Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, 28 August 2013

MELAMPAU tu!


Sebelah signboard biru tepi simpang tu, biasanya ada orang jual air. Selalunya ada 3 jenis air yang dijualnya.

Selalunya, yang menyebabkan OKje berhenti selepas mengambil TLBD balik sekolah adalah sebab AIR CENDOLnya.

Tidaklah hebat mana, tapi CENDOLnya lembut...... sedap!



Tapi masalahnya, sejak buka sekolah ni, belum nampak lagi adik tu jual! 

Lamanya cuti dik!

Tekak akak dah teringin nak makan CENDOL pulak ni hehe...... Takkan adik nak suruh akak buat pulak kot!! MELAMPAU tu! haha.....



31 comments:

  1. cpt dik bukak gerai .... si akak ni dah terkenang-kenang dgn cendol adik tu.. kempunan pulak dia nti...kohkohkoh...

    ReplyDelete
  2. sebulanlah tue cuti...sambut raya selama sebulan hihihi

    ReplyDelete
  3. Kut dia dah malas nak meniaga dah.

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. Hish...... kome ni.....kang masin mulut tu ...hehe..
      Teman dah tutup kilanglah...

      Delete
  5. adik tu dah kata kot OKje..tu yang tak meniaga tu..hihi

    ReplyDelete
  6. Cendolll??? wah sukaaaa... masa kt Kajang hr tu sempat lah minum cendol Melaka yg jual di Jusco tu kak..sodappp:)

    ReplyDelete
  7. napa tk hainom jer yg jual cendol tu plak ..
    pasti sedap dan laku punya bila makkk yg jual tu ..
    he..he..
    cendol durian Burhan di jalan Tanjung Karang tu best laa ..

    ReplyDelete
  8. Penantian satu penyiksaan. Jgn dah tutup kedai sudahlah ☺☺

    ReplyDelete
  9. hahaha kepingin mengalahkan orang mengandung ye OKje..
    Jom kita JV buka cendol sama2 kat simpang tu hehehe

    ReplyDelete
  10. akak laa yg buat x kan nak adik je yg buat.. :P
    ahahaa

    ReplyDelete
  11. HAHAHAHA . INGT KAN APE LAH TD KAK .. HAISH

    ReplyDelete
  12. apa kata akak jer yg p jual kat simpang tu..mesti ramai pembeli..cendol sedap penjual cantik..mmg kena sgt lah haha

    ReplyDelete
  13. Dah rindu adik cendol ler tuw.... kasi la chance adik tu nak raya sebulan :)

    ReplyDelete
  14. tetiba teringat cendol..lama dh tak pekena,aduh parah ni..nasib tak tayang gambar cendol..klu tak lagi naya,haha

    adik cendol cuti raya sebulan kot.huhu

    ReplyDelete
  15. Sibuk sgtlah...byk tempahan rumah terbuka!

    ReplyDelete
  16. Akak pulak jual kat situ jwb adik tu ehe ;)

    ReplyDelete
  17. Ha..ha..kesian adik tu okje..nak raya extra sikit pun takleh..tapi kita pun suka jugak cendol..dah lama tak makan...

    ReplyDelete
  18. udah keje sendiri , camtu ler lagunya ...

    ReplyDelete
  19. napa papan tnda tu senget teruk sgt kak...risau plak takut jatuh `

    ReplyDelete
  20. Dia sambung cuti agaknya okje....

    ReplyDelete
  21. Abih syawal mesti adik tu bisnes smula hihi

    ReplyDelete
  22. Memang melampau rajin la Okje kalau buat cendol sendiri kan. :p

    ReplyDelete
  23. Haha..kelakarla entry ni... Mmg melampau, okje jangan buat sdiri ye...sabar sabar

    ReplyDelete
  24. Cendol salah satu feberet sy dgn my abah. Mak kita langsung xmsuka cendol. Lemak katanya

    ReplyDelete
  25. ingatkan ape la yang melampau tadi , haahahah ~

    ReplyDelete