Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, 22 October 2013

BERGEDIL~ Fiona yang kepingin banget

STRESS sungguh jadi guru Matematik tak bertauliah ni.....bikin DARE mak naik je...... Hilang sabo mak 45 minit.....


Dahlah weyh..... meh, mak nak cite pasal BERGEDIL pulak..... kasi cool hati mak yang menggelegak ni ....

Itulahkan dah NASIB jadi MAK, kalau teringin nak makan apa-apa kena masak sendiri, kalau malas masak, kena le beli sendiri, siapa nak diharapkan lagi. Ya Habibi ? Ya Habibi kerjalah pulak huhu...sedih!.....

Akhirnya....dalam pada kemalasan mak yang tahap klimax ni, semalam, gigih le jugak OKje menumbuk Cik Kentang semata mata nak memenuhi hasrat tekak Fiona ( bini Shrek ) yang kepingin banget tu! haha......

Sedap weyh hasilnya...... ( perasan ni .....hehe )


Hajat nak makan SOTO akhirnya tertunai sudah.... walaupun bukan soto sebenar tapi lebih kepada Sup Daging dan BERGEDIL....hehe....

Tiada satu pun yang beli siap dalam mangkuk ni yeh.......hehe.....
Nasi himpit tu pun mak buat tau....punyalah malas nak gi kedai! 

psst.... ni bukan mengidam yeh..... Zaman mengidam mak dah lama berlalulah weyh!!


55 comments:

  1. simple camtu pon nampak dah cukup sedap..kalo dah mengidam memang takleh tahan2 lagi..dan dan tu jugak nak buat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang 'dan dan tu nak buat' tu belum tentu lagi Zee.... dan dan tu nak beli mungkin haha.....

      Delete
  2. wah...terasa nak buat jugak laaa...sedap eks nampak....

    ReplyDelete
  3. Haa..bini shrek dah puas hati ke dapat makan pegedil dan sup daging tu? Bagusnya ....ni yg saya kagum sgt dgn okje ni.. arini sebut esok dah ada...masak atau beli sdiri...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha...kagumlah sangat AN.....time rajin tu AN....kalau tidak, 2014 baru makan hehe...

      Delete
  4. haha semalam pun mak jadi tarzan dalam bilik mengajar anak2 buat math.. tekanan dibuatnya! haha
    hadoiii sedapnya cik bedah oiii.. apasal tak roger cikjah?? boleh cikjah dtg tlg habiskan soto tu hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana boleh cik Jah oii....nanti cik Bedah tak cukup puas! haha

      Delete
  5. nie kagum ngan okje nie, semuanya wat sendiri,,ngan nasi impit sekali tuh..bagus ideasup daging pedegil nie okje..kang sampailah turn kat sini lak..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab malas nak pergi kedai tu UA, stok raya baru ni pulak dah habis!....lastly buat sendiri je le, tu tak menjadi sangat tu sebenarnya, terlembik terpaksa masuk fridge bagi keras sikit... nasib boleh potong! hehe

      Delete
  6. aumm chakkk.. deqla kembali komeng2... ngeee..

    deqla tau betapa stress nye akak.. sbbnye akak eja stress pun x betul..hahahaha.. sedap nmpk soto.. 2x dah tgk entri pasal soto hari ni.. haishh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe.....baru perasan Deqla, TQ.... mmg betul betul stress tau malam tadi....dah bikin dah, kasi betul....

      Delete
  7. Jd jugak akhirnya ye okje...ni bkn mlas...mmg rajin dah ni...nmpk sedap plak tu ha...cmne ni...? Kena buat gak ke...??

    ReplyDelete
  8. wah jadi dah bergedil OKje..sy punya tak terbuat lagi..teringin gak ni

    ReplyDelete
  9. ishhh xbek tau kata gitu, selagi belum menapos & ber'reproduktif', bnda yg tak mungkin itulah bisa terjadi, mana tau kot2 tahun depan tiba2 TLBD dpt baby kecik sempena hadiah bdaynya, ahakkk..

    sedapnya tengok soto tu, nampak gaya balik nanti kena buat..

    ReplyDelete
  10. Macam mana buat begedel tu...teringin nak buat juge le.
    Opah kalau masak apa pun...gerenti sedap!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa yg nak masak ni? senang je macam buat kulit cempedak tu hehe....
      Resepi di hujung jari anda BM....cer cari resepi Bergedil Mat Gebu...
      Emmm ... idak jugak BM, kadang kadang opah pun terpelicuk hehe....

      Delete
  11. sedap begedil tu...noe mmg la peminat soto...bercakap bab ajar anak math ni...ari ahad lepas noe jadi singa jadian...punca sbb ajar anak math....hahaha...hubby cakap...suara umi sampai ke kedai...hahahahaha....stress yg amat...mati anak org klu jadi cikgu ni...

    ReplyDelete
  12. hamboiiii stress sangat yae.stress sampai tahap nak makan bergedil pulak.Hancur lumat bergedil tu sis kerjekan.Seb baik jadi kalau tak menjadi ta tau lah...hahahhaa :P :p :P

    ReplyDelete
  13. Ini lebih daripada mengidam bini si Shrek ni. Begedil MD belum siap apa-apa lagi pun. Tinggi harapan HD akan tolong buatkan tapi makin tinggi, makin punah pulak harapannya!

