Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, 30 January 2014

KOMEN MU ku tunggu

Salam Khamis.....
Ramai yang dah start cuti hari ni ke?
Anak dara 2 orang kat rumah ni cuti dah, Papa Zir jelah yang kerja...... emm...
Tapi yang OKje pasti, Mama yang sambut Anniversary hari ni sure punya CUTI, hehe.....nak celebrate katanya.... Kat mana agaknya korang open table yek? ( busy body ni!! hehe.....)

Hati tertanya-tanya, mana perginya dia, dia  dan dia hari ini dan semalam.....
Sebok sangat ke dia...... hingga SEPI TANPA BERITA, hingga tiada madah tanpa bicara, walau sebait kata buat penghibur hati yang sedang gundah gulana ......Pujangga selalu berkata,  SEPI ITU INDAH....
Ya mungkin, sepi itu ada kalanya memang indah tapi kalau blog sepi tanpa komen? Apa KES? hehe....

Soalan soalan tu sure sering bertamu dalam diri kita yang bergelar blogger. Dalam ramai ramai pengomen yang setia, tentu ada mereka yang kita tunggu komennya......

Korang pernah tertunggu tunggu komen seseorang?
Ada yang tak kena dan terasa ada yang kurang jika dia tak meninggalkan komen di blog kita, rindu dengan celotehnya, rindu dengan ceritanya ......
Korang jangan pulak nak menipu OKje......
'Komen OKjelah yang kitaorang tunggu tunggu'.... Nak jaga hati katanya.....
Cis!!! ada yang nak kena kungfu ni!! hehe.....

kaskus.co
Namanya pun manusia biasakan......hehe.....haruslah ada......
OKje pun ada weyh..... tapi biarlah rahsia siapa mereka.......
Kang OKje bagi tau ada yang jeles pulak...... ada pulak yang menghempas hempas badan dalam lumpur kang hehe....

baby-rhino-learns-walk
dairishare.blogspot

67 comments:

  1. ala, Okje ni nak berahsia pula kat sini, saya baru nak perasan yang Okje maksudkan saya tu.. haha, takpelah sesiapa pun, ni maknanya insan bertuah yang mendapat tempat di hati Okje tu memang beruntunglah... hihi...insya Allah, kalau kita ikhlas, pasti akan ada balasan yang iklhas juga... saya sokmo pikir gitu...

    MD kot yang Okje maksudkan.. haha, saja nak usik Okje lagi.. Anak Pak Rahman hari ni tinggal duit banyak lagi ke? bolehla Okje jalan2 dengan anak2....seronoknya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walau Cik Jah pujuk macamana sekali pun Okje tetap membisu seribu bahasa...biarlah rahsia...heehe kang Okje nyanyi lagu Dato' CT kang...semua fengsan ....
      Sungguh bagai dikata AN..... buat baik insyaallah akan di balas baik, bila, siapa itu semua rahsia Allahkan....
      Anak Pak Rahman mmg selalu tinggal duit dalam peti kayu AN hehe....nak kata banyak tu idaklah tapi lepas kot makan KFC tengahari ni, mcm teringin pulak nak makan ayam promosi tu...

      Delete
  2. Hahahha tak boleh blah tengok gambar zirafah kungfu tu Hainom.... :P

    SIAPA LAH YG MU TUNGGU TU Hainom ...... ehe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua kenkawan yg rajin komen kat sinilah okje tunggu CH....hehe

      Delete
  3. Assalamualaikum..hye kabare..waras...hihihi
    wah komen dari siapakah yg ditungu tungu itu..ialah siapalah kita yang kehadiran mengomen di sini tak ditunggu..hahah.. majuk laa..
    mmg laa kalau entry tanpa dikomen cam syok sendiri je... kan... saya pon ada gak yang ditunggu komen darinya... komen yang lain dari yang lain..hahaha... geram..rasa nak pergi cubit je pas baca komen dari dia tuu... siapa??.. ntah laaa.. siapa yang makan roti hari ini..dia yang kenyang !!...

    wah baru balik dari melawat zoo ke ada keluarga zirafah n badak dok tergolek golek tu...wakakkaak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mentng mentang le baru buat roti....bukan main lagi....layur pasai roti kat komen hehe....
      hehe...wa dan zoo mana boleh pisah beb.....

