Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, 10 September 2013

MAKARONI BAKAR edisi belasah!

Sebijik nasi pun OKje tak masak tengahari ni.........
Atenya, lagi hari tu teringin nak masak MAKARONI BAKAR .....
Makaroni, hari Sabtu lagi dah siap rebus dah...... bakarnya je yang belum hehe.....

Hari tu dah google resepi, hari ni google sekali lagi, macam tulah gayanya kalau orang  berlagak terer, tak pernah nak menyalin hehe...... Menggoogle ni, nak tengok bahan penting dan tengok cara buat lebih kurang je sebenarnya, tu yang panggil edisi belasah ni hehe.....

In sha allah, sedaplah jadinya, kalau bernasib baiklah kan.....hehe...

Tak mo kalah tu.... nak jugak letak capsicum warna warni hehe....
Leceh jugak rupanya walaupun edisi belasah, ada intilah, ada sos putihlah.....  ni yang malas nak buat ni, macam-macam hal pulak dah!..... 

Yang ni belum diovenkan daaa....
Jangan beranganlah nak mencari cheese parmesen ke, cheddar ke dalam resepi ni yeh, sebab memang OKje tak letak, cheesedale je yang ada, so letak cheesedale ajelah .... 

Akhirnya......
JANGAN gelakkan!!!!
Walaupun tak macam makaroni bakar, tapi macam MAKARONI GORENG.......haha.....



53 comments:

  1. camni pon dah cukup wat zee terliuer OKje..nampak yummy jugak..blom pernah makan macaroni bakar..goreng cam bihun tu ade la..hihi

    ReplyDelete
  2. boleh la tu ka...bgi hilngkan kempunan tu.meh respi jap

    ReplyDelete
  3. Apa tu? Kalau hidang kat saya, minta maaf le...tolak tepi.
    Jgn marah OKje...saya memang xmakan makaroni ni. Orang kampung lah katakan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe....lagi senang orang rumah tu, tak payah nak berebut kalau makan hehe

      Delete
    2. Kesian kat orang rumah...kena ikut selera suaminya, hehe

      Delete
  4. Apa pulak macam goreng. Betullah tu dinda. Alahai... kanda jauhlah mana boleh mintak. Tengok pun tahu sedap sangat tu. Kalau tak mana mungkin TLBD makan tak henti-henti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salah tu kanda....TLBD macam tak laju pulak nengoknya kanda....dia kurang gemarlah tu gamaknya

      Delete
  5. Sya pun ada buat makaroni aritu..x mnjadi okje..huhuhu..tp sbb dah buat kan..hentam je la...hehe

    ReplyDelete
  6. Janji sedap dan menyelerakan hainom... layan jer :P

    ReplyDelete
  7. kalau anak2 saya mmg suka la makan benda2 macam nii...mmg cepat habisnya bila buat tuu...
    suami pulak makan sekadar buat rasa jer...nak ambik hati cakap la sedap...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye ke AN...sama le ngan suami kita, makan sekadar rasa je....
      Anak2 tak tentu jugak, kadang suka kadang tak, so maknya je yang lebih nak menerai buat...

      Delete
  8. wah.. sedapnya, teringin nak makan, tapi tak reti nak buat...hihi

    ReplyDelete
  9. kami sekeluarga memang suka sangat ngan makaroni bakar ni..ini pun tggu masa nak membuat jer...:)
    *kalau dah lapo semua sedapp..tgok pun sodap*

    ReplyDelete
  10. Yg belasah mcmnielah selalunya sedap OKje... :D

    p/s: hrnie x cuti pun keje,ank kata xpyh cuti hihihi

    ReplyDelete
  11. salam okje…..lama ros x singgah sini. mak aiih terliurnye tgk makaroni bakar yg meleleh ni. yg belasah pun dah menggoda mcm ni klau yg betul2 masterchef tak tau le camana org tgk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malulah ai kalau Pakar Masakan puji ni hehe

      Delete
  12. belasahan pun nampak kelas okje...

