Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sunday, 29 June 2014

BERSAHUR di perantauan

Salam Ahad, salam 1 Ramadhan.....
Bersiaran secara langsung dari rumah tumpangan hehe......

Korang bersahur pukul berapa tadi? Masak beriya ke pepagi subuh sapi'e tu?

OKje, macam biasalah .... kalau dah namanya emak, dialah yang kena bangun paling awal walaupun hanya menyiapkan semangkuk maggi goreng hehe.... Katanya cepat di masak, sedap di makan....



Beginilah, seadanya......
Bersahur di perantauan katanya hehe ....... Kang Aby......iki waey seng entok dewek sediak key dino kiyei.... ( Sapa yang tak faham tu, buat buat faham ajelah ye..... hehe)

Suapkanlah walau apa pun yang penting halal,  kerana ganjaran bersahur tu yang kita kejarkan...

Yang penting, 1 Ramadhan ini dapat mempertemukan mak anak beranak. Moga jalinan ukhwah ini akan terus erat hingga ke akhir hayat.


30 comments:

  1. salam hainom ..
    makan sampai licin mcm tu ..
    he..he..
    maggi pun ok la ..
    seng penting, njokok barokah sahor,
    opotah sahur seng mulo2 ..
    enggo angger balik ngomah kenek masak seng enak2

    ReplyDelete
  2. Maggi gorengpun ok daa, sekurang2nya dapat juga bersahur anak beranak, alhamdulillah..

    ReplyDelete
  3. Dekat negara luar ke Okje? Dah lama tak singgah sini terlalu busy.. Salaam Ramadhan yaaaaaaaa......

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum mak...
    Waduhwaduh...dah lame mak enon tak si ggah sini..tuptup bersahur d perantauan..sape yg d perantauan ne mak?sape yg makan maggie sedap?tak pe lah...hari ne kitaorg pon makan ala kadar jae sebab ayam habis,ikan habis org beli woooo.....
    Apa2 pon Alhamdulillah....masih d beri ksempatan berpuasa lagi kan mak...selamat berpuaseeeeeeee....nt bukak mesti ke bazar ne kan mak...hihihihi

    ReplyDelete
  5. ANAK2 DH BESAR NI TAK KISAH BAB MKN2 NI..KAN.
    KLU SAHUR TU,ROTI PUN BOLEH..KURMA..N AIR..
    MAGGI SESEKALI OKLAH..

    ANAK BUJANG KNOR PUN ENTAH MCM MANA..RASANYA PANDAI BAWA DIRI TU..IN SHAA ALLAH.

    knor tinggal di gombak batu cave centre points..dkt sgt dgn wel..wel tu..

    ReplyDelete
  6. meggi pun best juga hainom....akak ni masak bagai utk sahur,last2 mak dgn ayahnya yang tak leh nak telan makanan berat ...terkulat2 jadinya nk habiskn ...tngok anak2 laju je...
    faham juga lah sebab dari kecil campur dgn anak jawa...

    ReplyDelete
  7. Wow meggi sedap ni bersahor sekalu sekala...

    ReplyDelete
  8. alhamdulillah.
    janji sahur kan okje. apa yg dimakan belakang kira.hihi.
    kurma ada tak tu ?

    ReplyDelete
  9. nyong orak ngerti kok opo seng riko ngomong kuwi,boso jowo yo..ahaha
    alhamdulillah, entok mangan megi pun enak key
    mau sahur, nyong mangan sego karo ayam black pepper,
    wes ngomong kami memang keneng mangan sego isuk2..
    :)

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum...OKje
    Salam Ramadan 1435H. Semoga Ramadan tahun ini menjadi yang terbaik dalam hidup anda, Amiin. Dikesempatan ini juga saya memohon ampun dan maaf andai ada salah dan silap mahupun kekhilafan yang mengguris hati... Maaf zahir dan batin.

    ReplyDelete
  11. selamat berpuasa OKje..maggi goreng pon sedap,,ok apa?..

    ReplyDelete
  12. Haha.. makan maggi ya rupanya? Ingatkan ibu dia dah masak kaw kaw dr rumah utk santapan anak teruna? Hihi. Tak kisahla, makan bersama keluarga maggi pun mesti terasa sedap macam makan 5 star tu.. buka puasa kat perantauan lagi ke tu?

    ReplyDelete
  13. wah bersahur ramadhan pertama di perantauan yer..
    sama la kita... berpuasa di perantauan jugak :)

    ReplyDelete
  14. Salam Ramadhan...pg td sahur beria2 gak kot rsnya...sup tulang,telur dadar,kerabu perut...hihihihi

    ReplyDelete
  15. Cer cerita sikit, perantauan part mananya nih? Dah tentulah di perantauan Tronoh.... Takpalah OKje, setakat maggi goreng pun okjekan asal bangun sahur. Dah jadi mak-mak ni mana ada menjaga kepentingan peribadi lagi. Memang kitalah yang kena berusaha lebih bagi anak-anak makan sahurkan!

    ReplyDelete
  16. Salam ramadon buat OKje & Family.. hehe tak kisah lah kan bersahur dgn semangkuk maggie.. janji cepat dimasak selera dimakan kikiki

    ReplyDelete
  17. Waaahhh.. megi goreng pon sedapppp!
    cuma tahan ke tahan jer lah yer~

    selamat berpuasa OKjer~

    ReplyDelete
  18. wahhhh sedap tuh kak, jnji bersahur kan, dr membuta je sayang kan tido...

    di perantauan tuh kt mana yek kak? cer cite.... dana baru 3hari tak bukak blog semua dh tertinggal

    ReplyDelete
  19. huhu., shur ngan mi segera je yer.,
    per pun yg pnting sahur ngan dpt brkumpul anak beranak kn.,

    ReplyDelete
  20. Ok lagi okje dpt bersahur posa pertama ... mia terlajak tidur .. bangun dah subuh... sahur telan air liur ja kihkihkih....

    ReplyDelete
  21. tulah ibu ni kan
    paling besusah payah
    ni kalau anak-anak tak tahu hargai
    tak tahulah nak kata apa

    ReplyDelete
  22. kira takleh makan megi je mesti kena bedal nasi jugak. kalau tidak kang tengahari mula ketar lutut. dah menyusukan budak pipi pau tu lagi :p

    ReplyDelete
  23. noe 1st sahur kat kampung...besss...

    ReplyDelete
  24. untunglah anak bujang tu...ehh..betul ke saya baca tu? disuapkan? hee

    ReplyDelete
  25. emak ituler kejenyerkan.. dulu masa kecik mak pun gituler dah siap kita terus makanjer.. entah bila emaktu bangunpun tak sedarkan.. isyh sedih pulak ingat zaman kecik2 dulu...
    kita buat2 paham gakler...

    ReplyDelete
  26. mesti sedap...very the licin

    ReplyDelete