Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, 10 March 2014

TIADA yang mustahil

Salam Isnin .....

Sehingga hari ini, kita masih lagi bersedih dengan kehilangan MH370 sejak hari Sabtu lepas.
Memang sangat sangat terkejut bila dapat WA dari member member pasal berita ni pada pagi Sabtu hari tu. Jadi takut weyh nak naik flight!

wamnetwork
Sejak OKje melihat dunia ni, rasanya macam tak pernah lagilah dengar ada Aircraft MAS boeing ni hilang misteri macam ni. Walaupun katanya pernah berlaku pada tahun 1977 di Tanjung Kupang.
OKje tahu pasal nahas Tanjung Kupang pun selepas TV keluarkan balik cerita cerita lama tu. Barulah tahu yang Aircraft tu meletop sebelum terhempas kat Tanjung Kupang. Patut pun tak tahu, sebab masa tu OKje masih kecik. Dulu manalah ada TV.

Kalau ada TV pun, ada ke budak kecik tengok BERITA? hehe...... Tak logiklah kome ni!

Tapi dulu dulu rumah OKje memang tak ada TV. TV mahal kot zaman tu, tak mampu nak beli!
Nak makan pun terbeliak beliak mata mak abah menoreh cari duit, inikan pulak nak beli TV, memang tidak termimpi oleh mak yang masa tu budak kecik hingusan..... Redho..... huhu.....
Ingat lagi zaman tu, kalau nak tengok TV kena pergi kedai runcit. Zaman tu, rasanya sebiji TV dalam sebuah kampung kot! Sadiskan hidup zaman kecik mak!....

Berbalik kepada cerita sedih kita.....
Semoga hari ni ada petunjuk baru yang boleh membantu kerja kerja menyelamat.
Semoga usaha mencari dan menyelamat dipermudahkan olehNya. Apa yang kita harapkan semoga mereka yang berada di dalam MH370 dalam keadaan selamat dan dapat pulang kepangkuan keluarga masing masing, kerana TIADA YANG MUSTAHIL dalam dunia ini kecuali dengan izin Allah! Inshaallah....


42 comments:

  1. Betul.. sama2 kita doakan. Tadi ada dgr cadangan nak buat solat hajat di sekolah. Moga2 dptla membantu pencarian pesawat ni..

    ReplyDelete
  2. moga ada keajaiban yg berlaku, aamiin..

    ReplyDelete
  3. nahas kapal terbang sebenarnya jarang berlaku
    keberangkalian dia ialah 1:1 tapi kalau membunuh ratusan nyawa

    buat masa sekarang tiada jawapan untuk setiap persoalan
    kita doakan yang terbaik buat mereka
    simpati pada waris

    mak saya pun kata cam okje
    zaman dulu kalau nak tengok tv kena pergi rumah orang kaya
    dia pasang projector, pastu bayar 10sen kalau tak sila
    time tu dia kata tengah giler tengok citer bobby =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yelah dulu kampung pedalaman YY...nk jumpa TV pun susah...

      Delete
  4. 1977 - Belum lahir lagi..hehe..Sentiasa doakan mereka semua selamat..#PrayforMH370

    ReplyDelete
  5. Hanya mampu berdoa, berharap akan keajaiban positif. Semoga MH370 segera ditemui dan semuanya selamat...

    ReplyDelete
  6. tragedi tg kupang tu, SB lagi bby (tek kunun)..umo pon tak sampai 2 thn lagi masa tu.semalam tgk paparan peristiwa tu kat awani. apapon, semoga dipermudahkan segala urusan mencari MH370..besaq tu!!..

    ReplyDelete
  7. Sekarang yg menjadi tambah membingungkan sebab satu clue pun tak dpt diperolehi.
    Jadi kita ni dinda sebagai rakyat marhaen sekadar mampu menitip doa.. moga yg meneruskan misi pencarian sekurang-kurangnya berjaya menemui sedikit clue dan dipermudahkan semuanya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul kanda.....Allah masih belum nak tunjukkan clue lagi....yg pasti kita kena terus berusaha dan berdoa...moga dipermudahkan

      Delete
  8. Marila kita sama2 berdoa semoga dimudahkan pesawat mh dijumpai...

    ReplyDelete
  9. Sngat terkejut dgn brita nie...sepagian tgk tv..,tapi bila ptg...rumah pula dpkul ribut.....tergendala sebentar mengikuti brita...

    ReplyDelete
  10. Mari kita sesama doakan yg terbaik utk MH370.semua yg berlaku dgn izinNya

    ReplyDelete
  11. memang misteri...malaysia menjadi tumpuan seluruh dunia sekarang ni...sama2 kita berdoa agar permudahkan operasi mencari...berharap sangat agar semuanya selamat

    ReplyDelete
  12. fikiran kita memang rasa x logik..

    allah yg tahu sebenarnya.
    minta yg baik2 hendaknya.

