Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saturday, 26 July 2014

RAMADHAN yang beransur pergi

Salam 28 Ramadhan......

Makin menghampiri penghujung Ramadhan......
Ada kalanya bila mendengar lagu Ramadhan Maher Zain, sayu rasa hati, sedar tak sedar tetamu kita yang bernama  Ramadhan akan beransur pergi meninggalkan kita. Andainya keberkatan dan ganjaran bulan Ramadhan dapat kita tengok, pasti tidak ada satu saat pun yang akan kita sia siakan.....Entahkan dapat jumpa Ramadhan akan datang entahkan tidak .......huhu


Meneman anakanda bongsu main bunga api malam tadi. Dah tak de adik kecik nak diajak bermain katanya, ibu dengan Jumjumatunlah yang jadi mangsa!.


Bersahur pagi tadi, cawan dah jadi lima.... Anakanda SA dah balik petang semalam. Naik keretapi dari Batu Gajah. Sejam setengah dah sampai Rawang. Kalau naik kereta tak tentu lagi secepat tu....

Okaylah nak pergi Pasar Tani cari  lauk untuk Raya Isnin ni..... Dah plan ke ayam daging nak masak apa Raya ni?

Esok ada satu hari lagi puasakan.... esok ajelah Ucap Selamat Hari Raya yek....

17 comments:

  1. salam hainom ..
    moga amalan yg dibuat sepanjang bulan Ramadan yg mulia ni diterima Allah Swt ..
    kapan balik mareng Muar ..
    arek njalok ngapuro ndekek yor ..
    lopot ku seng okeh2 di ngpuro ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seng podo podo Aby....
      Riko balik ngendi?

      Delete
  2. Anaknda SA dah pandai balik sendiri tu nampaknya. Bagusla gitu. Eh ke ibinya dah kurang alasan nak ke sana?

    Lagi 2 hari je kan? Masya Allah. Tapi dlm dua hari ni banyak kita buat benda yg keduniaan drp benda akhirat.. macam mana tu..

    Ayat main bunga api tu macam sedih je terpaksa je?hihi padahal Okje suka kan? Seronok dapat main bunga api tu...

    ReplyDelete
  3. hahaha TLBD nak request dpt sorang adik kecik lah tu. .senang ada teman main bunga api nanti..
    SA naik ketapi lagi senang kannn.. lepas2 ni boleh lah tiap2 minggu balik KL naik ketapi hehehe
    Cik Bedah tak balik Johor ke raya pertama?? gigih nak masak nmpak nya tu??

    ReplyDelete
  4. Salam Aidil Fitri buat OKje & family. Mohon maaf jika ada yang tersentuh sepanjang berblogging ya...

    ReplyDelete
  5. Mujur ada keretapikan, idok le kita susah hati..

    masih ada sehari lagi ntuk mohon maaf sempena raya..

    ReplyDelete
  6. alhamdulillah anakanda dah balik yer okje,
    selamat hari raya maafzahir batin okje kalau ade tersalah silap.tak sempatnakbwker...hehhe

    ReplyDelete
  7. Selamat menyambut raya, OKje.. :)

    ReplyDelete
  8. wah berjujuk mug tanda semua ahli keluarga dah ada.. Untung juga balik dgn train, takde la sangkut dalam jammed kan...
    Tunggu esok juga la wish hari raya...

    ReplyDelete
  9. If some one wishes expert view concerning blogging ten i advise him/her to pay a quick visit this wweb site, Keep up the
    pleasant work.

    Feel free to visit my blog - Clash of Clans Cheats ()

    ReplyDelete
  10. syiok le SA dah balik ye
    okje balik muar ke?

    saya masak kuah kacang daging + nasi impit
    rendang ayam pedas je
    lemang beli tepi jalan je :)
    saya rasa kt kl teman cik abe yg kena khoje. hukhuk

    ReplyDelete
  11. eh..eh lupa pula
    selamat hari raya
    maaf zahir batin ye okje
    kalau ada salah silap sepanjang mengomen di sini yg mengguris hati dan perasaan harap dimaafkan ye :)

    0-0 :)

    ReplyDelete
  12. singgah di hari raya kelima
    msih di kg ke okje..

    ReplyDelete
  13. Masa ni kita dah tak ingat dunia dah OKje .... ntah apa-apalah yang dibuat di luar rumah. Dapur pun dah tak berasap lagi walaupun gas penuh satu tong. Dok luar rumah je kerjanya :)

    Walaupun cuti lama, Ahad petang baru kita balik kampung. Seronok gila sebab jalan tak jem langsung. Bertolak pukul 6 petang, rehat sejam kat Air Keroh untuk berbuka, pukul 9 lebih sikit dah sampai rumah. Best betul perjalanan. Kaki pun tak terseliuh :)

    ReplyDelete
  14. selamat hari raya okje!
    lama tak singgah sini
    baru ni nak ucap selamat raya, apa la kan
    tapi tak apalah kan, raya kan sebulan =)

    ReplyDelete