Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, 24 September 2013

Cerita disebalik REZEKI mangga

Salam Selasa yang indah.......

Sepagi OKje bizi menunaikan permintaan keinginan anakanda TLBD yang kurang sihat sejak semalam. Mula tu selsema je, semalam dah start batuk, lelah dan demam. Dah namanya tak sihat, macam macam keinginan, nak mushroom soup bagai..... huhu.....

Dan SYUKUR, pagi-pagi lagi rezeki dah masuk hari ini......
Sebenarnya dah lama jugak mengidam nak makan mangga ni, lebih lebih lagi, setiap kali nampak mangga bila merayap kat AEON atau Pasar Tani, hehe...... cuma tangan ni tak terbeli je! Nak yang percuma kot! haha...... Tup tup pagi ni dapat free daripada jiran setaman.....


Tulah nak share cerita disebalik rezeki yang Allah bagi pagi ni.....

Semalam dengan kerajinan yang tetiba datang, disamping ada agar agar mentah masih berbaki....... OKje buatlah sekali lagi Agar-agar Orea, cuma kali ni bukan edisi melepas geram hehe......  Permintaan Angry Bird pun ye jugaklah! Buat punyalah tamak, rasa macam sepacket @ 12mg tu sikit, rebuslah 2 packet.....
Hasilnya bukan 2 kali bekas ni aje.......  

 
Siap boleh dapat lagi agar-agar bertingkek-tingkek seloyang ..... Kalau dah banyak gitu, siapalah nak menghabiskan kat rumah ni?

 
So, petang semalam OKje pun bagilah sebekas Agar-agar Oreo pada jiran melahai.
Agaknya itulah cerita disebalik rezeki Mangga pagi ni.

Sekejap je balasan Allah jika Allah mengkhendaki......... Allahu Akbar......

45 comments:

  1. Alhamdulillah orang memberi kita merasa..kurang2 jiran melahai tuh dapat jugak agar2 oreo yg sedap tuh okje ..UA nih tingin jugak nie..posa2 nie rs terliur lak..

    ReplyDelete
  2. UApn masak agar2 oreo mlm td sbb anak dara ada pertandingan masak kat sekolah, kiranya sbg hidangan sampingan tp cam tak cukup gula jer.. itu le bila masak main cmpak2

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah rezeki di pagi hari ye Kak...
    sllu percaya bila kita memberi, maka kita akan memperoleh lebih banyak..insyaAllah..
    rajin akak buat agar2..;)

    ReplyDelete
  4. Alhamdullillah rezeki..semua tuh sedapnya buah mangga..

    ReplyDelete
  5. saling beri memberi di antara satu sama lain, adat hidup berjiran kan?

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah...rezeki tu okje...:-)

    ReplyDelete
  7. sedapnya agar2..berlayer-layer lagi..
    kadang bile kita memberi, rezeki tu akan datang balik..insy'allah..

    ReplyDelete
  8. Alhamdulillah.. rejeki yang tak diduga.. kann..
    len kali bgtau je cik jah.. bleh cikjah perabihkan agar2 yang bertingkek tu hehe

    ReplyDelete
  9. Begitulah org memberi kita merasa.
    Cantiklah lapisan kuih yg dinda buat tu sweet aje colournya:)

    ReplyDelete
  10. adehhh.. terliurnye tengok agar2 belang2 tuh.. nampak cam manisssssss jer. makan plak sejuk2.. fulammakkk.. meleleh air liur.

    ReplyDelete
  11. cikbedah, sila baca reply komen dari cikjah kat marcos pizza yer.. :)

    ReplyDelete
  12. betul tu kak.... rezeki kalu di kongsi mmg seronok... tgk pagi ni dpt lak mangga tuh kan...

    ReplyDelete
  13. Alhamdulillah murah rezeki Kak hainom OKjer..
    berkongsi2 itu ada keberkatan nyer :D

    ReplyDelete
  14. Rezeki di pagi hari okje....alhamdulillah....
    Terliur pulak nengo mangga tu...huhu

    ReplyDelete
  15. wahh.. syoklah dpt mangga free... nyum3...ehh baru perasan kotak komen dah lain eh... hikhik...

