Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, 28 August 2014

Sekian, Ikhlas dari menantumu

Salam Khamis yang mendung.....

Sejuk jer pagi ni yek. Sesejuk air mata ibu. Eh? Tetiba pulak merapik hehe.......
Psst........ hari ni bezday ibu mertuaku. Baru sat ni telefon ucap selamat. Tetiba pulak bergenang air mata mak koooo hehe..... fefeeling suci pulak hehe......


Pergh!!! Nampak tak betapa sehati sejiwanya mak Jilap dengan MIL, sedondon di pagi Raya....... Ko hado? haha.....


Terima kasih mak, kerana merestukan anak mak menikahi orang disaat anak mak baru je habis belajar. Disaat mak sepatutnya boleh menuai hasilnya. Sebagai seorang ibu, orang tahu bukan mudah.
Mintak maaf mak kerana orang tak mampu menjaga mak sebagaimana mak menjaga anak mak suatu masa dulu. Semoga orang terus diberikan akal yang waras untuk memastikan anak mak tidak akan lupa tanggungjawabnya dengan mak.  


Selamat Hari Ulang Tahun yang ke 69 Mak.
Tiada hadiah yang dapat orang berikan melainkan orang panjatkan doa semoga mak sihat dan sentiasa dalam rahmat Allah.

Sekian,
Ikhlas dari menantumu hehe.....

42 comments:

  1. Weyh menantu,

    Memang biasa bahasakan diri 'orang' dengan mak mentua ke? Kelas gitu cik piah.... Saya ni depan MIL memang fefeling sopan memanjang tau. Alah, kalau tak beritahu pun memang mak mentua orang tau perangai menantu hantu kesayangannya ni. Jadi tak usah gusar. Sayangnya kat MakJilap macam sayang pada anak perempuan sendiri je. Eh, OKje, sebelum terlupa... awak sorang je ke menantu pompuan dalam keluarga Pak Jilap?

    Anyway, Selamat Ulang Tahun yang ke 69 lah kat mak mentua orang :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak...... bahasakan diri saya hehe...... Entah nape lak tetiba kat situ tertukar jadi orang hehe...macam geng pulak yek hahaha.... Ye arh dah namanya orang tua, mmg dapat baca punya gerak geri salah laku menantu lebih lagi menantu hantu haha....
      Taklah..... 4 orang. Tapi yg ni jer hantu yang lain semua manusia haha.....
      Yelah.....yelah.... tq ucapan tu bagi pihak ibu mertua ku

      Delete
  2. kenapa pulak sura yang terharu baca n3 ni...sebab penulisan ngan ikhlas ni..hihi..dari lubuk hati..
    apapun semoga MIL hainom dipanjangkan umur dan diberi kesihatan yg baik..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau Sura pun rasa terharu Okje yg menulis ni lagilah 2-3 kali menetes air mata.... Tapi kejap tu ajelah insafnya hehe....

      Delete
  3. selamat hari lahir buat ibu mentua akak..:)

    ReplyDelete
  4. best kn kamceng dgn MIL
    selamat hari lahir buat MIL
    mudahan sentiasa sihat2 aje..amin

    ReplyDelete
  5. selamat hari jadi Mak..eh mak cik.encik suami ada adik lelaki tak kahwin lagi ke Mak Jilap? (mati aku kalau mak mertua dia baca ni)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe...sowi yer Sal.... semua dah berpunya. Memang tak de chance langsunglah kita nak berbiras hehe

      Delete
  6. Dah membahasakan diri oranglah pulak dlm N3... kalau kanda bahasa diri sebut nama.
    Moga jalinan ukhuwah bersama MIL terus utuh. Doa dia diperlukan utk kebahagiaan keluarga dinda juga.

    Selamat ulangtahun ke 69 buat MIL dinda juga..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe.... kanda dengan MIL dinda bahasakan diri 'saya' dengan mak sendiri bahasakan diri nama atau pun 'orang'......Entah kenapa tetiba pulak bahasakan diri orang kat situ....
      Betul kanda..... selagi hayat ibu masih ada, keberkatan doa merekalah yang kita harapkan.

