Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, 6 June 2014

Sila KECAM mak!

Salam Jumaat....

Mama Zir on the way ke Teronoh lagiiiiii! Sila kecam mak !!! Haha.....
Ni ha mak nak menyampaikan pesan ustaz radio KL FM pepagi ni..... Ustaz kata kalau kita salalu lupa, banyakkan ber 'Selawat atas Nabi'



Plan nak keluar pukul 6.....sudahnya 6.30 baru bertolak. Macam biasa ..... memang sawan kami ni, selagi tak bertolak ada aje benda yang tertinggal kat dalam rumah..... 2- 3 kali jugak kerja bukak kunci pintu rumah.

Sempat lagi pepagi subuh sapi'e tu Mama Zir buat sardin sandwich...... Itu pun sebenarnya lebih semalam pagi punya bekfes.....Alah setakat mencalit sardin yang  dah dimayoniskan atas roti tu bukan susah benor.


Takut rindu dengan jiran sebelah..... plastik pembalut purse abang misai pun
ikut sekali gi Teronoh....hehe...

Lama tak dengar cerita Cik Azliejah....sebok pindah rumah lew tu!!

41 comments:

  1. Mesti mak tak lena tidur kan tiap2 malam dok pikirkan anak bujangnya yg jauh disana..heheh...mula2 nie jer kan..nanti lelamer mesti maknya dah bosan nak asyik2 ketronoh jer kan..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Idak le terbayangkan anak bujang sampai begitu sekali UAA.... hehe....
      Tulah setelah 5 kali ke Tronoh boleh kata saban minggu ....mmg dah naik bosan dah hehe...Dah hafal dah apa yg ada kat sana UAA hehe

      Delete
  2. Bila rindu dtg menyapa.. tidur mlm pun tak lena..
    pg2 pun tak terasa sejuknya...

    anak mak disana apa khabar?

    ReplyDelete
  3. Ehem.. tau dah... semoga selamat sampai dan balik ya. Kirim salam kat anak bujang. Orang plus tu mesti gembira, ada income tetap ni..hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha.....kena mintak discount lah dgn PLUS mcm ni gaya hehe

      Delete
  4. fuh dasyat...tiap2 minggu makan angin..

    oh ya, jika umur anak blum smpai 18thn n nak buka akaun simpanan & kad atm sendiri ntuk mereka, kena sediakan setem hasil RM10, pengalaman kami sebelum ini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu UA....nasib stem hasil semua depa yg buat...kita bayor aje....Syukur semuanya dah settle...

      Delete
  5. Salam Jumaat Mama Zir...kalau dah rindu pergi aje. Jangan malu-malu k

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha...tak delah malu Raudzah....itu saja saja aje kepochi.....kasi kecoh sikit blog hehe

      Delete
  6. ahahha... rindu panda SA sentiasa bertandang ye kak?? aduii mcm manalah sy klu dgn Pa'e nti...hehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Esok kalau Si Tumpis dah besau...taulah Atie nanti hehe..... nak tinggalkan depa mesti nangis hehe....

      Delete
  7. Senang cerita pindah jer kt nun perak tu hainom..

    p/s..busuk sdp..hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe....good idea tu knor...rumah kat sanan pun murah tau! hehe

      Delete
  8. Heeee ... ^__^

    Kira saya pun ikut gi Tronohlah ni.... Serius OKje, ingatkan pepagi tadi nak kacau ler tanya dah bertolak gi Tronoh ke belum. Pukul 6 pagi saya dah tersenyum dok membayangkan member ni mesti lewat gerak ni. See, pandainya saya!

    Selamat berjumpa SA dan melepaskan rindu dendam di hati. Bank buka kejap lagi, rasanya tengah breakfast kat pekan Tronoh ke tu, mak?

    Hujung minggu depan nak bagi alasan apa ya OKje nak melawat SA? Alah, alasan rindu jelah...kita mak-mak semua pun faham apa :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau ikutkan masa yg tertera tu MD....hari tu kami tak bekfes pun....makan bekal dalam keta je. Kitaorang terus makan tengahari kat CH....Dahlah payah nak cari makan kat atas tu sebab penuh...menyesal kamek....kalau taulah cenggitu, kitaorang makan kat bawah dulu huhu...
      Tu pun makan meehoon sup kat tapak pasar malam...
      Dah...dah... tak denya gi Tronoh lagi lepas ni...gi masa puasa je nanti!

