Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, 25 June 2014

Lambut MOTAK

Salam Rabu......

Weyh...... Zura , Potam , Cik Sue rumah deme ada ayor ke tidak? Rumah teman dua malam dah tak de ayor, tapi nasib berselang, pagi ni macam ada, tapi kecik! Adoiyai...... Tangki entah naik ke tidak tu....
Betul kata Vee, catuan sudah bermula lagi..... huhu

Lama dah dia cakap nak botak sempena Ramadhan walaupun tiga orang Fiona Shrek dalam rumah ni tak bagi! Senang tak payah sikat katanya. Yelah......yelah.... sejak leher dah panjang, badan pun dah bercorak ni, ketegaq sungguh, tak mahu dah ikut cakap bini dah hehe.....

Botaknya Ahad baru ni. Senyap senyap je Pak Jilap pergi Kedai Gunting mamak depan rumah tu. Patutlah ada helmet dalam bilik. Ohhh..... naik pun senyap senyap yeh! hehe.....





LAMBUT MOTAK pun lambut motaklah bang........ 


52 comments:

  1. botak bukan sebarang botak..botak cik abang hainom jugakk..hehe..
    suami sura hari tu pon potong camni..sebab usia dah semakin kertu..lambat pulak nak keluar rambut baru..:)
    tetap ensem jugakkann...hee..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe...mmg le suami kita jugak....rambut dia tu jenis kasar Sura cepat je panjangnya....
      Tapi kita tak suka dia rambut botak gitu....huhu

      Delete
  2. Ringan sikit kepala tu Hainom.. hendaknya musim panas ni.. Lambut Motak pun hensem Pak Jilap tu ehe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu CH...mmg rasa ringan walaupun sebelum ni bukannya berat beno.... Lagilah panas CH rambut dah nipis!

      Delete
  3. rumah kita ada air lagi okje.. oh tidakkkk.
    kena standby balik ke ni. huahuahua. dah la nak sambut puasa ni..

    motak la kemas okje.jimat duit potong rambut sebulan, minyak.. hihi.
    pala pon tak sakit

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baik standby Cik Sue....
      walaupun kemas okje tak suka dia botak gitu....rasa cam tak sesuai dgn kepala dia tu hehe...

      Delete
  4. assalamaualaikum..

    lame tak singgah sini.. same macam rambut suami.. hahaha.. potong no 2.. senang tak payah sikat..

    kak anem.. akak TIKL ye? saye super duper junior akak.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye Fifi....ex TIKL.....anak pun sekolah situ jugak SPM tahun lepas...Tak sangka yeh jumpa kat alamaya pulak!

      Delete
    2. wah.. anak pon dekat situ.. mesti nostalgia gitu bile pergi sane kan.. tu la.. jumpe super duper senior dekat alamaya..

      Delete
  5. Aduhai, kerana suami kuturutkan ajelahkan, Fiona .... Eh, ada nama baru dah....maklumlah tak lama lagi raya, ni nama nickname untuk rayalah yek! Awat keinggerisan sangat!

    Rumah Potam ada ayer cam biasa, MakJilap. Tapi ada dalam beberapa hari lepas tetiba ai kontang 2 hari katanya ada paip pecah di kawasan berhampiran. Lepas tu kontang 2 jam tanpa signal suruh tadah air. Setakat ni alhamdulillah, takdalah lagi signal-signal air nak kontang. Wey, botol plastik kita banyak ohhhh.... maklumlah hasil sebelum jualan untuk Bugatti Veyron Abangkan ....

    Kalaulah suami den yang botakkan kepala, mahu den nangis 10 malam pertama Ramadhan nanti!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe.... bagilah chance Mak Jilap guna nama Fiona sepanjang Aidilfitri...kasi western food sikit haha....

      oooo ada air ya!!!....Patutlah tak de keluhan mata panda Liang Liang ....rupanya belum kena bersengkang mata sampai pagi. Lupa pulak bersepah botol plastik abang kat belakang rumah tu....hehe

      Dah tak ternangis beb.... tak dengau dah cakap bini la ni....belailah kut mana pun hehe...

      Delete
    2. Redha ajelah MakJilap dan itu kehendak PakJilap. Teringinlah tu nak beraya dengan kepala botak. Pakai songkoklah sepanjang melawat sedara mara masa raya nanti :)

      Panda Liang-Liang belum ada geng lagi sebab kita masih belum kekeringan air so takdalah berjaga malam. Tengah berduka nestapa ni walaupun puasa nak dekat, si Abang macam-macam nak makan lepas baik demam. Lepas 5 minit jek telefon Mommy kata lapar....Aduh, nak nangis sebaldi ni dengar anak lapar...nak ke air tangisan kita sebaldi tu buat mandi? Hehehe ....