    ReplyDelete
  13. belasah ni ler sedapkak

    *maaf ye kak lma tak jenguk.sihat ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak pe QR...awak sibuk yeh?...
      OKje sihat .....alhamdulilah!

      Delete
  14. layan kan aje..masuk perut diam laa..hehehe...sedap!

    ReplyDelete
  15. rupa tak pnting..rasa yng pnting kak..:)

    ReplyDelete
  16. fuuuhh..
    ini kalu kt restoran ni braper dh kene nie..
    mmg terbaek ler.
    bleh mintk oder pasni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kali ke dua buat dah lain jadiknya Shark! hehe

      Delete
  17. letak cheese lebih.. memang ohsem lah.. ;)

    ReplyDelete
  18. Belasahpun sodap....mesti habis kena belasah tu...huhuhu

    ReplyDelete
  19. wow.. sedapnyaaa... terliur anna :)

    ReplyDelete
  20. Tak pernah buat and rasa... best ker.. nak buat ni

    ReplyDelete
  21. haha sekali baca tajuk entry ni macam MACARONI TERBAKAR..
    hasilnya nampak menarik.. *nasib baik tak jadi pavlova terbakor* nak gelakkan OKje jugak wakakkakakaa :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko Jah.... mentang mentanglah mak pernah buat onar dulu....semua product mak ko cakap terbakor yeh! Hehe...
      Yang ni mcm kurang pulak bakarnya Zaza...

      Delete
  22. ada jugak ke edisi belasah?..hrmmm..lepas ni kalau SB googlekan 'makaroni belasah' kompom resepi OKje yg teratas dalam pencarian SEO..

    ReplyDelete
  23. Haha...syok nampaknya masak masak okje ni.. edisi belasah ye.. nampak sedap.. belasah yg menjadi bagusla..

    ReplyDelete
  24. sedapnyaaa.. mak dulu rajin buat.. tp xde pun buh sos ptih ke apa..

    ReplyDelete
  25. nmpk sedap tau..mmg chesdale je sng nk dpt.sy klu wat pizza boh chesdale gak.hehe

    ReplyDelete
  26. kalau saya dapat, saya belasah makan je okjer. janji sedap masuk mulut. rupa belakang kira (alasannya dah masuk perut...sama aja..huhu)

    ReplyDelete
  27. UA bukan peminat makaroni..tp tengok okje bakar nie mmg rs teringin..tambah2 lg posa nie..nak kena try jgk nie..:)

    ReplyDelete
  28. Walaupun mcm di goreng tapi tetap nampak sedap Kak.. berliur nengok ni...hehe...

    ReplyDelete
  29. lama dah teringin nak buat ni..tp tak terbuat pun lagi..

    ReplyDelete
  30. lama xbuat.macaroni memang sentiasa ada dalam stok.tapi cheese xda plak.

    ReplyDelete
  31. sedapnyee.. at least terbuat jugak kan.. kiranya terrajin la tu..hihih..

    ReplyDelete
  32. Yg belasah tu lah selalunya sedap.

    ReplyDelete
  33. Assalamualaikum kak, perghh favourite sheila tu. sedapnya walaupun edisi belasah aje. hehehehheeeeeeeeeeee

    ReplyDelete
  34. Rupa tak penting okje, yang penting rasa. Ingat petua kita2 tu? Hehehe Saya pun dah lama jugak tak membakar makaroni, boleh la buat ni untuk bekal papa JJ pergi kerja esok.

    ReplyDelete
  35. Wah dah lama tak mnakan makoroni..kita memang suka makaroni ni Okje..tapi mincemeat & cheese mesti over sikit. So tak boleh makan selalu-selalu..and lupa mushroom pun kena banyak..wah demand macam-macam ya....

    ReplyDelete
  36. edisi belasah pun nampak sedap je.. aiza tak pernah makan makoroni..

    ReplyDelete
  37. Walaupun edisi belasah tetap nmpk sedap kak

    ReplyDelete
  38. Edisi blasah pon yang ponting perot konyang maaaaaaaaaa

    ReplyDelete