Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, 12 November 2013

SAKAN ko yeh dik

Salam Selasa.....

Pagi pagi lagi cikgu Azizah aka cikgu kelas TLBD call......
"Boleh tak mintak Ezryn pergi sekolah hari ni sebab Cikgu Salwa nak buat latihan Recorder untuk persembahan Hari Kecemerlangan"

Ekeleh...... ingatkan dapat ambik hadiah pada Hari Kecemerlangan ....... hehe......
Rupanya untuk meraikan mereka yang berjaya je.......
Daripada dia nak ponteng hari ni, terus rajin pergi sekolah walaupun OKje hantar dah lewat, pukul 8.30.

Si TLBD ni kalau bab bab selain daripada belajar memang laju je ........ cukup suka! Kalau nak pergi lawatan sekolah bukan main lagi dia mengecek ayah dia suruh bayar duit lawatan. Cuba suruh dia belajar, emm.....

Macam baru baru ni, dapat pergi KIDZANIA, bukan main suka lagi... ....
Habis RM50 henggit untuk beli gambar aje..... sakan ko yeh dik!


Nampaknya tahun depan ibu kena buat sesuatu dik oiii..... NO HONEYMOON anymore!!!

** Ingat lagi tak dengan nenek Arjuna?
Yang tanya kome ni, sebab OKje pernah jugak bercerita pasal nenek Arjuna di blog ni....
Nenek Arjuna telah pulang menemui Penciptanya pada subuh semalam dan telah selamat dikebumikan di Muar bersebelahan dengan pusara suami tercinta di Parit Jawa pada hari yang sama selepas Asar....
Al-Fatihah buat arwah atok....  
     

40 comments:

  1. Al-fatihah...

    budak2 memang la suka Okje kalo ada acara cam gini..
    anak zee yang no.2 tu pon kemain lagi semangat..2hari ni demam tapi nak gak gi sekolah sebab ada latihan nyanyi katanya tuk graduasi bdk 6 tahun..

    ReplyDelete
  2. Al fatihah, moga rohnya dicucuri rahmatNya, aamiin..

    Salam takziah buat OKje n keluarga,.

    ReplyDelete
  3. takziah & al fatihah untuk arwah nenek Arjuna.

    takpe habis rm50 untuk gambar tu..comel!
    adik sy pun suka sangat klu bab2 band ni..sanggup berlatih sampai malam...kita la jugak tercongok kena tunggu...

    ReplyDelete
  4. Alfatihah...

    Budak-budak biasalah OKje, kan...tang ni memang sepantas kilat responsenya. Cuba suruh gi baca buku, mahunya kena penyapu pun tak jalan juga.

    P.S. Comel anak perempuan OKje ni....sib baik MD takda anak dah besar cam ni, Kalau tak boleh buat pendaftaran nak masuk meminang ni...hahaha...

    ReplyDelete
  5. Takziah buat keluarga Arjuna...

    Adik ya kena fokus tahun depan sama mcm nabilah anak akak Hainom sbb tahun depan nak UPSR..

    ReplyDelete
  6. Salam takziah buat family OKje..

    si TLBD tu comel kannn lagi2 taik lalat tu lagi buat dia comel hehe (macam kak zaza) ;P

    ReplyDelete
  7. Salam Takziah buat Okje dan family.....

    Cute senyuman anak dara Okje ni...hehe

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah! sakan adik ye..hihi sesekali bah kak...
      salam Takziah buat OKje & family... patut akak sunyi smlm...

      Delete
  9. Tak pe lah habis bape pon.kenangan tyme skolah tak boleh d bayar balik dgn wang ringgit...kenangan tyme skolah adelah kenangan yg terlalu manis...ye takkkk...hihihihihih

    #Salam takziah yae sis..Al-Fatihah..

    ReplyDelete
  10. cute TLBD tu...dan takziah di atas pemergian arwah..

    ReplyDelete
  11. Untuk kenang2an.. tapi kan Okjer, selalu kat tempat camtuh snap2 gambar kan~ dah ler mahal!!
    sabor jer lah.

    Salam Takziah buat Okjer sekeluarga.

    ReplyDelete
  12. Salam takziah Okje… ingat lagi gambar yg Okje pernah letak kat blog ni…
    btw, TLBD boleh geng dgn saya… suka sgt bergambar… zaman sekolah, mmg byk koleksi album tau… sampai skrang saya suka belek album2 tu… tapi sayang, satu album pun tak bawa datang sini :(

    ReplyDelete
  13. Anak pompuan saya puas kecek nak gi rombongan sekolah tapi tetap ayahnye tak bagi...risau sangat ayahnya tu :)

    Alfatihah untuk arwah nenek...moga ditempatkan bersama roh orang2 yang beriman...

