Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, 25 October 2013

Ya AHLIL JANNAH

Salam Jumaat Ya AHLIL JANNAH........
Sudahkah  anda bersarapan????.......
Kalau belum, mari kita bersarapan duluuuuuu.........


Hari ini kasi perut breakfast MEWAH sikit......hehe......
Sian perut mak.......selalunya breakfast 'apa yang ada kat rumah je' tak pun, makan makanan lebih semalam, tak pun sarapan mangga je, hehe.....so hari ni, kasi chance kat perut mak untuk berMEWAH-MEWAHAN.....

MEWAH, walaupun perkataannya sama tapi membawa erti yang berlainan bagi setiap orang......

Bagi orang yang setiap hari berbreakfastkan Nasi Lemak Paru ( ni kes Tukang Karut kepingin PARU ni sebab tulah dia bagi contoh pun Nasi Lemak Paru hehe....) tidak akan merasa MEWAH bila dapat makan kuih je....

Teringin pulak nak meratah Paru Sambal pagi ni, so beli je ....RM3.00, ratah sampai pitam...
Walau apa pun, nikmatilah KEMEWAHAN tu dengan apa yang kita ada dan setakat apa yang kita mampu, tak payah nak tunggu dapat makan yang sedap-sedap atau makan di tempat yang best best baru kita terasa MEWAH.....

Kalau cenggitu, sampai sudah pun kita tak akan merasa mewah nanti...... hehe...
Ceriakan harimu wahai sahabatku, YA AHLIL JANNAH......

45 comments:

  1. sarap ni tuk OKje sorang je ke?? kalu sorang memang MEWAH tu...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Noe.....masa beli tadi memang bukan untuk OKje seorang, untuk anak sekali sebab dia suka apam tu, tapi tengoklah petang sikit, kalau dia tak makan memang mewah le OKje kerjakan hehe

      Delete
  2. UA masak nasi jer bawa bekal ke pejabat.. (dasar 'tangkai jering'.. hu3)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu bukan dasar tangkai jering UA..... Tu DASAR RAJIN MASAK namanya hehe

      Delete
  3. Tajuk entry okje memang selalu menarik... kreatif okje ni..

    Mewah juga bagi saya tu... maklumlah..saya pun seminggu ni sarapan mangga je.. mmg dasar pemalas.. tu pun mujur orang bagi.. kalau beli sdiri tidak juga sebanyak tu..

    Sedapnya nampak paru tu.. ada lagi dalam peti sejuk saya paru yg korban hari tu.. kalau buat sdiri tah sedap ke idok..

    ReplyDelete
  4. ahahaha , tapi CP tak suke paru...hati ora ape2 jer organ dalaman lembu :P

    kalau pedal ayam , haaaa , CP makan ... pagi nih srapan nasi putih , telur rebus ngan budu jer , tapi , sedap baq ang...budu penambah selera...

    ReplyDelete
  5. mewah nya... ehe pg ni kiter sarapan megi je beb...bermewah laa malas nak masak...mkn megi 2 minit siap...mewahnya...huhuh

    ReplyDelete
  6. sesekali bfast menu lain dr biasa seronok gk kan kak...

    ReplyDelete
  7. Kalau sarapan mcm okje tuh memang kelihatannya agak mewah..tah payah makan buffet bfast sana sini..tuh pun dah membahagiakan..heheh
    kalau UA mmg paru tak minat sangatlah okje.kalau takder lauk lain sangat baru makan..:)

    ReplyDelete
  8. menitik2 ailio tengok apam ngan beger mesia tuh.
    bikin perut zura menyanyi lagu keroncong sajaaaaa!

    zura pon suka paruuu!
    sedapkan.. lagi2 kalo paru tuh dia potong nipis2.
    bila goreng jadik crunchy2 gittu.
    sedap hingga menjilat pinggan!

    ReplyDelete
  9. Alhamdulillah...apapun rezeki kita pagi ini..tetap syukur....

    ReplyDelete
  10. Ingat kan Cinta Jannah yg dimainkan d tv 3 tmpoh hari tu.
    Hehe
    Apapun selamat menikmati juadah2 tu

    ReplyDelete
  11. Alhamdulillah..dah cukup mewah tu Kak..
    saya tadi sarapan nasi lemak ayam.. bos belanja 1 opis...rezeki...
    betul tu bersyukur dgn apa yg ada...:

    ReplyDelete
  12. OKje, suspens aje. Ingat dah bagi khutbah Jumaat tadi. Ghopanya citer breakfast ...hehehe...kreatiflah sungguh!

