Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, 11 September 2013

Memanjakan DIRI...

Encik Syabas berpesan pada Arjuna......
' Biarkan isteri awak banyak memanjakan diri hari ini '..........


Yes, yes....... .
No basuh baju, no siram munge, no masak-masak ( bab no masak tu yang paling best tu hehe..... )
Ini istilah ' MEMANJAKAN DIRI ' bagi orang kebanyakan macam OKjelah......haha....
Orang berkarier macam korang mungkin lain, memanjakan diri di SPA, buat facial, buat minicure dan pedicure.......

Serious! Memang tak pernah mencuba seumur hidup mak! Facial, pernah kot! Itupun zaman anak dara ! hehe.... MUNDUR betul OKje nikan hehe.... kesian mak !.......

Atenya, teman  cuma nak tunjuk ni je.....


Tak de AYOR kat rumah teman hari ni........ hehe.....
Dah 8.30 ni, okaylah.......teman nak masak Rendang Ayam ni.......

56 comments:

  1. hehe....takda air rupanya....
    Tapi kan okje kalau sesekali kita relaks kat SPA tu kan mesti best gilerlah...bilalah ada peluang ni, bz memanjang jak..

    psst, saya pun x pernah lg pegi SPA2 ni...huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yelah....mmg best agaknya kan Mia, trylah Mia....
      Notice kata tak de air kul 9, tp sampai pukul 10 mssih ada lagi nampaknya!

      Delete
  2. okje..tak de air ye..betul2 boleh makaja kan diri ni

    ReplyDelete
  3. haha...ingatkan tadi nama kawan suami okje tu betul SYABAS.....buat saya gelak .....

    selamat memanjakan diri ye.... lepas siap rendang nak buat pe lak tu? orang rajin mcm okje, mana leh duk diam... tulis entry banyak banyak hari ni....k

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha semakin tak de keje, semakin tak de entri hehe....
      AN.... ni perli ke apa ni...hehe sebab bab rajin tu yg okje malu nak dengar hehe

      Delete
  4. hampas tul, UA tertipah tertipu sudaa... :(

    ReplyDelete
  5. Laa.... kata nak cuti memanjakan diri.
    Memang tak bolehlah kita bila duduk rumah tak masak betul tak?
    Kanda yg kerja ni pun kalau hari cuti aje makan luar kalau hari kerja/sekolah memang masaklah rasa macam dah jadi rutin kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu kanda....lagi lagi bahan mentah baru beli kat Pasar Tani baru ni....... sayang pulak tak dimasak, kang lama sangat pulak dlm fridge!

      Delete
  6. Selalu juga takde air ye Kak.. susah tu..
    mcm mana nak berendam klu ayaq takda..hehe..

    ReplyDelete
  7. manja la sangat nih..sumer keje tak payah dibuat..
    pssttt, cam ada bau masyam skit la kat sini..hihi

    ReplyDelete
  8. bestnyer kalo dapat manjakan diri gitu picSPA rileks...tenang2...

    La kenapa takder air pulak acaner nak masak rondang tu...

    ReplyDelete
  9. sempat lagi mkn rendang ayam walau tak der air..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pukul 9 lah cik nor .... tapi still ada sampai sekarang ni!

      Delete
  10. aaa...tak dptlah nak berendam dalam tub mandi kan okje..hehe..ingatkan manjakan diri dr masak..rupanya nak berendang jgk lg tuh..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe....kadang tu bila dah brrkubang kat rumah ni UA , malas pulak nak keluar, ayam segala bagai tu pun ada, masaklah jalan terbaik sementara tgh rajin ni!

      Delete
  11. berehat lah sekueknyo Bedah.. hehe
    eh mcmana tu?? kata tak ada air tak payah masak.. rendang tu mesti semalam punya kann?? ke rendang TERBAKOR?? hehehehe *sorry OKje, asek ngusik awk je* :0

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haip....pagi ni punya yeh....hehe
      Tu yg sebelum tak de air ni kak Bedah masak tak hengat ! Hehe

      Delete
  12. bagi saya..memanjakan diri itu..bersikap manja..haha

    ReplyDelete
  13. hahaha...igtkan apa.. Lecehnya xde air kan... aptb lah.. :)

    ReplyDelete
  14. jangan manja-manja sgt ye akak..kang esok-esok nak lagi & lagi..hihi..