      Delete
    3. Biasalah org lepas baik demam mmg gitu....proses recovery katanya.... hehe...Org kat sini lain pulak kesnya....tak demam pun dah teringin mcm mcm....tak taulah selera kalau lepas baik demam.... agaknya mcm bela hantu raya gamaknya...haha....
      Kalau dah mommy bergurindam jiwa gitu elok benolah submit tender....ada berani? Hehe

      Delete
  6. Ok apa Pak Jilap tu botak ... lg pun lega sikit kepala, ringan dan tak panas ... :)

    ReplyDelete
  7. OKjerr.. rumah zura setakat pagi tadi masih ade air.
    tapi rumah bos kecik zura kat cheras dh 2 hari x de air katanye.
    catuan start balik???? betol ke nih OKjer???
    uwaaaaaaa... jangan lahhhh.. bulan puasa nak start dh nih.. kesian lah kat kita2 rakyat yang marhen nih.. huhuhuhu
    kenapa?? kenapa?? kenapaaaaaa?? *emo tetiba.. hahaha

    Motak dah?? rambut sambut ramadhan kot. hahahaha.
    takpelahhh.. motak pon sayang jugak kan OKjer. hehehehehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye ke Zura ..... nampaknya sekawasan le OKje ngan boss kecik Zura tu....
      Kata Vee gitulah ....mungkin tukar kawasan kot catuannya .....
      Idak cukup lagilah ye air dalam takungan tu.....huhu sedih mak! Berat sungguh dugaan mak! huhu....

      Sayang tu mestilah Zura..... laki sendiri hehe

      Delete
  8. huhu aku pun nk botak gak sblum pose nih.,
    uishh., ader bunyik2 nk catu lagi ker., jgn la., nk poser ni air diperlukan sngt2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Juwitra bagi ke tu nak botak...ko jangan Zuhdi...kang Juwita nangis 4 hari 4 malam kang...hehe...
      Alah Zuhdi ...ko bukan masak pun hehe

      Delete
    2. sblum ni aku botak dia suka jer kak.,
      mmg la aku mkn jer., hehehe

      Delete
  9. Haha motak la pula.takpe bagus n senang jaga...

    ReplyDelete
  10. Eh... dah ikut style en abe kanda juga ye en abe dinda. Abang kata senang kalau tak sikat pun tak siapa tahu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ohhhh kanda punya cik abe pun botak yeh...hehe boleh jadi genglah tu kanda...

      Delete
  11. salam hainom ..
    bertahalul dikedai mamak yer ..
    ok la tu .. raya nanti panjang nya sedang2 cantik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kuwilah seng nde'ei ngomong..... bodonan mengko kan wes dowo....

      Delete
  12. Alaa kesian nya...mandi tak ni?....
    ok lah tu Hainom ....motak2 pun hensem kan ....kemas je...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mandi kambing jer SI hehe....sejukkan badan....hehe
      Hensem tu ramai lagi yg lebih hensem SI.... janji hensem dimata OKje hehe....tapi Okje kurang suka dia botak gitu...huhu

      Delete
  13. Rumah idah pun kali ni kena catuan air... cuma syukur sebab dia catu malam jer... tak per la.. setidaknya ada gak la air kan... botak.... i likee... :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul Idah ...nampaknya yg tak de airnya malam...siang ada walaupun kecik...

      Delete
    2. Sure suami Idah botak nikan,.....

      Delete
  14. haha
    wes suwi orak enggo words ketegaq kuwi
    wes botak ey bojomu diknom,
    :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yolah Tab..... wes orak ono rambut tey....orak puas arek di lus lus endas sey hehe

      Delete
  15. dah mula catuan balik ke??nak puasa nih..tak de air pulak..tak boleh la nak kerap2 mandi ..ekekekek

    ReplyDelete
    Replies
    1. Entahlah DR ...nampaknya dah 2 hari tak de ayor ni....
      Hehe....pecah rahsia suka main ayor bulan puasa....

      Delete
  16. belum botak tu okje..kalau botak licin terus hi hi

    ReplyDelete
  17. saya kalau potong rambut hubby pun guna no 2 terus, lagi pendek dari lambut papa zir tu...
    lagi botak, lagi nampak ensem! hihihi, sape lagi nak puji kalau bukan bini sendiri, kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahhhh tak sangka mak.....awak pandai botakkan rambut Bijen....mesti pernah gi kursus ni hehe...

      Delete
    2. Takde makna nak pegi kursus bagai Okje... guna jer mesin... zap zap zap, terus botak satu kepala... hihihi
      bila potong botak terus, tak perlu nak potong banyak kali...

      Delete
    3. Ohhh mmg ada gaya pofessional tu....zap...zap...zap... siap hehe...
      Yelahkan bolehlah Tukang Gunting tu relax lama sikit ....hehe

      Delete
  18. apa tu lambu motak? hahaha salam perkenalan

    p/s" gitula kak.. ada mood jugak dia nak buat perangai.. kalau cikgu kesukaan dia ada tak la mcm tuu

    ReplyDelete
  19. sejuk dengan ringan sikit rasa kepala kot hihihihi

    ReplyDelete
  20. motak itu menawan... laki ambe lagi la botak berkilat hehehe memang mentenen murah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha.....halus jer kat tangankan MJ bila membelai tu....

      Delete
  21. senang motak2 ni okje...tak pyh sikat rambut...haha. en.hubby kite pun motak skg ni sejak balik dr mekah tahun lps lg...sampai skg mcm tu lg...katenye sng rambut mcm tu...kite syp aje ler...walaupun kite lbh suka style rambut die zaman ala2 mude dulu...ahaks;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah laling...kita pun kurang suka pesen rambut gitu tapi terpaksa pasrah hehe....

      Delete
  22. sekali sekala tukar style kan ok biarkanlah dia..laki ambo nie botak manjang jer..tiap2 minggu botakkan sendiri ngan mesin dier..nak jgk tengok berambut berfesyen tp manalah nak dapek...huhuhu

    ReplyDelete
  23. botaktu mudah.. lagi musim takder air ni.. takder airpun musimker...

    ReplyDelete
  24. ini kulang motak lor...husband noe...motak licin..itu silau2 punya

    ReplyDelete