    ReplyDelete
  14. Al fatihah..

    Samalah macam saya pun, hari ni suppose anak ada lawatan ke zoo melaka. Papanya tak kasi sebab baru 5 tahun dh buat lawatan ke melaka. Risau kot jadi pepe...

    btw, jemput singgah ke blog saya juga...
    http://jomsihatjomgojes.blogspot.com

    ReplyDelete
  15. Alfatihah....takziah buat kuarga okje...

    Bebudak ni mmg cmni kut...tang belaja tu..lmbt je nak buat...suh buat mende lain..bedesuuupppp pginya...!

    ReplyDelete
  16. salam takzaih & al fatihah..... you go girl ADIK hehehe

    ReplyDelete
  17. Anak2 macam tulah hati mak cepat je cair bila kena kecek aikit..ahhahaa...

    Al-fatihah...semoga dipermudahkan perjalannya di sana.

    ReplyDelete
  18. manisnyer adik ni...biasala bebudak kalo lawatan memang laju jer..kalo blajo tu memang ehem2 puas makpknyer kena pujuk pulak hehe
    alfatihah untuk nenek Arjuna

    ReplyDelete
  19. besar dah ye anak hainom....
    alfatihah...

    ReplyDelete
  20. Mak dia pun samakan...hehe
    AL-Fatihah
    pergi sudsh nti giliran kita pula.

    ReplyDelete
  21. Innalillah...Alfatihah utk arwah tok.

    Mak borek, anak rintik... Panjang jer le lehernyeee :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe....memang setuju banget tu BM, maknya pun lebih kurang gitu....aktivitu luar suka....
      Tapi kali ni leher tak panjang....cuma berendam je hehe...

      Delete
  22. mcm jugak anak SB tu..ada lawatan sikit laju je nak mintak pegi..tapi jgn harap le papanya bagi lampu hijau..tup2 dengar ceta, lawatan tu kensel..lega hati ini

    ReplyDelete
  23. Takziah ye okje.. patutla semalam blog sunyi je...
    TLBD ni mesti jenis yg ramai kawan..orang yg ceria macam ni memang disukai ramai.. rm50 untuk gambar? Haa.. anak2 sekarang kan.. canggih..

    ReplyDelete
  24. salam Okje , ..comel anaknya..TLBD thn berapa ye..UPSR ke ? (sy org baru...hihi).

    alfatihah buat almarhumah nenek Arjuna.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baru darjah 4, PCL...... 2 tahun lagi UPSR.....legaaa...hehe

      Delete
  25. Alfatihah untuk arwah...semoga rohnya ditempatkan bersama orang yang beriman.Aminn..

    ReplyDelete
  26. zaman sekolah.. mase ni lah nak teroka dunia.. tapi jgan teroka yg bukan2 sudah.. d:

    al-fatihah utk arwah.. kpdNya kita datang, kepadaNya jg kita kembali.. (':

    ReplyDelete
  27. alfatihah dan takziah kak okje.

    ReplyDelete
  28. Takziah utk kak okje sekeluarga,

    ReplyDelete
  29. comel..manis senyuman.. mcm maknyer..kehkeh...sesekali bagi la dia nak ber sakan... maknyer jgn la jeles... hihi.. Al-fatihah buat arwah atok..

    ReplyDelete
  30. Alfatihah buat arwan nenek yg sambut besday hari tuh kan..
    semua budak camtuh okje, kalau bab berseronot mmg depa suka sangatlah..cam kita zaman dulu2..mana ade budak2 yg excited sgt psl belajar..tak normallah tuh..kikihihi...
    semoga buat sesuatu tuh berjaya yer okje..:)

    ReplyDelete
  31. Takziah untuk keluarga arwah...

    comelnya TLBD ni....ate mewarisi kecomelan mak dia ler....hehehehe

    ReplyDelete
  32. Takziah, Al-Fatihah arwah Atok.

    Ala takper la skang la masa TLBD nak cipta dan simpan segala kenangan manis waktu persekolahan :)

    ReplyDelete
  33. kemain die beli pic smp rm50..huhuhu

    ReplyDelete
  34. selama sy tkde di dunia maya ni..mcm2 berlaku ye okje...cute je dia...

    slm takziah...

    ReplyDelete