Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, 6 November 2013

DOA buat anak

Salam Rabu.......
Update entri laju laju.......
Pagi ni Bahasa Melayu I dan II start pukul 8 am.

Syahdu shahdan OKje dibuatnya semalam bila anak bujang bersalam sambil bercakap dengan nada sebak .....   "Ibu maafkan Iman, doakan Iman yeh bu......"


Pergh!!.... terus berjurai-jurai air mata mak ni, jatuh tanpa diundang...... Sedih weyh......
Tak dapat nak diluahkan dengan kata-kata  macamana perasaan seorang ibu ketika itu........  sebak, terharu pendik kata memang syahdulah...... Laki bini menangis! Binilah yang lebih.....laki, control lew tu! Eleh...... nampak jugak merah mata tu.....jangan nak sorok!

Iman, Ibu dah lama redho, restu dan maafkan Iman nak......

Ya Allah.....
Tuhan yang maha pengasih lagi maha penyanyang, Tuhan yang memiliki sekelian alam....
Kepada mu aku berserah dan kepadamu aku meminta pertolongan
Selawat dan salam ke atas Nabi Muhammad s.a.w, kaum kerabat dan sahabat-sahabat baginda...

Aku bermohon kepadaMu Ya Allah,
Kau terangkanlah hati anak ku ini dan anak-anak sahabatku yang menduduki SPM hari ini, kau berikanlah ketenangan kepadanya, kau lapangkanlah dadanya, kau mudahkanlah jalannya seandainya ada kesukaran....
Sesungguhnya hanya dengan rahmatMu sahajalah, anakku dan anak anak sahabatku yang lain akan mendapat kejayaan yang diberkati....

Perkenankanlah doaku ini Ya Allah...

TQ buat  Aneem dan Vee Sandy dengan perkongsian ilmu yang bermanfaat. Amalan yang patut dilakukan oleh Ibu bapa semasa anak-anak menghadapi peperiksaan
 


57 comments:

  1. Kami baru balik dari sek. anak, beri doa restu kpd mereka di saat2 akhir sblm melangkah ke dewan peperiksaan, Ya Allah, moga dipermudahkan segalanya, aamiin..

    ReplyDelete
  2. Sayu pula bila baca n3 ni.....good luck utk anak teruna OKje.....

    ReplyDelete
  3. Syahdu nye bace entry kali ne...
    Cik doakan semoga Iman sentiase tenang dan berjaye dengan cemerlang yae..Doa tuk adik2 kat luar sane jugak..Aminnnnnnnnnnn.Ape2 pon doa ibu bapa tu yg paling mujarab...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terasa ke kesyahduannya tu....sampailah tu maksudnya hehe

      Delete
  4. Syahdu plak rasanya okje....
    Sy anak ambik exam biasa pun sy yg over...ni kan plak exam besar cmni....insyallah...dgn iringan doa ibu bapa...moga anak2 smua dipermudahkan urusan menjawabnya....

    ReplyDelete
  5. Robbiyassir Walatu'assir... bersama kita teruskan doa dan zikir selagi anakanda kita masih di dewan peperiksaan...

    ReplyDelete
  6. huhu Kak Zaza baca ayat2 Ibu Iman tu pun Kak Zaza boleh sebak nak nangis..
    semoga Iman dapat jawab dgn tenang yer.. InshaAllah dgn restu & berkat doa ibubapa semoga Iman dapat jawab dgn senang & tenang yer :)

    *kakak kew????* ;P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kakak pun kakak lew hehe..... boleh je...anak kan belum ada yg besau macam Iman...kirak lew tu Cik Jah oiii!!! hehe

      Delete
  7. aamiin.. moga iman berjaya yer...

    ReplyDelete
  8. ah pagi2 lagi dah ada adengan air mata..sebagai ibu mmg sebak la kan

    gud luck utk iman..semoga diterangkan hati,dilapangkan dada waktu menjawab soalan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asyik adegan ketawa je boring jugak PK hehe...sesekali kasi tukar!

      Delete
    2. hehe sesekali ok..klu hari2..sedih!