      Delete

  4. salam Hainom.......mu tunggu aku datang......he heeee......perasanlah...pulok kan.....????
    macam kita pula yg di rindui.......tapi....sejujurnya....Yan yg rindu komen2 dari Hainum......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe......
      Yelah tu Yan...... tapi biasanya orang yg merindu akan sama dengan perasaan yg dirindui....kan....

      Delete
  5. tunggu komen cik nor lerr tu..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ramai jugak orang perasan hati ni Cik Nor....hehe

      Delete
  6. salam okje...hari ni noe sorang je keje...anak n bapaknya dah cuti...bosannya...siapa la agaknya manusia bertuah tu yer ... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg bosan kalau cenggitu tu Knor...rasa nak EL je yek hehe....

      Delete
  7. kalau nak tahu rendu ker tak cuba tak dtg komen sebulan..kalu dia dtg carik tuh rendu lah tuh..kalu buat dek jer..mmg dah kena kungfu...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha....lama dah tk berkungfu ni UAA....best gak yek sesekali tunjuk skill

      Delete
  8. Apapun seronok bila ada cuti pjg sikit ni... hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju....bukan yg bekerja je seronok tau....penanam anggur pun seronok....hehe

      Delete
  9. Pastinya bukan UAkan? (sedar diri, hu3..), mungkin dorang sedang bercuti kot, itu yg tak sempat nak tinggal jejak bagai, sabar ya geng..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alolo....majuklah pulak geng nan sorang ni.... lu mmg selalu wa rindu hehe...

      Delete
  10. SB kah itu..hihihi..suka tengok anak badak tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biarlah rahsia Sue....hihi...semua yg datang sini wajib okje rindu komen dia

      Delete
  11. sekali kak okje pakai ayat rahsia. ni masanya menjadi detektif conan. membongkar :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asyik Detektik Conan je yg berjaya investigate...hehe

      Delete
  12. No komen...
    tengah guling2...huhohe! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau tgh guling guling....sama le mcm anak badak tu hehe...

      Delete
  13. siapakah itu..akak je yg tahu.:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha....mereka yg rajin komen sini le Zaniff

      Delete
  14. Hahaha gambar zirafah berkungfu tu memang terbaikkk....terus terbayang wajah Okje yang tak sabar2 menunggu tu.....hihihi

    ReplyDelete
  15. Ala...klau buat pencalonan...msti kita x tersenarai kan okje....huhuhu....

    tetiba rasa nak mkn kuew tiew kung fu..!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dengar perkataan kung fu automatik teringin yek!

      Delete
  16. Meh nk komen...ekekkee...

    Perasan, macam la ada org tunggu rietta komen kan...hehhee

    ReplyDelete
  17. Tunggu komen kita ke..he..he..anyway selamat bercuti Okje!!!

    ReplyDelete
  18. Jap eh, nenek kebayan nak calculate... semalam kita ada, hari ni kita ada...yang kita takda kelmarin. Alah! Sahlah ni bukan kita rupanya yang dirindui... tak mo kawan! Nak merajuk sepanjang cuti raya cina nih...tak moh datang komen...(Kang dia kata byebye pulak, kita yang gila meroyan tak tahu malu nak datang komen lagi...)

    Takpalah OKje..kalau pun merindu bagai nak rak....tak payahlah bermadah pujangga...zaman kita mak-mak nak bermadah ni dah over lama dulu.... tapi kan kita pun selalu juga merindui seseorang tu...hehehe.... Aish...takmo cakap kat sinilah...malu....merah padam muka akak yang putih melepak nih...Auwww...gatal tau!