    Hari ni breakfast tak mewah langsung sebab dapat makan bun aje. Selalunya memang tak mewah pun sebab dapat wallop roti 70 sen takpun langsung tak sempat makan. Yang mewah bagi saya bila dapat melantak nasi lemak ayam goreng atau lontong dengan rendang daging...

    ReplyDelete
  13. sodap eh sambal paru + nasi lemak..adoii!!

    ReplyDelete
  14. pagi tadi cikjah mkn kue tiaw goreng + sambal sardin + ikan bilis.. MEWAH sbb harga dia pathengget.. hahahaha

    ReplyDelete
  15. Aminn... moga kita jadi penghuni jannah.
    Betul nikmat makan bukan kerana tempat tapi bagaimana cara kita rasa nikmat tersebut. Kalau dah lapar usah kata paru goreng, ikan bilis goreng pun sedap kalau padanannya dgn nasi lemak.

    ReplyDelete
  16. smlm akak mkn sambal paru sedap sgt...mcm tayar je..

    ReplyDelete
  17. smgt akak bersarapan mewah ye..hihi.janji kenyang..

    ReplyDelete
  18. Gebunya apam dan pau sambal tu OKje :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apam tu harap gebu je Zz...tapi rasa dia kurengg...

      Delete
  19. Wah..apam tu sedapnya..suka sgt apam...

    ReplyDelete
  20. karipap tu....kuih kesukaan juga tu....sesekali bermewah tu tak salah kan.....kalau hari2 nanti mewah dengan ubatlah pulak he heee.....

    ReplyDelete
  21. tak pernah makan paru memag tak biasa selalu hati ayam tu jarang hua..aik main ratah jer heeee dah lapar sangatlah tu

    ReplyDelete
  22. sambal paru tu nmpk berkilat.. byk minyak ke? hihi.... salam jumaat ya ahlil jannah.... ;)

    ReplyDelete
  23. wahh, kak okje makan sorang. patut la mewahhh :P

    ReplyDelete
  24. giler mewah tu makan pagi...pah ni mesti mengantuk kan...
    heheheh....

    ReplyDelete
  25. Sebelum nikan Okje kita ni memang antara peminat kuah sambal mparu-paru.. tapi baru-baru kita termakan paru-paru yang lain macam sangat-sangat..that's the end of paru-paru punya menu. kita dah tak boleh tengok paru-paru lagi..

    ReplyDelete
  26. Hari ni sempatlah bermewah-mewahan...esok lusa semua barang dan makanan akan naik harga!

    ReplyDelete
  27. amboi, makin pandai bermadahh pujangga nampak....

    ReplyDelete
  28. Kemain akak okje bermadah..hahaha..nmpk sedap tp syg 1000x syg sy memg xmkn paru

    ReplyDelete
  29. paru tu peberet saya jugak...
    Tak kisahlah makan apa pun kan..janji kenyang..heheh..

    ReplyDelete
  30. betul tu,maksud MEWAH setiap org tu tak sama,b org susah,makan sepotong roti pun dh kira mewah..kita ni setiap hari hadap nasi lemak pun kata mana ada mewahnya,,yg penting kena bersyukur dengan setiap rezeki yg ada..hehe

    paru tu nmpk sedap..:)

    ReplyDelete
  31. Hehe okje mmg kreatif.betul tu mewah bg setiap org adalah berbeza takrifnya.yg penting kita bersyukur

    ReplyDelete
  32. ingtkan tazkirah jumaat tdi tgk tajuk entri...mudah2an kite mnjdi ahlil jannah..amminn...
    intan mmg x mkn paru....:)

    ReplyDelete
  33. Assalam
    Sedap tu akak breakfast memang suka gini kuihmuih je dgn kopi susu

    ReplyDelete
  34. Bz berhujung minggu le tu..tu yg giliran dia tayang entry lama tu...saya ada buat entry baru,wpun merapu tp asalkan ada entry tau..maybe ini entry terakhir dr sy...nanti jgn rindu rinduan ye okje...sob sob sob.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe....macam pulangkan paku buah keras je...
      Ni yg tak suka ni ......tetiba nk menghilang...apa kes? Nak memancing undi ke? Huhu....
      hehe...

      Delete
    2. Hehehe..nantilah jawab kat kotak komen di blog sy soalan nih..nak memancing okje supaya terus dtg menjengah saya...lalalalalla.....hahaha

      Delete
  35. Dikala ptng hari ini...terlihatkan apam nan gebus itu...arghhhhh tensen !!!! Lapar !!!

    ReplyDelete
  36. Ini dah terlebih mewah ni Okje, I memang takkan dapat merasa tu semua tau :p

    ReplyDelete
  37. Kuih karipap+paru tu membuat cik telan aiq lior pepagi ne..alahhhaiii lapooo...lapoooo

    ReplyDelete