Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, 14 March 2014

Kami tetap menantimu MH370

Salam Jumaat......

 Dengan lafaz Bismillah...... 
HambaMu ini mohon izin dan rahmat kasih sayangMu .......
untuk memulakan perjalanan ini, semoga perjalanan ini selamat ke destinasinya.....

                                                                    Maha Suci Allah...... 
                          Indahnya ciptaanMu di sini Ya Allah...... Luasnya hamparan awan putihmu...... 
                                                      Walaupun polos, tapi penuh makna....
                                                          Kagum sungguh hambaMu ini, Ya Allah..... 


                           Sehinggakan tak mampu hambaMu ini mengungkapkan dengan kata-kata, 
                     Sehinggakan tak mampu hambaMu ini mengelipkan mata walau sesaat pun...

                                 Terasa rugi untuk membiarkan ia berlalu pergi tanpa dinikmati......
                              Tak mampu melawan hukum alam, akhirnya, hambaMu ini terlena .....                                                              Lena dengan SATU HARAPAN, esok kita akan bertemu lagi......
..................

Kami tetap menantimu MH370....

Maaf zahir batin yeh frens ...... kalau kalau  Mak Zirafah ada menyinggung perasaan kome semua tanpa sedar!! huhu......

*Tetiba insaf pulak dah......*

36 comments:

  1. sayu weii tengok video ni..gini gamaknya if kita naik kapal terbang yer mak seriau tu...

    jangan pernah berhenti untuk berdoa,semoga alllah membukakan jalan agar dapat dipertemukan dengan pesawat MH370 amin

    ReplyDelete
  2. salam Jumaat Kak...
    MOga mereka pulang dengan selamat... Ya Allah KAU permudahkan lah usaha pencarian..KAU tunjuk kan lah jalan mu di hari yg mulia ini...aminnnnnn

    ReplyDelete
  3. Kalau diingatkan balik memang seram je masa naik flite dulu..tapi kalau dah takdir ini akan terjadi, berserah je pada Allah..moga mh370 selamat ditemui ..insha Allah..

    ReplyDelete
  4. peristiwa ni memang menjadikan kita semakin dewasa sebab masing2 berfikir dan terus berdoa agar dipertemukan dengan kebenaran....

    ReplyDelete
  5. Satu insiden yg benar-benar membuka mata, hati dan keimanan insan sejagat dinda. Kemampuan kita yg kerdil hanyalah berdoa dan terus berdoa...

    ReplyDelete
  6. SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR DAN BATIN KAK!!!(HAHHA TETIBA)
    hari-hari hari raya kan....tak semesti nya nak raya baru mintak maaf...kihkihkih..
    semoga pesawat yang hilang dapat di temui secepat mungkin....dan semoga semua krew2 yang bertugas mencari dan menyelamat selamat.

    ReplyDelete
  7. Mudah2an Allah bagi petunjuk kepada pasukan mencari dan menyelamat pesawat MH370 ini.. amin~

    ReplyDelete
  8. huhu haritu ada tgk video ni kat blog mak dara.
    Mahap zahir batin yer OKje.. kot2 selamni bg komen yg menyinggug perasaan
    *FeelingHariRayaAidilfitri* ;)

    ReplyDelete
  9. semua yang berlaku ni secara tak langsung
    membuat kita teringat pada kebesaran DIA yang satu kan...
    moga semuanya selamat

    maaf zahir batin juga kak =)
    #pray4mh370

    ReplyDelete
  10. sedih sangat...tak terkata rasanyer..esok dah seminggu mh370 hilang tampa dapat dikesan huhu....
    moga pesawat mh370 dapat dijumpai...
    maafjugek kalo ader yang tersinggung...terbegurau yang buatkan mamazir terasa....

    ReplyDelete
  11. Eh, seriau rasanya tetiba minta maaf ni OKje ! Insya Allah akan ada berita gembira yang menanti. Sudah lama menghilang MH370 ni, memang kita rindu sangat untuk melihatnya kembali walaupun sebelum tarikh itu, memang kita tak ambil peduli pun bunyi kapal terbang di awan sana !

    ReplyDelete
  12. Semoga Allah mempermudahkan segala urusan pencarian MH370 ni Hainom....

    ReplyDelete
  13. Kita ini apalah yg mampu kita buat hanya doa jelah.

    ReplyDelete
  14. mudah-mudahan dlm satu dunia ni org Islam berdoa mungkin ada seorang hamba yg di terima doanya yg Allah akan makbulkan..amin

    ReplyDelete
  15. Hampir seminggu. Apalah khabar MH370. Hanya doa..doa..dan terus berdoa.

    ReplyDelete
  16. semua menunggu jawapan yg pasti kan..
    mudah2an Allah mempermudahkan...ameen..

    ReplyDelete
  17. Amin...Semoga mereka semua segera pulang

    ReplyDelete
  18. aminn..sedihnya..menitik air mata saya

    ReplyDelete
  19. ada byk hikmah dan pengajaran dr kejadian ni kan okje..Insyaallah kita menanti dengan sabar..semoga ada jalan terbaik.

    maaf zahir batin juga..:)

    ReplyDelete
  20. still. keep praying for mh370 :)

    ReplyDelete
  21. UApun sama gak, Maaf zahir batin dipohon maklum le lidah kita tak bertulang, ada jer usik mengusik yang mungkin menguriskan hati n perasaan OKje.. ikhlas tau.. sob3x

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ohya, doakan perjalanan kami balik ke destinasi petang nanti dipermudahkanNya walaupun menggunakan jalan darat cuma n tugasan rasmi seharian ini berjalan lancar.

      Doa buat MH370, aamiin..

      Delete
    2. Destinasi mana pulak dah kali ni?..... Salutelah dengan awak geng .....bizi memanjang tak mengira hari cuti.....moga penat lelah awak utk family diberkati Allah hendaknya

      Delete
    3. Sama sama weyh.....0-0 yek...

      Delete
  22. InsyaAllah...semoga dipermudahkan Nya...

    #DoaUntukMH370 :(

    ReplyDelete
  23. in shaa Allah.kita teruskan berdoa.smga diberi petunjuk.

    ReplyDelete
  24. Salam Kak Hainom. Thanks for dropping by. Ini URL for my current blog http://tatasthought.wordpress.com/

    #prayforMH370.

    ReplyDelete
  25. Semoga Allah mendengar doa-doa seluruh rakyat Malaysia...Aminn!!!

    ReplyDelete
  26. Dah seminggu berlalu ya..kes ni masih misteri.. bukan misyeri sumatera dah..dah jadi misteri dunia. Semoga ada jawapan yang pasti nanti k. Saya pun minta maaf kalau ada salah silap dengan Okje ya..

    ReplyDelete
  27. semoga doa2 kita dimakbulkan, aminn... dh jd kes hijack, harap2 mangsa masih lg hidup

    ReplyDelete
  28. hanya doa yang mampu ku kirimkan.. moga mereka yang berada di dalam pesawat kiranya masih hidup diberikan kekuatan menghadapi semua ini...

    ReplyDelete
  29. teruskan sama2 berdoa yer okje, jgn putus harapan !

    ReplyDelete
  30. Mudah mudahan semuanya selamatkan. Risau selagi tak jumpa.

    ReplyDelete