Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sunday, 15 September 2013

Agar-agar Milo Oreo versi lepas geram......

Salam Ahad sahabat.....
Sepanjang pagi hujan kat Muar ni..... Lebat pulak tu. Anak-anak surelah melayan permintaan mata kalau dah begini keadaannya. Hehe...

Orang bandar bila balik kampung, memang kagum dengan kedamaian desa...... tenang tanpa hiruk pikuk kesibukan kota, tapi orang kampung yang dah biasa duduk bandar,  tak hairan dah dengan ketenangan desa, nak jugak merayau kat bandar Muar tu.....
MAK  jugak yang kena tinggal teman nenek!..... hua... hua....nak ITUTTT......


Bila dah kena tinggal, apa lagi......mak pun melepaskan perasaanlah...... maka terhasillah Agar-agar Milo Oreo versi lepas geram yang tak semenggah ni hehe.....Orang lain buat 3 lapis, dia buat 2 lapis je hehe....

Gitulah jadinya...... kalau orang yang buatnya pun bukan jenis yang penyabar! Hehe....



47 comments:

  1. kasilah resepi, nnt UA cuba, mesti sedap..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Google UA.....sebab okje main belasah je tak tgk resepi. Resepi ni tgh hot sekarang ni....resepi Dato' CT!

      Delete
    2. nak yg OKje juga.. (peel ngada2..)

      Delete
  2. 3 lapis ke,2lapis ke yg penting sedap sis..boleh masuk kat mulut...hahahahaa...lantak jea lah

    ReplyDelete
  3. Kenapa okje x ikut ke bandar n bawa nenek sekali?

    Lain kali kalau nak lepas geram,jgn buat dua lapis,org buat tiga lapis,kita buat 4 lapis..br le betoi dinamakan lepas geram...hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nenek tu nk jalan pun pakai tongkat 4 kaki WA....just imagine umur dah 84 tahun....
      Hehe... kalau 4 lapis bukan lepas geram tu tp terlebih penyabar, WA....leceh nk tunggu dia beku.....

      Delete
    2. Dah tua juga....

      Sy tak pernah buat kuih tu okje...hehehe,dok sorg kat rmh,kalau nk mkn just beli je la...

      Syg awak ketat ketat...ekeke

      Delete
  4. Geram pon geram la kAK.. hihi
    Janji boleh makan..

    PS.. penceramahnya DRI pengasas biodex jug a..

    ReplyDelete
  5. Haha... balik muar ye..syoknya tu... adalah merasa famili kat muar tu makan puding okje ye.. abe din ada tak tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yelah AN.....
      Adanya AN.....tp dia tak makan lagi....

      Delete
  6. oooo klu nk lepas geram...camtu caranya yer...harus la lepas geram selalu...mcm2 makanan kuar nanti..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana ada Noe.....itu kalau lepas geram bila tgh bernasib baik...hehe

      Delete
  7. Versi lpas geram ok la nih kak...meenjadi jugak

    ReplyDelete
  8. Menjadi jugak kan.... nampak sedap tu...

    ReplyDelete
  9. 2 lapis pon janji sodap & buleh kakan sampai kenyang..xdak resepi ke akak..kalo versi ni compem senang nak buat..hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tang resepi mcm biasa ...... edisi belasah hehe...hari tu dah google, nak buatnys main agak agak hehe

      Delete
  10. Walaupun 2 lapis, janji sedapkan...mmng resepi ni pemes Skrang ni....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu MP.....tu yg sebok nak mencubabtu hehe....

      Delete
  11. 2 lapis ke...3 lapis ke....yg pntingnya...syedapppp okje....:-)

    ReplyDelete
  12. Kalau OKje buat...mesti sedap! Kena pula ianya baru keluar baru frez, menggigil didalam kesejukan di suasana desa yg aman, damai dan hujannn...

    ReplyDelete
  13. bila nak cabut pokok ubi tu .
    blh bawak balik ubi tu nanti ..

    ReplyDelete
  14. akak....cakkk aaa...lame xsinggah cni....hehe...agar2 milo oreo...bunyi cm menarik...versi lps geram pn jadila...yg pnting rase geram nk mkn...hee

    ReplyDelete
  15. 2 layer pun..rasanya tetap sama.

    ReplyDelete
  16. Tak pernah buat lagi ni. Sana sini org dok citer psl eskem oreo ni.

    ReplyDelete
  17. subur jer pokok ubi tu...boleh dah cabut buat bingke ubi pulak...sedapp

    ReplyDelete
  18. Oo takpa kalau lepas geram versi dpt buat agar2 milo oreo lg hihihi

    ReplyDelete
  19. okla macam ni..nmpka lapis2 sudah.hehe mmg tgh panas resepi ni skang..mcam fenomena pulak..sy belum buat lg..

    ReplyDelete
  20. dalam geram2 dapat buat agar2 milo oreo tuh dah bagus okje..mrk yg tinggalkan okje tuh ade share tak agar2 tuh..kalau ade share jgk..mmg tak jdblsdendamlahkan...heheh

    ReplyDelete
  21. walaupun rupanya tak mengancam tapi kita confirm rasanya memang mengancam coz tengoklah kan siapa yang buat...he..he..Nway have a good holiday Okje..

    ReplyDelete
  22. Saya pernah buat jugak, tp takde lapis2 pun...
    Siannye dia kena tinggal...hehe

    ReplyDelete
  23. nampak macam sedap je.. pokok ubi kayu tu pun tinggi2 maknanya ubinya besar

    ReplyDelete
  24. buat masa geram rasa camner kak okje ?

    ReplyDelete
  25. rajin nyer Okje... lepas geram pun boleh dapat agar2 dua lapis... Ok sgt ler tu :)

    ReplyDelete
  26. syok nyer balik kg...

    akak kire rajin gk lh bt agar2 milo tuh dana sekali pun tak penah... lg teruk

    ReplyDelete
  27. terliur lak nengoknyer
    sedak laaa
    balik muar rhupanya...

    ReplyDelete
  28. Ok lah tu OKje.. kalau zaza buat sure nak buat tertingkek2 lebih dari dua tingkek hehe... ke agar2 versi nak tunjuk kat org kampung yg org bandor buat agar2 lapis bertingkek-tingkek??? muahahahaha *jgn marah ye OKje.. saja gurau kasor* hehe

    ReplyDelete
  29. amboiii asal nak lepas geram je trs buat agar2 ye.. kalo gini boleh la slalu bikin akak geram.. untung2 dpt mkn agar2..hahahaha.. x kesah la rupanya cam gitu.. janji sedap! ehh sedap tak ni?? hihihi...

    ReplyDelete
  30. Kena tinggal terus buat agar ye... klu ikut jalan, kompom agar2 tu takde...haha..sedap bah nampak tu...:)

    ReplyDelete
  31. Walaupun agar2 versi lepas geram masih nampak sedap juga...tak gitu okje..hehe

    ReplyDelete
  32. Okje..dua lapis pun nampak cantik, janji sedap ye!!

    ReplyDelete
  33. biar malas, jnji sedap...sally punya malas, tak jadi langsung! hihi

    ReplyDelete
  34. amboi... walaupun versi lepas geram... nampak sedap je tu... terliur pulak! haih!

    ReplyDelete