    P.S. Rumah kita tutup sempena raya Cina, sila simpan rindu tu sampai minggu depan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hish...ramai betul orang perasan semalam yek....hehe
      Comellah jugak org tu merah padam bila malu.....orang ni bukan merah padam.....birat jadinya haha

      Delete
  19. Zirafa lanang atau wedok seng ngangkat saykel kaea. Angger zirfa lanang bahaya kuwie. Makna nay arek tuuutttt.
    Hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wong lanang ngerti waey yok lagak ei zirafah ....hehe

      Delete
  20. ahahhaa...memang selalu tertunggu2 komen akak.. walaupun 'sedikit' lambat bertandang tapi yang bestnya sekali datang sekali harung...ahahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah tu Atie...kadang tu bizi melawat kawasan zoo tu yg lambat dtg tu hehe...

      Delete
  21. haha.. over. takkanlah sampai jadi mcm badak tu kek dahnya kak okje oi.. hahhaa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kekdahnya kalau dah jeles Gee hehe...

      Delete
  22. yeaahh sudah semestinya ada... nak gak ckp komen kak okje la yg deqla tunggu2.. kahkahkah...kak okje la antaranya.. lain2 ada lagi.. tp biarlah rahsia jugak.. :)

    ReplyDelete
  23. amboi! brutalnyer sizirafah tu...main flying kick bagai...taulah kaki awak tu panjang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zirafah zaman sekarang bunda hehe...

      Delete
  24. uiss aq kerrr yg muh tunggu2 !! hehe..sifat perasan diri sentiasa ujud dalam diri aq hoho :p
    muh ada aq pon ada wey..bak kata datuk ct ..biarlah rahsia ..:)
    tapikan wey..kedatang muh ! sentiasa ku tunggu2..muh tau kenapa ? sebab celoteh muh tu..yg suka buat orang gelak..uiss tak yahlah nak kembang kan montot muh tu..bila aq puji hehe..:P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha.....kawe mmg suko buat oghe perasan sokmo.....bior meka suko....
      Mu pung apa kughenya buak kawe perasan sokmo .... montot pung tau kembang mcm roti haha

      Delete
  25. komen sape lah yang mama zir tunggu tu ek...hahahaa
    lawak jugak zirafa ne kan...mementang kaki die panjang sangat sonang2 je nak terajang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua yg sekalu komen sini for sure okje tunggu Cik...

      Delete
  26. kita suka megomen yg ada pendapat pasal cerita kita..
    kita tau dia betul2 baca.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg le PB....tp orangkan....tak boleh nak paksa

      Delete
  27. yang pasti komen saya
    akak tak tunggu punya..
    miahahah :)

    ReplyDelete
  28. Komen siapa la yg Okje duk angau kan tu? Mesti terharu empunya badan bila tahu dirinya dirindui :)

    ReplyDelete
  29. Amboi... dah komen tak orangtu.... rasa2 cam taujer... kita tau kalu okjer komen kat blog kita berderet2 sekaligus....

    ReplyDelete
  30. mana la dia dpt zirafah tu . terliuk lentok kepala nya ... dah komen ni ok jer ... heheheee

    ReplyDelete
  31. siapa la org tu kan..curious..~heee
    btw, gmbr akhir sekali tu klaka..hehe..=)

    ReplyDelete
  32. Sape lah agaknya ya..
    jawapannya. Tentulah rahsia. Hehe

    ReplyDelete
  33. kesian badak sesekali berjumpa air nak hempas gak.kalau tak susah dia nak idup

    ReplyDelete
  34. salam 1 february
    rasa bukan saya alahai siapkah gerangnnya itu wahai tuan tanah.

    ReplyDelete
  35. siapa la org yg bertuah tu.. komennya ditunggu2 setiap entrikah. heheh

    ReplyDelete
  36. wah okje...komen dari siapakah yg ditunggu2 itu??? bertuahnya ! comel betul zirafah kungfu dan badak tergolek tu hehehe

    ReplyDelete
  37. adoiiiii bdakkkkkk tergolek2...klaka la akak nih

    ReplyDelete
  38. aah..saya pun kdang2 ada perasaan itu tapi bila ingat2kan balik yg kenkadang saya pun tak sempat komen...tersedar sendiri, huhu

    ReplyDelete
  39. amboi siapalah agaknya yg bertuah mendapat tempat dihati mama zir..yg pastinya bukan sy la kan..hehe

    ReplyDelete