis. sedap!

    :D

    ReplyDelete
  30. bergedil.!!! nyum3x, dap ahhh..

    ReplyDelete
  31. mee kari memang sedap! ingatkan akak nak buat. rupanya verangann jek ye.. hihihi

    ReplyDelete
  32. lain yg teringin lain yg di google

    ReplyDelete