Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, 30 December 2013

Cerita UDANG MENTEGA di Restoran SINGGAH SELALU

Salam Isnin.....
Lama dah sampai rumah ........ Hari Sabtu lagi. Macam biasalah kalau balik dari berjalan, baju kotor memang berpikul-pikul hoho.....

Ni cerita masa OKje kat Johor Bahru hari tu. Katanya kat JB kan, wajiblah terjah Restoran SINGGAH SELALU! Lokasinya kat tepi jalan jer, bertentangan dan berhampiran dengan Danga Bay. Senang nampak dan senang nak pergi.  


Apa  istimewanya? Tanyalah Kanda Zakie, tak pun tanya Syuk ......
Masa OKje pergi makan tengahari hari tu, memang banyaklah pilihan lauk pauk yang ada, BELANGKAS berlada pun ada, macam nak try belangkas tu tapi takut mahal pulak, terus cancelled hehe.....
Memang rambang matalah dibuatnya.Yang tu teringin, yang ni pun teringin, lastly, ini pilihan mak nakkk....haha.....

  
Yang bestnya, disamping lauk pauk makan tengahari, boleh jugak order goreng-goreng! Pilihan Mama Zir sekeluarga tentulah UDANG MENTEGA hehe......Tu pekerja dia cakaplah, senyum simpul Mama Zir anak beranak mendengarnya. Jarang dengar weyh!!

Betullah tu........ UDANG BUTTER kan UDANG MENTEGA!!! ahaks!!



52 comments:

  1. Salam isnin kak..
    wah! sedapnya makan...pic last tu menggoda ku...hehe
    Restoran Singgah Selalu ni mcm ada gak di Sabah ni...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye ke Atie.....boleh le test power Atie hehe...

      Delete
  2. uiksss restoran ni berdepan je dgn tune hotel yang cik jah duduk last year masa balik dari Legoland.. mmg meriah restoran ni.. klau malam pulak, kemain kaler2 lampu kedai ni..

    pssttt Udang marjerin pon bolehhhhh.. hahahhaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Zaza...mlm mmg happening le kat sini....
      Ha'a....udang margerin pun boleh gak! Hehe

      Delete
  3. udang tu memang nampak kesedapannya..

    ReplyDelete
  4. tak penah makan lg.nmpk cm sodapppp!

    ReplyDelete
  5. memang sedap.. lain kali try makan pau goreng cicah kari pulak kat sini :)

    ReplyDelete
  6. balik nnt harus masak 'udang mentega..'

    ReplyDelete
  7. udang mentega.. apakah.. sedaapppp tu.. :D

    ReplyDelete
  8. Mujurlah tunjuk gambar udang...(xmakan udang), xdelah meleleh...
    Lama sgt tak ke JB... cer letak byk sikit gambar suasana JB, dapat juga mengubat rindu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak banyak tangkao gambaq lah BM....gambar tambak laut kat Danga Bay sda! Nak tengok?

      Delete
  9. Assalamualaikum...beb..
    ehe..ada jumpa kak zakie tak yg sll mkn kat singgah sll tuu..hihi..
    wah pinggan ...dia meriah..banyak lauuk tuu tambah udang mentega oppst udang butter lagi...selero... ialahkan ber 5... kalau kami yang berdua plus budak mia ni... tak habis laa nak hadap semua...ececececeehh..hihih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam beb....
      Tulah tu....sepinggan udang mentega tu wa makan sekor je beb.... mmg habis licin semuanya....keluarga zirafah katakan haha....

      Delete
  10. sdapnya udang butter lamanya tak makan..:)

    ReplyDelete
  11. udang.....ohh udang....pebret cik..lagi2 udang butter..memang laju je masuk mulut..
    mcm pelikssss je bunyi nye kan.."udang mentega"...asyik-asyik sebut 'butter' tetibe tersebut 'mentega'..dah tak terbiase cakap omputih lah tu kenen nye...hahhahaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha tulah tu...lidah dah terbiasa cakap omputeh katanya...

      Delete
  12. Teringin pulak nk cuba belangkas..

    ReplyDelete
  13. Assalamualaikun dan apa khabar?? So amacam kak sedap tak Singgah Selalu ni? Am kalau dekat Malaysia memang duduk JB so kedai ni memang dekat. Tapi tak pernah pun makan sini, in fact jarang la makan luar sebab mama suruh makan dekat rumah je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam dan baik Am....
      Mmg le sedap Am sebab ada udang mentega tu hehe....ohh rumah Am dekat ngan JB yeh...Untung Am...mama Am mesti rajin mssakkan....sesekali try le apa salahnya!

