Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saturday, 21 September 2013

Jangan lupa baca Bismillah....

Salam HUJUNG MINGGU Sahabat.......
Tengah makan ke?.....

OKje dok lagi..... tapi tengah standby je ni nak makan, Arjuna kata ON.....
kitaorang pun terus berdezup melompat kat meja makan hehe.....
Hari ni kira bertuahlah Arjuna, sebab tak keluar duit utk lunch.... tapi DINNER kaloo...macam biasalah yeh bang.....hehe....

Lauk ni je yang masaknya pun....... Sotong GUNTING TEPI, bukan gunting habis, sebab teringin nak tiru macam Yan's cottage masak....


Dan dan tu teringat Ustaz Badlishah cakap dalam HALAQAH malam tadi, pasal tajuk BERDAKWAH, .....orang sekarang goreng telur sebijik pun  nak ambik gambar masuk FB, itu bukan brdakwah namanya....hehe....kira sama je konsepnya ngan  OKje ni, lauk tu pun nak masuk dalam Blogkan....

So, supaya ada kebaikan di situ, OKje tambahlah sikit ye.....
 " Jangan lupa baca Bismilla hirroh ma nirrohim sebelum makan  tau!....


Yang tak bestnya...... setiap kali makan, mesti nasi berbaki macam ni......



37 comments:

  1. sikit jer lagi tu..

    UA malas nak masak ari ni, lemau tp jap lg nak g 'kenduri'..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Patut le lemau je....sebab kepala dah set tak masak hari ni hehe....nk pergi kenduri katakan....

      Delete
  2. malas nak basuhhh periuk ke apa nehhh huhuhu. okje bila boleh makan umah okje neh huhuhu

    ReplyDelete
  3. sedapnya kak oi, bergendang perut kita ni

    ReplyDelete
  4. kik3x….ustazah okje kena tambah skit lagi….bila dah licin korang makan jgn lupa baca alhamdulilah…..btw bg ros kalau org tgk gambar masakan & yg lagi bagus tiru resepi kita, dorg bg makan satu keluarga hopefully dpt le gak pahala kat kita ekk. pepepun atas nawaitu masing2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ros tulah pasal....sebab tak habis mengajilah tak dapat jadi ustazah hehe.... lupa bab lepas kenyang kena baca alhamdulilah tu hehe...

      Delete
  5. Sedapnya makan tengah hari okje... saya makan di sekolah lauk tak sedap..orang kantin dh agak tak ramai dtg ..tu yg dia masak cincai je....sedih..

    ReplyDelete
  6. Sian nasi tuh tak habes mcm tuh...yg makan kat luar ber baki tak..heheh..jgnanak tirikan mskn sendiri yeh okje..:)

    ReplyDelete
  7. Hehehehe...tang melompat ke meja tu yg tak tahan tu..hehehehe...adoiiii...

    Sedap sotong tu...kalau nak tambah dakwah lagi..sambung plak..jgn lupa disudahi dgn alhamdulillah.....pastu pesanan dr penaja...lepas mkn jgn lupa cuci pinggan...sikit je baki tu,lebih baik berbaki drpd tak cukup....blh bg kucing kot.....

    ReplyDelete
  8. Sodap jugak tu hainom... sotong goreng tepi hehehe

    ReplyDelete
  9. Sotong gunting tepi? Sedap tu..KZ pun suka jugak post gambo masakan kat fb..dah itu jer aktiviti yg boleh dikongsi..masak, masak, masak!..suka komen Wirda part cuci pinggan tu.

    ReplyDelete
  10. wow..tak pernah dengar lagi resepi sotong gunting tepi..

    ReplyDelete
  11. sedap tu.. sekali sekala dpt makan sotong goreng best juga

    ReplyDelete
  12. X pnah lg buat sotong gunting okje..:-)

    ReplyDelete
  13. hamboiiiii...rajin nyeeeee...
    yang nasi tu stok untuk malam ne..cukup ke...hahahhaa

    ReplyDelete
  14. Okje..sedap pulak nampak sambal sotong tu, makan dengan nasi panas2.

    ReplyDelete
  15. assalam

    special nampaknya tu
    sedappp

    ReplyDelete
  16. Amboi sedapnya sotong gunting tepi tu...terliur gitu!betul tu...jgn lupa bc bismillah

    ReplyDelete
  17. hehehe...hari ni mama sally masak sambal udang galah..hihi :)

    ReplyDelete
  18. akak saya pun masak sotong juga . kelebihan bela kucing , blh tolong habiskan nasi berbaki ... heheheee

    ReplyDelete
  19. Macam best aje sotong tu..mintak sikit...

    ReplyDelete
  20. Sedap tengo sotong tu Okje......sotong gunting tepi.....:D

    ReplyDelete
  21. hehe terasa pulak dengan kata2 ustaz,

    sy masuk gambar dalam blog bukan nak berdakwah, nk tayang menu org miskin,telur sebijik je ustaz,hehe..

    sambal sotong ok apa,better than tlur sebijik...at least ada dakwahnya.baca bismillah..:)

    ReplyDelete
  22. Tergoda sungguh ngan sambal sotong.. M pun suka gunting tepi camtu..

    ReplyDelete
  23. Rajin okje menggunting sotong tu nak bagi nampak cantik

    ReplyDelete
  24. slalu kalau ada balance nasik tak habis buat siram bunga. hehe

    ReplyDelete
  25. heheheh.... nampak menyelerakan soton akak tuh.... lenkali kene kurangkan msk nasi lah tu kak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulahkan Dana....biar terkurang boleh makan benda lainkan....

      Delete
  26. yang tak habis tu cer maknya tlg habis kan..
    tp biasanya lah kan.. kalau nasi or lauk berbaki ni kita yg omak2 ni lah yang selalu kata 'syg nya tak habis.. meh sini mak kau habiskan' lepas tu bila gemok, salahkan anak2 & laki hahhaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. masalahnya yg lebihnya nasi Zaza....tak mo OKje habiskan hehe kalau lauk ok aje ...hehe

      Delete
  27. sedapppnya sotong tu.. lama tak makan ni...pandai lah kak masak..
    nasi tu biasalah kak..habis je..hehe..jgn membazir...

    ReplyDelete
  28. ehh.. semlm pun deqla mkn sambal sotong tau..haha.. nasik pun tinggal sikit je... wahh.. sama tapi tak serupa ni..haha..

    ReplyDelete
  29. dah sikit sangat tu OKje...ngap jer la...gemuks belakang cerita...hehehe

    ReplyDelete
  30. Saya tak berapa makan sotong :) udang feberet

    ReplyDelete