      Delete
  9. dah mengaku kalah ya hainom.....memang rindu kan ,walau apa pun alasan....takpelah seronok juga SA jumpa fmily selalu ,dpt belajar dgn tenang.

    ReplyDelete
  10. assalamualaikum
    singgah pagi
    lama rasanya anum x blog walking
    hari ini ada peluang anum singgah ya
    keep in touch

    ReplyDelete
  11. semoga perjalanan di permudahkan ye okje.... kemain sempat update blog tu heheeheh...

    sandwich tu walaupun okje kate senang2 calit2 tapi kalo dah malas mmg tak buat tu heheeh kirenye okje rajin laaaa.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Manalah nak banding rajin Lieya yg buat bento hari hari tu.... dahlah tu...cantik cantik pulak tu bentonya....mana lagi rajin sebonar eh....hehe

      Delete
  12. tak pe okje..tak kecam pun..pegi la..anak kita kan mesti rindu..hi hi

    ReplyDelete
  13. Rindu anak ler tu~
    hehehehe..
    Kim salam lah kat anak teruna OKjer yang hensem tuh yer.. hehehe

    ReplyDelete
  14. wahhh mareng tronoh meneh yo diknom
    mok la kecam :)

    ReplyDelete
  15. bahagialah Sudden Attack ni dpt jumpa lagi ... pi lah mandi manda kat teluk batik yer ...

    ReplyDelete
  16. Bila rindu ku sebut nama mu... ekekek... tapi dah bawak plastik tu kira okey la nak lepaskan rindu

    ReplyDelete
  17. Kalau sebelum ni melawat kawasan kat mall… skrang dah jauh sikit melawat kawasan yer, OKje? hihihi, seronok boleh kenakan orang ni….

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe...tak pe...tak pe....kasi chance kat dia.....

      Delete
  18. gitu lah kalau dah kelam kabut..ada je yang main teringat dalam pala ork....

    ReplyDelete
  19. cmna ye nak kecam..tak reti plak..pesan ustaz terima kasih ok je!haha

    bekal sandwich terbaiklah..:)

    ReplyDelete
  20. InshaAllah.. sll kalau x lupa pun cik jah mmg hari2 berselawat.. hehe
    seronok sbnrnya kalau long distance keluar pagi2.. best cuaca pagi x payah bukak air cond..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana ada....sekarang ni pagi pagi dah panaslah cik jah....Itu cik bedahlah...banyak lemak agaknya hehe

      Delete
  21. jauh le berjalan skrg ni ye sokmo ke tronoh hihi..
    suka jiran sebelah sbb plastiknya pon dibawa bsama

    ReplyDelete
  22. kalau dalam kesusahan pun banyakkan selawat..
    saya tak sampai teronoh lagi. tak dapat bayang apa ada di sana selain U anaknda okjer

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak payahlah pergi Tronoh Anim..... tak de pape pun hehe....

      Delete
  23. Smoga dipermudahkan perjalanan pergi dan balik.

    ReplyDelete
  24. Kemain seronok ye kak nk jenjalan

    ReplyDelete
  25. Tersangat merindu dengan anak teruna lah ni...
    Samalah Okje...kalau dah namanya kelam kabut nak keluar tu, ada saja benda yang tertinggal....last2 lambat juga jawabnya huhu

    ReplyDelete
  26. Hello, just wanted to mention, I loved this blog
    post. It was helpful. Keep on posting!

    Look into my webpage :: modern combat 4 zero hour ipa

    ReplyDelete
  27. Chances are that an older vehicle might upated not be
    working as well as technologies. Point dwell is the
    amount of new car models, customers were given a
    sneak peak of the pipe. Elford also was behind the wheel of his car in 2008 and his last game came that April.
    Mr Seale said the company upated was left with a staff
    of 15. The good news is you can save a lot of our own age's viral advertising.


    Also visit my web blog: Warsztaty samochodowe

    ReplyDelete