    ReplyDelete
  13. Agak misteri kan OKje walaupun ada beberapa kes yang agak sama..Doakan yang terbaik untuk mereka..

    ReplyDelete
  14. memng btul2 menjadi tanda tanya apa yg brlaku....kita doa kn je agar cepat terungkai jawapan.Akak pun msa kecil2 dulu tengok tv kat rumah org ,kdng2 kena dengki ank tuan rumah ....sedihnya.

    ReplyDelete
  15. yer la mak oii..masa dulu mmg susah ker beno nak tengok tv kan..so, mmg aq tak tahu langsung citer tragis pesawat yang terhempas kat tanjung kupang tu..lagi pon umuq aq masa tu dalam 2 tahun ghasenyer..kalau kome tak kongsikan link blog kakzie,mmg tak tahu langsung citer ni tau! anyway thanks yer beb...

    so, sekarang ni marilah kita sama2 memohon kepada NYA,agar dipermudahkan segala urusan pencarian pesawat MH370 dan keselamatan para penumpang dan juga krew2 pesawat MH370 amin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kecik yek muh masa tu....tua dah mak ni gamoknya....
      Mak pun tak pernah baca cite sebenar pasal nahas tu weyh sehingga MH370 hilang

      Delete
  16. Zura pon doa semoga Allah permudahkan urusan mencari pesawat MH370. Amin~

    ReplyDelete
  17. Moga MH370 dapat di temui..moga semua penumpang dan anak kapal baik2 shj... teruskan berdoa... turut sedih & bersimpati... Ya Allah! KAU permudahkan lah urusan mencari pesawat tersebut....:(

    ReplyDelete
  18. kita juga hanya mampu berdoa moga apa juga kesudahannya dapat diakhiri penantian ini... semoga Allah memberikan petunjuk...

    ReplyDelete
  19. #PrayForMH370
    Sama2 kita banyakkan doa moga MH370 diketemu.
    Sedih2 sangat Cik Jah dibueknya.. =(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Meh kita nangis sesama cik Jah...huk huk huk...

      Delete
  20. ne dah ade tv...kene dok depan tv je lah ne kan mak..masak pon tak tentram...balik2 jeling tv...
    Semalam kat umah ne tetiba hilang siaran astro tu,ape lagi MIL cik mula lah risau..tak dapat ikot perkembangan..ape2 pon semoga ade berita gembira nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul cik sejak MH370 hilang mmg ngadap tv jer memanjang....kotnya ada petunjuk baru!

      Delete
  21. ajal ada di mana - mana . dlm keadaan bagaimana nyawa kita diambil , hanya Allah saja yang tahu . semoga Allah permudahkan pencarian mereka ... aaamin .

    ReplyDelete
  22. semoga mereka sume masih selamat.. aminnnn

    ReplyDelete
  23. betul tu in shaa Allah mereka semua selamat.
    Allah Maha Mengetahui
    sama sama kita doakan smga dipermudahkan

    ReplyDelete
  24. Kita doakan yang terbaik untuk mereka.. semoga cepat dijumpa biarpun dalam apa keadaan sekalipun.. hanya dengan bantuan Allah semua ini bole terungkai. In shaa Allah.

    ReplyDelete
  25. Harap dipermudahkan pencarian. Pulangkan kembali orang-orang tersayang kepada keluarga masing-masing, tak kiralah bagaimana sekalipun. Sedih bila mendengar berita, inikan pulak kalau terpaksa melaluinya. Memang terus rasa tak mahu naik kapal terbang lagi. Tapi, ajal maut di mana pun boleh berlaku, kan...

    OKje tak pernah dengar pasal nahas Tanjung Kupang tu ke? Saya pun kecil juga masa tu tapi banyak kali dah membaca kisahnya. Yalah kita memang suka buat kerja penyiasatan ni. Apalagi kalau pasal air crash bagai nih...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yelah....memang takut nak naik kapal terbang bila isu ni tengah panas....tp kat mana mana pun boleh, kalau dah sampai ajalkan....takut ek!
      Tulah mcm tk perasan cite pasal nahas Tg Kupang tu....dulu mak mana mesra blog blog ni.....tu yg macam katak bawah tempurung tu...hehe

      Delete
  26. banyak kemungkinan boleh terjadi kak okje. kita hanya mampu untuk berdoa sahaja . :)

    ReplyDelete
  27. Semoga ada keajaiban yang berlaku. Sama2lah kita berdoa :-(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inshaallah.....moga ada keajaiban yg berlaku...

      Delete
  28. Susah ht kan selagi tak jumpa.

    ReplyDelete
  29. Susah ht kan selagi tak jumpa.

    ReplyDelete
  30. teruskan berdoa utk mh370..:)

    ReplyDelete