    ReplyDelete
  14. Pinjam rajin tu Hainom weeiio teringin gak nak mkn Soto tu ... Tabik spring betul nasi impit pun buat sendiri tu
    ;)

    ReplyDelete
  15. rajin akak... msti puas hati bile sume bt sndiri kan kak... boleh mkn banyak2... terliur nengok sup nih... dana tak blh tgk sup2 nih... mmg feveret

    ReplyDelete
  16. Rasa nak makan la pulak. Lapar jadinya..

    ReplyDelete
  17. Mana tau mengidam utk kali terakhir ke kak okje, boleh je lagi pun. Hehehe, comel... best tu soto

    ReplyDelete
  18. hehee. bergedil. dekat asrama, jual rm1 sebiji.

    ReplyDelete
  19. Saya pun dah bei kentang ingat nak buat begedel juga... kalau rajin la..he he.. sama la kita takleh nak ajar anak...rasa tangan ni nak rotan aje bila diorang buat silap...garang kot kita ni yek..ihik..

    ReplyDelete
  20. pahala tu semua tau...
    gituler jadi mak.. dulu mak kitapun gituker!!!
    cam tak jer yerk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu CZ......
      samalah agaknya cuma mungkin mak dulu tak banyak teringin kot haha...

      Delete
  21. seteros ker hee okjer baik tarik napas dalam dalam sebab nak hadap benda ni mesti berhari hari pasal selagi anak masih sekolah...selagi kita pi pasau kita tak bisa lari dari kira2 nghee apa lagi kira duit ;)

    ReplyDelete
  22. PERGHHH . SODAP .. POST SINI SIKIT KAK .. HAHA

    ReplyDelete
  23. Itu diaaa... dah jadi bergedilnya siap dgn sup lagi. Ini bukan malas nak ke kedai. Ini jenis ibu mithali yg rajin dan gigih, buat nasi impit sendiri lagi sedap dan soft kan. Kalau dekat kanda tak malu mintak semangkuk hahaha....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe....tak delah kanda......mmg malas nk gi kedai ingatkan kalau buat sendiri lagi cepat boleh makan, lagi lambat adalah.... sebab nasi himpit terlembik sudah kanda hehe.....

      Delete
  24. makan dengan sup sedapnya.. ;)

    ReplyDelete
  25. Agaknya apa lah enteri setersnya, tentu tentang makanan lagi. HEhehe! Bestnyer makan cendol time petang gini..hehehe!

    ReplyDelete
  26. KL hujan tetiba perut jadi lapo...

    ReplyDelete
  27. Owwhh...haaha...ajar math blh menaikkan dare...blh juga menyesakkan dade....

    Memang nmpk sedappun bergedil tu okje...kira ok la kan..malas pergi kedai,jd rajin plak memasak...nasi impit bikin sendiri tu...kalau sy,simpan nasi impit segera nona ke,adabi ke.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah habis stok le WA.... tu yg buat ....kalau ada mmg tak hingin nk buat hehe

      Delete
  28. Kalau ajar anak sendiri mmg mudah naik darah, kan OKje? Tapi nasib baik kat sini takde test dan xde homework... kurang sikit lagi kejadian naik darah ni.... hahahaha
    bila tgk menu tu, baru ingat dalam fridge ada nasi impit dan semalam juga hubby masak sup kambing... nampak gayanya boleh la makan mcm tu juga nanti :)

    ReplyDelete
  29. saja je kan bikin orang terliur....
    dah lah hujan lapor ni....bak sini sikit..

    ReplyDelete
  30. saya pun dah lama tka buat ni, dah ada lesung skang boleh la tumbuk menumbuk kang hehehe. ok jugak la okje malas nak buat, boleh lagi beli sendiri, kami ni malas tak malas kalau teringin tu, wajib la buat sendiri.

    ReplyDelete
  31. seapnya begedil makan ngan soto....tgh selera meragam ni elok makan benda2 bersup kan?

    ReplyDelete
  32. rajinnya akak..siap bersoto lagikk..puas dpt msak & makan ngn family kan..

    ReplyDelete
  33. wah! rajin juga kakak masak...sedapp nampak soto tu...lama tak makan tu...
    alahh kak, klu mengidam pun apa salahnya...haha

    ReplyDelete
  34. ini kira rajin la buat sendiri,klu malas dh pegi beli dah kt kedai..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kat kawasan okje ni .....tsk tsu mana nak cari soto PK....

      Delete
  35. Ni kemalasan yang sangat berbaloi......penuh semangkuk soto bergedil tu :D

    ReplyDelete
  36. rajin banget nak tumbuk kentang dalam lesung..
    saya buat begedil guna food processor je Okjer...senang banget, campur semua termasuk garam dan kisar..

    ReplyDelete
  37. fuhhhh rajin tahap gaban tu....
    kalau dekat maunya g tadah mangkuk..buat muka tak malu..heheh..

    ReplyDelete
  38. sedapnya Okje..kita suka makan bergedill..makan dengan supkan..

    ReplyDelete
  39. Adeh sedapnye begedilllll..nak jugakkk

    ReplyDelete
  40. Amboi rajinnya okje!!sedap!nak bergedel

    ReplyDelete
  41. sedapnye kak..nampak bergedil tu..rasa cm nak buat je skrg..tp bahan2 takde..acaner tu..ngee

    ReplyDelete