Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, 25 September 2013

PIL vs SYRUP

Salam Rabu tanpa kata sahabat.......
Tanpa kata apanya ni...... berekor ekor jugak ayat kat bawah tu hehe.....


Pertama kali TLBD ambik ubat dalam bentuk 'pil'. Jenuh dia letak pil nun jauh dekat dengan anak tekak..... hehe..... Kelakar nengoknya. Dah tak sesuai dah makan ubat versi syrup, doktor kata! Umur dah 10 tahun. Berat pun dah macam anak dara hehe......

Dalam 3 orang anak ni, TLBD memang paling senang makan ubat sejak kecil. Tak yah nak bergaduh sangat! Yang lain subhanallah.... nak kena kepit lain, nak kena tutup hidung lain......hehe....

2 hari dapat MC, hari ni tak sabar nak pergi sekolah, bukan sebab nak belajar tapi sebab ada latihan Perbarisan untuk sukan.... hurmmmm....

35 comments:

  1. Haa.makan pil lqgi bagus.. cepat2 telan tak terasa ri tekak macam minum syrup.. semoga cepat baik ye... semangat nak berkawad ye.. bagus

    ReplyDelete
  2. Pyka pon pyah nak makan ubat jenis pil nie . Payah telan . Hee . Apa pon take care ea sis ;)

    ReplyDelete
  3. Bnyknya ubat...ssh hati tgk ubat bnyk gini okje....x tertelan rasanya....

    ReplyDelete
  4. takperlah dapat pil pun okje..kan TLDB dah master dlm bab2 makan ubat kan..janji tak byk kerenah tak per..aidan pun yg demam sehari dua nie senang plak makan syrup letak dlm jus tuh..kalo tak kena pegang cam kambing nak kena semelih gak..huhu

    ReplyDelete
  5. demam mkn ubat byk lagu tuh ... lap peluh jap ... heheheee

    ReplyDelete
  6. hehe manjer nya TLBD.. nasib baik dia tak mintak suruh cairkan ubat tu sebelum telan hehe

    ReplyDelete
  7. hehehehe.. ragam anak2 yer..
    anak zura yang sulung senang makan ubat.
    tapi yang ke 2, si Delisha tuh, sokmo kena berperang kalo nak suh makan ubat.
    masa suh makan tuh dia meraung macam kena pukul. tapi lepas dia makan trus dia muka cam takde pape berlaku. siap boleh buat2 ajak bersembang lagi. hailah anak~
    macam2 ragam.

    ReplyDelete
  8. Semoga sembuh sepenuhnya ya. Orang kata, kalau ibunya yg makan ubat sama seperti anaknya makan ubat...betul ke? hehe... OKje la yg makan...

    ReplyDelete
  9. Baru nak sembuh kena latih perbarisan pulak. Hmmm... harap-harap adik tahanlah ye.

    ReplyDelete
  10. Saya kalau makan ubat,letak kat ujung tekak lepas tu una straw utk minum air....segera je peginya..

    Nak ke sklh sbb nak latihan....hurmmmm...heheheehe..biasala budak budak.....

    ReplyDelete
  11. kita pun tak suka makan ubat tau Okje..tapi Alhamdulillah..tak ada sakit serius..kalau deman ke selsema ke..kita tak pernah ambil ubat coz kita tak suka pergi klinik..nway mesti TLBD cepat sembuh coz physiologically dia looking forward nak attend the sukan kan..

    ReplyDelete
  12. Bagusnya TLBD... senang makan ubat demi nk cepat sihat..Pa'e kecik2 dl kena kepit bagai jg..tp skrg ni dah OK..senang je nak bagi ubat...

    ReplyDelete
  13. Moga cepat baik lah anak dara kak okje ni eh

    ReplyDelete
  14. yeahhh....tlbd dah anak darah...kiuuukiuuukiuu

    ReplyDelete
  15. Abangngah yang dah bujang pun takut makan ubat pil...seksa nak suruh dia makan...doktor pun dah takmo bagi ubat sirap...ada 1 hari tu terpaksa cairkan pil tu baru dia nak makan...sabo je la kan..

    ReplyDelete
  16. tak sehat ye...ciannya..

    nti cpt baik..ye. mkn ubat..

    ReplyDelete
  17. cepat sihat ya. ingt pesan doktor tu . :D hehe

    ReplyDelete
  18. laaa... ssh jugak ye dia nk telaN ubat... xkan nk kena cair sokmo... haishh... semangat tu ada pembarisan.. sakit2 pun larat ke nk berbaris bagai tu??? moga cpt sembuh ye TLBD..!

    ReplyDelete
  19. mg cpt sembuh..anak dara kak anom yg chomel tuu...hiihihi..mana boleh telan syrup dah ...dh jd anak dara kan...

    ReplyDelete
  20. dah sembuh ye.....budak2 okje, anak aku nak bg mkn ubat cam nak bawa berperang pula dgn dia.....huhu

    ReplyDelete
  21. ala okjer..kalau dia takut telan, pecah2kan pil tu, hee. zaman saya dulu, saya masukkan pil dalam pisang. lepas tu telan, hee!!

    p/s lewat pulak sukan sekolah dia...dah masuk penghujung tahun

    ReplyDelete
  22. Semoga tlbd cepat sembuh...ooo bagus2 minat kawad kaki hihi

    ReplyDelete
  23. Itu lah macam saya yang kerja kat farmasi, kadang2 ada budak yang tak boleh nak telan ubat tablet, jadi kami akan jadikan ubat tu dalam bentukl syrup (kalau tiada stok ubat tersebut). Tapi macam ni susah sikit sebab kami kena buat pengiraan yg betul & pesakit pula terpaksa menunggu sementara ubat tu nak siap. Tapi jika ubat syrup dah sedia ada, tak perlu tunggu, kami terus bagi jer.

    Apa2 pun semoga TLBD cepat sembuh. Semangat eh dia nak berkawad.

    ReplyDelete
  24. alahai .. lewat nya sukan TLBD tu ..
    rasanya banyak sekolah dah abis sukan nya ..
    apapun .. semoga TLBD segera semboh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lewat sebab time tu nk buat jerebu Aby...

      Delete
  25. Salam kenal dari che mid.. cepat2 makan ubat, cepat baik..

    ReplyDelete
  26. banyaknya ubat... habis ke TLBD makan tu? takpe la Okje, janji rajin pergi sekolah :)
    Irfan skrang baru praktis makan ubat btk pil... kadang2 masuk, kadang2 tak masuk sampai ke sudah... hahahha, mmg kelakar tgk muka dia time tu :)

    ReplyDelete
  27. rajin2 makan ubat nanti cepat baik..

    ReplyDelete
  28. Makan ubat ikut schedule tau. Insya allah cepat sembuh

    ReplyDelete
  29. Anak sy start makan ubat pil ni dr umo 7 tahun. Dia x mau ubat syrup.

    ReplyDelete
  30. ada latihan perbarisan ye.. baru baik je, nak kena berlatih.. moga terus kuat... :)

    ReplyDelete
  31. syrup tu sedap kan..dh beso kena la telan pil.hehe

    aiman klu bab ubat no 1,mmg takde masalah bab ubat,sakit sikit terus ajak p doctor.haha

    ReplyDelete