Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, 30 October 2013

Kepala MAYUNG

Salam Rabu dengan kata-kata.....

Memang tak terkatalah bila dapat KEPALA MAYUNG asam pedas ...... Orang lain mungkin panggil ikan duri kot! OKje kerap jugak pekena ASAM PEDAS dekat Tanjung Mas kalau balik MUAR. Buat sendiri kaloo, mesti tak sama dengan asam pedas kat sini.

Si kepala MAYUNG ni tentulah didedikaskan buat TUKANG KARUT........Arjuna ambik isi je....
Sedap tau, kulit yang berjelly tu, mata for sure le, my faveretkan......hehe


TLBD kalau nak suruh dia makan ASAM PEDAS, kena bagi Si PARI-PARI ( ikan PARI sebenarnya...saja bagi glemer hehe...) kalau ikan lain, dia kurang sikit.


Seketul lagi tu ekor ikan merah........ Masa makan hari tu, ikan semua fresh-fresh. Sedap sangat!!......
Semua tu RM48 henggit. Mahal ke murah tak taulah OKje...... Bolehlah kot, sebab cuma perlu  suap masuk mulut jekan......

57 comments:

  1. kedai yang dekat smk teknik muar ke ni okje? saya pun penah makan kat sana.. sedap sangat rasanya...

    kami jarang makan ikan mayong, kalau suami suka ikan lain, kenalah kami amik yg lain...
    wah, awal pagi lagi menu best okje tunjuk ni.....jeles

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan AN....dekat Bandar Muar...area Tanjung Mas....dekat rumah rumah DO, dekat dgn masjid Muar ..

      Delete
  2. Ikan mayong peberet sy okje.....! Sedap sngt...!! I

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampak sangat tak baca entri, terus je komen...hehe..
      Beb mana ada KARI...tu ASAM PODEHlah.....

      Delete
    2. ialah ASAM PEDAS NOT KARI
      SO SORY

      Delete
    3. macam marah je gayanye....alolo.....tarik lesung batu tu kang......

      Delete
  4. Heheh..ayat last tuh yg power..48 hinggit, 5 branak makan oklah tuh..UA pun suka kalau dapat kepala ikan cam tuh..daging yg bhhg pipi tuh sedap sangat,kulit berjeli pun my feberet jgk..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. UA kalau kita makan dua mesti berebutkan hehe....Tak boleh ambik 1 kepala tu UA kena ambik 3 hehe....masa ni makan 4 beranak je...SA tak de, dia kat hostel

      Delete
  5. pergghhh asam podeh is cikjah punya peberet tu cikbedah oiii.. kena pulak dimasak dgn ikan besar2 mcm ikan duri tu.. mmg menangis gigil2 cikjah makan... hehe
    tp kan OKje.. harga patplohlapan tu murah ar.. ikan duri tu nmpk besor..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha Cik jah suka tau buat lawak.....menggiggil lemak perut Okje goyang baca lawak cik Jah hehe... Ada ke menangis sambil menggigil makan asam podeh haha.....
      Ikan duri tu harapkan kepala tengkorak je yg besar cik Jah oiiii.... tapi puas le cik Bedah menyotnyot...

      Delete
  6. wah kepala mayung..sedapnya..rasanya murah tu utk tiga jenis ikan, air lagi..

    kari kepala ikan..mmmm mmg bestlah

    ReplyDelete
  7. RM48 kira ok la tu. Nampak sedap sangat. :)

    ReplyDelete
  8. Asam pedas org johor memang kelas gitu..ikan mayong pernah dgr namanya,ikan duripun...x sangka plak makhluk yg sama tp lain nama...hahaha....sy suka aam pedas pari juga..asam pedas ayam lagi sodappppppp...terliur ahhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. lama tak buat asam pedas ayam WA....mmg sodap hehe

      Delete
  9. Kalau saya masak karilah! Best isap2 kelapa ikan tu...

    ReplyDelete
  10. Ok lah tu kak..mrah juga rm48... mcm sedap je tgk nengok kepala ikan tu....:)

    ReplyDelete
  11. padan dah kut rm48 OKje...for sure sedap bangat ni...lagi lah berbaloi dengan harga tu..tengokkan kuah nyer aje sy dah tertelan liur ni..haih...sy pun suka sgt asam pedas belah2 johor ni..kalau ada ikan pari..ikan parang..ikan baung atau ikan duri..mesti sy export pada jiran...suami dia org johor tere buat asam pedas!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Senangnya gitu NR ....kerja eksport je...hehe upah masak dia ambik separuh ikanlah yeh....