      Delete
  14. muhq pi lunch kat singgah selalu..harus kena singgah selalu tu makan udang mentega a k a butter
    OKje muhq tak pi country garden danga bay..kat dokat je tu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takk.....ada apa situ Roha? Best ke? Tahun dulu masa gi JB dah pergi tahun ni tak yahlah hehe

      Delete
  15. G jb...sy x pnh try makan sini okje...asben kata lauknya biasa2 je...sy pun...ia kan jelah...kikiki...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha'a AM ia kan aje lah.....dah asben katanya hehe

      Delete
  16. betui tuh kak... resto wajib kunjung kalu ke jb.... udang butter tuh mmg terbaiiiikkkk

    ReplyDelete
  17. Nakk ckittt waaaarghh..lama zila xdtg cni skali dia tyg buter prawn...

    ReplyDelete
  18. Aduh hainom... menggoda akak dipetang hari ni dgn udang mentega yg yummy tu :)

    ReplyDelete
  19. Pernah makan kat restoran ni masa lawatan sekolah dulu..mmng banyak pilihan lauk pauknya..

    ReplyDelete
  20. Jln2 ptg2 kat sini, tunggu waktu berbuka..tup2 semua makanan...adoi.sabar jelah..udg butter le tu..

    ReplyDelete
  21. salam hainom ..
    neng Thailand belangkas popolular jugak ..
    pernah mangan neng Krabi,
    harga nay 350 bath@ rm 35/ -
    kira orak murah lah ..

    ReplyDelete
  22. haha, kalau tanya syuk tempat yg mahal takpe jugak. situ pun mahal. tapi banyak pilihan makanan. :D kalau time minggu bola memang gempak malam tu :D

    ReplyDelete
  23. macam sedap je, macam lazat je.. yum3..

    ReplyDelete
  24. selama dok di jb tak pernah pulak singgah ke sini

    ReplyDelete
  25. wah, udang butter… mesti sodap tu….
    Selamat mendobi yer mama Zir….

    ReplyDelete
  26. Sedapnya makan udang.. tengok makanan sedap di johor ni, saya rindu juga kat johor... tapi selain makan udanglah...orang kat sini mmg tak apa sebab alergicc. Tak rasa nak makan pun.. dah 3 tahun tgal johor mesti banyak kelainan.

    ReplyDelete
  27. belangkas berlada dengan butter prawn tu...lagi mahal butter prawn, okjer..haha...
    sajalah tu:-))

    ReplyDelete
  28. Udang yg sedap..feveret sya ni :)

    ReplyDelete
  29. sambal terung tu sodapnyer...nak jugek telan ailio mak nih...hehe butter prawn tu sedap tp kalo saya makan jawabnyer bengkak2 la muka nih...

    ReplyDelete
  30. wah...dan dan perut ni lapa... sedapnya

    ReplyDelete
  31. OKjerr... gambar udang tu bikin menggeletek jer kat tekak zura nih.. sedapnyeeee. Terasa
    lama dah x kenduri seafood !

    belangkas boleh makan eh?? baru tau.. hahahahhahaha.

    ReplyDelete
  32. lama dah tak singgah sini ziarah hainom...selamat tahun baru semoga tahun 2014 akan lebih membawa kemakmuran buat hainom dan family..btw udang tu mmg wow!!.

    ReplyDelete
  33. Sedapnya...dah lama tak makan butter prawn....

    ReplyDelete
  34. ingat dulu zaman adik2 duduk kat johor mmg singgah selalu tuh mmg singgah selalulah..heheh..sampailah zaman danga bay..tp sejak tinggal tak singgah dah..dulu butter prong tuh tak femes lg..hehe

    ReplyDelete
  35. Marbeles gila tengok udang mentega Singgah Selalu ni. Hari tu turun JB boleh terlepas pulak nak makan di sini. Sedih tau. OKje seorang aje ke yang habiskan udang mentega tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau OKje pergi sesorang mungkin OKje habiskan udang mentega tu sepinggan sendiri,,,hehe tapi oleh kerana pergi ngan anak anak....mak mengalah nak.....

      Delete
  36. ahhhh. . .kelaparan dibuatnya. . .

    ReplyDelete
  37. sedap nmpk udang mentega tu..hihi.. bgs la org tu sebut dlm bahasa ibunda.. :p

    ReplyDelete