    ReplyDelete
  16. Wah sedapnya kak okje, agar2 tu..

    ReplyDelete
  17. alhamdulillah rezeki kann...
    sama2 merasa...

    ReplyDelete
  18. Kadang-kadang tu saya rasa segan lak bagi apa-apa kat jiran belakang rumah saya...sebabnya selalu saya bagi kuih 5 ketul tapi dibalasnya macam-macam... begitu la kan OKje...orang berbudi kita berbahasa..orang memberi kita merasa...eh cewah..he he..

    ReplyDelete
  19. Terliur tengok mangga tu Hainom... jiran maya ni tak hulur ke ehe :D

    ReplyDelete
  20. Alhamdulillah...rezeki Allah tu ye tak...

    #pssstttt rajin nampak..kaler pull agar2 tu..hewhewhew

    ReplyDelete
  21. kecur liur nengok buah pelam tu...agar2 bertingkek-tingkek..meh la hantar sini sikit hehe....famous dah kata bertingkek-tingkek tu ek...

    ReplyDelete
  22. alhamdulillah kak.. rezeki tu, sedap mama tengok mangga itu..

    ReplyDelete
  23. Lepas ni rajinlah nampaknya bersedekah pd jiran2..hehe Orang jauh di sini xmo sedekah juge ke?
    Amalan mulia OKje...sikit sama merasa...

    ReplyDelete
  24. murah rezeki Okje... kita memberi org merasa. hehe

    ReplyDelete
  25. Rezeki yg ada dikongsi bersama.

    ReplyDelete
  26. sedapnya tgk mangga tu....
    terus dapat balasan cash atas dunia bila buat baik :)
    psst.... Jiran melahai tu apa OKje? jiran sekeliling ke? First time dengar, opps baca daa...

    ReplyDelete
  27. Agar2 sedap, mangga pun sedap Okje, kalaulah kita berjiran kan..hehe..

    ReplyDelete
  28. kalau knor berjiran dgn okje..mesti dpt sepinggan kan...cantik manis warna puding tu

    ReplyDelete
  29. Acik pun geram tengok buah mangga..sekali beli sampai 5kg

    ReplyDelete
  30. budi yang baik pasti dibalas baik kan..nampak sedap agar2 OKje tu :)

    ReplyDelete
  31. bestnya mangga..favorite tu...lupa nak tengok kat pasar malam petang tadi..nway agar-agar oreo tu cantik pada yang kat muor hari tu..he..he..

    ReplyDelete
  32. mcm tau jer jiran tuh ok jer ngidam mangga ... alhamdulillah .

    ReplyDelete
  33. alhamdulillah, besarnya rahmat Allah..
    sedapnyer agor2 :)

    ReplyDelete
  34. Rezki2...agar2........nyum2.. akk OKje..pos sikit..

    ReplyDelete
  35. kiter suka laa agar agar beb...nnt pos laa kat kiter...balut kemas kemas...tau..hahahah...sat lg nak g mkn mangga gak..semalam nsk bg hahahaha....beli ler

    ReplyDelete
  36. Memang la sedap tgkpun dh terliur...rezeki Allah b biasanya berlipat anda dr yg kita bagi...meh hulur kat sini sikit aihhhhh...hehe

    ReplyDelete
  37. bila memberi tu bukan bererti harta kita makin berkurangan..tapi makin banyak sebenarnya

    ReplyDelete
  38. Mmm pagi pagi dah tgk mangga. Sedapnye. Get well soon dear.

    ReplyDelete
  39. peberet sy n aiman manga manis ni..klu muda kureng sikit..yg 3bijik ari tu dok ada lagi dlm peti ais..:)

    ReplyDelete
  40. sdapnya tengok agar2 tue..cm susah je nk buat akak..huhu..xpandai nk buat agar2 selain dr agar2 sirap..hihi

    ReplyDelete