      Delete
  9. semoga iman dapat menjawab peperiksaan dengan tenang..

    p/s ibu iman pun kena tenang juga

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hari pertama mmg kurang tenang Anim....gabrah....mengalahkan di yg pereksa

      Delete
  10. Semoga anak hainom beroleh kejayaan yg cemerlang

    ReplyDelete
  11. Semoga semuanya baik-baik sahaja...good luck to Iman ^_^

    ReplyDelete
  12. semoga anak hainom dapat menjawab soalan periksa dgn tenang ye... good luck

    ReplyDelete
  13. selamat berjaya anak teruna okje... semoga dapat menjawab soalan dengan aman dan tenang.. dipermudahkan segalanya ... selamat berjaya..

    ReplyDelete
  14. good luck untuk Iman. Doa ibu ayah sentiasa bersamamu.

    ReplyDelete
  15. aamiin ya rabbal a'alamiin..doa seorang ibu

    ReplyDelete
  16. Tumpang sebak jgklah okje jd mak ni..tegak dah ni bulu lengan nie...heheh..
    goodluck tuh abang SA inshaallah berkat doa mak ayah moga berjaya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau bulu tengkuk yg tegak jumpa momok yeh UA hehe....

      Delete
  17. semoga iman dpt menjawap dengan tenang..dan mendpat keputusan yg cemerlang...

    ReplyDelete
  18. Good luck utk Iman .. semoga dipermudahkan segala urusan :)

    ReplyDelete
  19. Alahai, OKje....syahdu pula rasanya kita bila baca n3 ni. Insya allah OKje, doa ibu mengiringi si anak yang masuk ke dewan periksa. Moga anak OKje berjaya hendaknya!

    ReplyDelete
  20. gud luck utk Iman..doa ibu sentiasa mengiringi anaknya kan..:)

    ReplyDelete
  21. Moga dpermudahkan utk jawab soklan dan berjaya hendakyer untuk anakanda ok jer...

    ReplyDelete
  22. Semoga Iman berjaya.. inshaa Allah dengan doa ibu pasti anak akan berjaya....
    Mak yang berdebar sama macam masuk dewan exam juga ye..

    ReplyDelete
  23. salam hai okjer sihat alah jangan migren sabarlah dia banyak dalam solat ya..saya harao dia dapat jawab dengan bersungguh-sungguh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyallah Suri.... idak le migren mana pun ... migren yg normal je hehe

      Delete
  24. Insyaallah...Doa seorang ibu itu mustajab, doakan yg terbaik.
    Saya juga mendoakan along akan tenang dan di permudahkan urusan. semoga berjaya! Amiin...

    ReplyDelete
  25. Good Luck

    p/s: Adik kite pun exam spm juga

    kitorang yang risau, padahal dia rilek je. hihi

    ReplyDelete
  26. Sama2 berdoa untuk kejayaan mereka semua. Doa ibu bapa insyallah di makbulkan Allah.

    ReplyDelete
  27. alahai tetibe rase nk nangis gak...hukhuk :'( apepun all de best buat iman! doa seorang ibu mmg mujarab :)

    ReplyDelete
  28. amin….
    Yang baca post ni pun tumpang sebak, apatah lagi si ibu yang mengalaminya….

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang Bijen...khehe elakar pulak bila OKje ingat pasal semalam hehe...menangis tak bertempat

      Delete
  29. semoga dipermudahkan Nya...aamiin

    ReplyDelete
  30. Wahhh...sebak plak kan..

    Ameen...doa ibu tu makbul okje...moga Allah permudahkan urusan iman...jawab dgn tenang ye iman....

    ReplyDelete
  31. uwaaa....sebakkk plak kak...kasih kita sbg Ibu tak terhingga kan kak..moga2 Pa'e pun bgtu bila besar nti.. sama2 doakan Iman berjaya..amin! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semalam OKje sepanjang hari sebak Atie...tp hari ni mak dah OK dah hehe

      Delete
  32. sedih la pulak.. mesti sayu je kan.. terusik naluri keibuan akak.. good luck utk Iman.. ;)

    ReplyDelete
  33. moga berjaya dgn cemerlang... ^^

    ReplyDelete
  34. Doakan yg terbaik & kejayaan utk anak2 kita yer okje

    ReplyDelete
  35. Semoga iman dpt jwb soklan dengan mudah n tenang..insyaAllah amin

    ReplyDelete
  36. semoga Iman berjaya menjawab semua soalan dengan jayanya...hehehe...ibu mana yg x sedih...klu noe pun...mcm air terjun je air mate tu keluo

    ReplyDelete