Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, 26 August 2013

WORDLESS MONDAY boleh?

WORDLESS MONDAY boleh?...... hehe.....


Nampaknya MAKBULlah doa-doa kalian..........

Daripada Panasonic bertukar ke Sharp......
Daripada persegi bertukar ke bulat....... hoho......
Semuanya angkara sparepart yang dah tak de stok lagi...... 

Tak pelah, dah balik modal kot ........ kalau tak silap, mesin basuh yang lama tu pun
umur dia dah sebaya TLBD, 10 tahun..... 


52 comments:

  1. samalah mesin basuh kita akak..tapi mak cik nor punya..bkn cik nor punya..hihik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama apa tu cik nor? sama rupa paras dia ke? sama rosak ? hehe

      Delete
  2. mesin basuh mama berusia 8 tahun, masih berdiri kukuh, teguh dan masih menjalankan perkhidmatan terbaiknya pada mama... hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syukurkankan Niza kalau cenggitu save budget!...

      Delete
  3. tahniah..tahniah ok..UA pun tumpang gembira tgk okje dpt yg lg best nie kan..baguslah kurang2 settel lah prblm kan..

    ReplyDelete
  4. boleh jew nak buat wordless ary ape pown , ehehehe ~

    ReplyDelete
  5. Monday wordless...."Hilanglah otot2 di lengan OKje dgn kehadiran bibik baru!"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah BM.....hehe... penat bela otot ni...

      Delete
  6. Selamat hari raya kak :)
    boleh je kak nak buat Wordless monday. hihi..

    ReplyDelete
  7. wahh...mesin baru..selamat'memesin'ya...bape kilo tu?:)

    ReplyDelete
  8. amboi lamanya guna sampai 10 tahun O______O
    akak Okje mmg cermat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe.... cermat apa ke bendanya Zana... 10 thn tu macam macam hallah Zana! hehe

      Delete
  9. haha berbaloi2.. berkat doa & sokongan kuat kawan2 blogger..
    terima kasih Arjuna coz bagi 'orang gaji' baru kat OKje.. heheh
    pssttt.. OKje, boleh tlg basuh kan baju2 Zaza?? hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe..... ambik kesempatan mesin basuh mak nampakkkk.....

      Delete
  10. Rezeki lepas raya ehhh... Alhamdulillah....

    ReplyDelete
  11. UA baru jer puji mesin basuh kt umah, elok w/pun dah berusia bertahun2 tapi tup2 'apek' baru jer dtg ambik nak servis, ntah apa bnda yang rosak tak tau le...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha...... tak leh di puji tu gamaknya UA!

      Delete
    2. Hi3.. melayang RM200 ptg ni, sib baik hubby sponsor...

      Delete
  12. segak sungguh washing machine kak hainom…rezeki …..wah lepas ni mesti sakan mesin baju ni..hehe..lawak je..jangan marah ya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dapat benda barukan surelah kemaruk membasuh Intan...hehe

      Delete
  13. yeay akhirnya orang gaji jepun dah betukar kepada orang gaji yang baru... hik hik hik. tu lah dah cakap dari hari tu, suh beli baru, tak mo.... ekekekeke.... congrats ada orang gaji baru...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yelah ingat boleh diselamatkan lagi.... selagi boleh tak molah nak beli baru

      Delete
  14. Senyum sampai telingalah dinda dapat 'bibik' baru. Dah tak payah hantar dobi lagi:)

    ReplyDelete
  15. Hikmah mesin basuh rosak, dapat yg lattest model!

    ReplyDelete
  16. OKje dapat pembantu rumah yg baru..tahniah!!siap ada detergent interframe lagi

    ReplyDelete
  17. Haha....tempat sempit tu Sue Bee hehe....semuanya nak interframe

    ReplyDelete
  18. taka ada alasan lagilah lps ni ye..

    ReplyDelete
  19. Wah cantiknya washing mesin ni... penuh bergaya lah hainom ye ;)

    ReplyDelete
  20. best nyer dapat mesin basuh baru... mmg balik moal sgt kalau dah 10 tahun berjasa....

    ReplyDelete
  21. Ohh, mesin basuh rupanya, ingatkan periuk nasi...

    ReplyDelete
  22. bertambah rajin membasuh nanti Okjer...belum kotor pun dah masuk mesin, hihi (sayale tu kalau dapat benda baru)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betullah Anim.... kadang tu mmg kemaruk kalau ada benda baru ni hehe Testingkannnn hehe

      Delete
  23. assalam okje..dapat jugak yang baru kan..acik dulu yang mula2 beli tahan 17 tahun..yang kedua tahan 13 tahun tu pun bukan rosak apa..bawah dah reput..takut nak guna..yang ni baru setahun..harap2 tahan lama la jugak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harapan kita mmg suh tahan lamakan AE...

      Delete
  24. bernikah sudah dengan mesin basuh baru . hehe

    ReplyDelete
  25. Qaseh ♥ Senior lg washing machine Qaseh. 13yrs. Ha ha baru form 1 tu....mmg teringin tgk rekabentuk yg terkini tp yg kama rela berbakti membazir pulak. Klu rosak nk beli yg siap kering. Angkat lipat je... klu nk sekali lipat tu melampau lah pulak kan kak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe...satu masa nanti harus ada yg dah siap lipatkan Qaseh!

      Delete
  26. Waa.. akhir nyer terjawap sudah.. dari nak repair terus tukar baru..
    rezeki Allah nak kasi siapa tahu kan.. :D

    ReplyDelete
  27. wah dpt yg baru..hehe. kt rumah pun baru rosak. nmpknya bertukar la :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau dah rosak sure kena tukar tu Nina

      Delete
  28. Wahh gembiralah tu dapat mesin basuh baru...hehe

    ReplyDelete
  29. Wahhh dapat mesin basuh baru...bertambah rajin membasuh nanti ya ....

    ReplyDelete
  30. mesti lebih rajin membasuh lepas ni Kak..hehe

    ReplyDelete
  31. mesin basuh kita petak lg..huhuhu

    ReplyDelete
  32. ehem..dpt mesih basuh baru,pasni lg rajinlah membasuh..hehe

    ReplyDelete
  33. wordless monday? haha.. ni sepesen dgn monday blues ke hape? wahhh.. dia tayang mesin basuh baru dia la..hihi.. bulat?? deqla punye petak lagi.. alamakk.. old fesyen lagi la eh..kihkih..

    ReplyDelete
  34. Alhamdulillah..dpt yg baru,kenang jasa yg lama.haha tetiba je

    ReplyDelete
  35. Alhamdulillah rezeki raya..tak sempat Okje nak ada muscle..he..he

    ReplyDelete