      Delete
  12. Nampak sedap...tp kalau cik tak pandai makan ikan mayung...ikan lain boleh,jangan ikan yang bermisai....hahahaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. cik ni..... ikan ada misailah best.... macho hehe

      Delete
    2. hahahahaaa...seb baik misai jae kalau berjanggut hahhhh sis pon mesti tak sanggup makan jugak :P

      Delete
  13. salam hainom ..
    kt sini ada satu kedai masak asam pedas panas,
    ada ikan kembong, pari, sembilang, bagok, cencaru, parang ..
    sekor ikan tu harganya rm4.50 ..
    memang enak sekali ..
    aku sukak mangan iwak bagok ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dak pernah kerungu iwak bagok...Iwak opo yo?... Ndewek kabehan iwak sukak waiey.....janji jenengan ney iwak hehe....

      Delete
  14. Kita pun pernah sampai tanjung tu.. fuhh.. tak ingat dunia kalau makan asam pedas.. lagi-lagi si kepala mayung..

    ReplyDelete
  15. OKje, asam pedas orang Johor ni memang sedapkan! Aduhai, dah terliur dah ni. Masa belajar kat Muo dulu, suka sangat pi bantai mi hailam. Lama sungguh dah tak pergi Tanjung Mas. Apa ada lagi kat Muo sekarang ni? Saya ni dah lupa daratan, jarang balik BP sebab dah jadi orang urban,kan.

    ReplyDelete
  16. Menelan air liur hamba di sini.
    udahler belom lunch lagi.
    bertambah kuat lah volume keroncong di perut hamba.
    uwaaaaaaaa.
    bye2! nak gi makan!

    ReplyDelete
  17. wah sedapnya Okje..kita suka asam pedas..yang kaw-kaw punya..nway kita rasa tak pernah makan kepala Mayung ni kut..lain macam aje nama dia...

    ReplyDelete
  18. Feveret arwah mak saya ikan mayong ni OKje..pun arwah mak suka makan masak asam pedas..

    ReplyDelete
  19. ikan mayong..rase mcm pernah mkn la kak..tp ingat2 lupa

    ReplyDelete
  20. alamak terliur dah ni okje & tq sudi mendoakan kesihatan Adik yer !

    ReplyDelete
  21. besarnya . cukup makan untuk 1 family ni.

    ReplyDelete
  22. amboiii kemain besar dia letak gmbr.. saja bikin terliur jak... huwaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  23. betoitu kita buat sendiri tak sama ngan kat kedai yang memang kita dah tau sedapnyer.. sukanyer asam pedas belah selatanni..

    ReplyDelete
  24. Sedapnya hainom... murah betul rm48 .. masuk mulut jer tak payah nak masak bagai ;)

    ReplyDelete
  25. ermmm kemain sedap tu...lapo terus nengok Kepala MAYUNG masak pedas ni yummmeeehhh

    ReplyDelete
  26. sedapnya masak pedas tp UA tak makan ikan pari, ntah dr kecil lg x suka

    ReplyDelete
  27. saya klu dpt kepala ikan ni , ratah jer ...

    ReplyDelete
  28. hehehehe , same ngan TLBD... cuma makan masak asam pedas ikan pari jer :P ehehehe ~ sedap !

    ReplyDelete
  29. singgah pagi xde n3 baru, sedekah nuffnangx3 ajelah

    ReplyDelete
  30. Oh... kita ni samalah dinda. Kanda pun suka kepala mayung, tapi memanglah anak-anak sebaiknya jgn bagi makan kepala ikan. Biar kita yg makan...

    ReplyDelete
  31. perkh feveret tuh kak... lagi2 msk asam pedas... perkh mmg tak ingat dh benda lain

    ReplyDelete
  32. Hadoiiii! tengok pula entri ni, makanan lagi...kejam Okje! Kejam!

    ReplyDelete
  33. Sedapnya tengo kepala ikan mayong tu.....tp jarang makan ikan ni...

    ReplyDelete
  34. ikan mayong ni mmg sedap...tp biasa masak kari je...esben suka la ikan ni...klu kepala tu...selamba je dia..noe makan isi je le...dulu ikan mayong ni murah gak...skang dh mahal daaa...atas meja tu ada 3 jenis ikan masak asam pedas la erk...ikan pari tu pun sedap...dah lama x makan...

    ReplyDelete
  35. sedapnya la hai..aiman paling suka ikan duri klu msk sambal or kari..klu makanan sedap harga macam ni kira ok kot bg sy..:)

    ReplyDelete
  36. asam pedas mmg feberet m3h...kita suka si pari pari

    ReplyDelete