    saya masak, masak merah ayam..boleh la tukar lauk nanti..hihi

    ReplyDelete
  15. dah agak x de air ... byklah masa nak bw ni ... jaga ayam tu , kang hangus lak ... heheheee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah siap makan pun bebudak tu Vee...hehe

      Delete
  16. office suamiku ini...wakakaka...SYABAS... dan teringat pula masa zaman2 keroje sini dulu, memang salah satu tugasnya suruh my Admin Asst buat notice sebegini ler...wah manjakan diri giteww...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ohhh ini semua koje suami mu ye....hehe

      Delete
  17. memanjakan diri apa naik serabut air takde.hehe.kt rumah ni pun sama.sehari takde air..sh ada kotor airnya..skang ni dh start slow balik air..nmpk gaya macam nak berulang lg..uwaa..

    ReplyDelete
  18. Hihi..x de air rupenya.saya kalo x de air kt rumah..layan meggi je la.x pun mkn kt luar.malas nak tunggu air basuh pinggan

    ReplyDelete
  19. takde air rupanya..
    memang serabut time takde air cenggini.. nak pulak kalau ada anak kecik.

    ReplyDelete
  20. Hahaha ... manja bukan sebarang manja ni hainom rupe nye tak de ayor mike ni :P

    ReplyDelete
  21. hahahahaha.. mcm2 la kak okje ni tau..ingtkan nak citer psl spa.. rupanya air takdak..!! huhu.. mmg betul2 memanjakan diri nmpknya tu... bila dah ada air blk, haha.. masaklah.. bertimbun baju nak kena basuh..!!! manjakan diri pun dah kena mana..

    ReplyDelete
  22. Assalamualaikum kak, heee rumah sheila pun dah hampir 2minggu asyik bekalan air terganggu. takda notis pula tu. terganggu semua aktivit membasuh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hish lama tu... tak complaint ke Shiela...

      Delete
  23. Syabas sayangkan para suri rumah nampaknya. Syabas betey hehehe. Atenye lagu mana nak masak rendang kalau takder ayor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak de ayor, pukul 9 katanya....pukul 8.30 sempat lagi nak berendang..hehe..

      Delete
  24. kena ngangsu la nampak nya ..
    he..he..

    ReplyDelete
  25. syabas !!! hee sian lahai..air umpama udara kot ;p

    ReplyDelete
  26. kirenye smlm akak xmandi laa ea? hihi

    ReplyDelete
  27. semua orang ada cara manjakan dirikan... yang penting jangan lepaih manjakan diri papa kedana lak... terus tak manja2 lagi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha...tulah pasal CZ...sampai sudah tak sampai hati nak manjakan diri ....masa ada duit sendiri dulu pun tak pernah, tambahan lagi dah tak bekerja ni hehe
      Berendam je le kat baldi haha

      Delete
  28. Para isteri majakan diri di spa/ facial/ saloon... Agak2 lelaki nak manjakan diri kat mane ye?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Manjakan diri je kat workshop tu...tukar sport rim ke tambah tinted ke letak spoiler ke hehe

      Delete
  29. x suka kalo x de air!
    lagi2 zura nih ade anak kecik. leceh sgt~
    bab x yah masak tuh jer yang syok.
    muahahahaha.

    selamat memanjakan diri..:)

    salam kenal dari zura a.k.a Nafira

    ReplyDelete
  30. Ha..ha..lari dari tajuk rupanya..tapi kan okje..best tau kalau dapat manjakan diri ni..kalau dapat pergi SPA sebulan sekali pun ok..aroma dia lain...bila dah habis fresh aje rasa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Raudzah ni mesti biasakan....
      Sure le Raudzah...tempat berbayarkan....

      Delete
  31. hehehe sesekali xde air boleh lah nak merehat2kan diri yer okje

    ReplyDelete
  32. kalau takde air memang gawat tu.. semua kerja rumah nak kena guna air.. kalau takde elektrik ok lagi sebab boleh pakai lampu guna bateri atau lilin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu MA....biar tak de letrikkan...

      Delete
  33. mandi air terjun jelah..hehe
    tak pernah juga pegi spa..kesiankan

    ReplyDelete
  34. Xdo air upenye..pe lg kak jom terjn sungai

    ReplyDelete
  35. hehehe..rupanya air tak ada..seumur hidup belum pernah pegi spa..huhu

    ReplyDelete
  36. hahahahhaha...Ingatkan nak berspaQ..Upe nye tak de air..mak aiiiii...tak mandi lah jawab nye kan... :P

    ReplyDelete