      Delete
  7. bertuah le hainom masih ada mertua utk tumpang kasih....selamat hari lahir utknya moga dipanjangkan umor dan sehat2 sentiasa.
    jelous tngk hainom posing dgn mertua....rindu mertua kakak yg tlh tiada

    ReplyDelete
  8. SEMOGA PANJANG UMURNYA MAK..MEANTU SOLEHAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Knor lupa buh 'n' ke saja nak pekena OKje tu hehe...

      Delete
  9. Happy Bdayyy makcik..Moga sehat selalu dalam berkat ALLAH. aminn.

    ReplyDelete
  10. selamat hari ulang tahun buat mak mertua kesayangan OKje..semoga diberi kesihatan yg baik..
    OKje tetap comel..

    ReplyDelete
  11. amboi.. manja gitu.. tahniah.. kita hanya mampu berusaha untuk menjadi yang terbaik...
    selamat hari jadi untuk MIL okje

    ReplyDelete
    Replies
    1. CZ....buat buat manja dalam gambar haha......
      Betul tu ...... berusaha untuk menjadi yang terbaik tapi tak mampu nak memuaskan hati semua orang

      Delete
  12. Alahaiiii.. terharu pulak baca coretan buat mertua nih.
    menantu yang baik neh~
    bertuah lah mak mertua ade menantu yang baik camnih~
    hehehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..... janganlah puji menggunung Zura.... malu mak! hehe.....
      Setakat berselfie dan memberi ucapan tak boleh dinilai baiknya tu Zura. Bukan senang nak dapat menantu yang baik Zura, satu, dalam sejuta kot. Masalahnya kita masih dalam ramai ramai yg sejuta tu huhu

      Delete
  13. touchingnya ucapan..moga mil akak panjang umur dan murah rezeki sokmo sokmo..

    ReplyDelete
  14. aduh okje...touching n sayu wish tu...betul! nak menitis air mata....

    in sha Allah mil akan sentiasa menyanyangi okje dan family....bile kite anggap mak mertua mcm mak sendiri besar fadhilatnye...moga Allah sentiasa merahmati keluarga okje....

    selamat hari lahir makcik...moga sentiasa sihat dan dlm keberkatan Allah taala...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ohhhh bangga sebab berjaya kasi Lieya tacing pagi ni hehe....
      Betul Lieya mmg besar fadhilatnya berbakti pada orang tua..... tapi bukan mudah meraih syurga Allah walaupun nampak mudah..... besar dugaannya.... Moga kita sama sama dapat membahagiakan mereka

      Delete
  15. happy bday to MIL...eh...Ur MIL...

    ReplyDelete
  16. Wahh.... bagus menantu mak nakk... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe...... bagus sangat tidaklah mak..... tapi bolehlahhhhh hehe

      Delete
  17. Alhamdulillah. Ada menantu yang solehah macam ni senang hati MIL tu. Patutla nampak awet muda je MIL Okje ni.. esk2 lita pun kena jadi MIL yg macam ni kan? Harapnya gitulah.. hihi..

    Selamat ulang tahun kelahiran buat MIL Okje. Moga pnjang umo dan sihat selalu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aminnnn....walaupun tak delah solehah sangat hehe

      Delete
  18. touching ler ucapan tu
    saya pula tak pernah nyer ingat bithday mak mentua saya
    padahal sama aje date dengan siti nurhaliza
    apapun happy belated birtday buat mak mentuanyer ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe....menantu ingat bezday Mil ni bonus tau bagi mereka YY....hehe...bukan bagi hadiah pun setakat ingat jer...huhu

      Delete
  19. wahh..contoh menantu yg bagus..semoga mak mertua akak dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki

    ReplyDelete
  20. hepi besday mak..wpun mak tak baca blog orang nie namun orang tetap abadikan ingatan terhadap mak kat sini...hehehe
    baiknya menantu mak nie..siap leh berselfie sama2 lagi tuh...moga panjang umur, aman damai hidup yer mak jilap & mak pak jilap,.,..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pandai mak berdrama dengan mak yeh hehe.....
      Ginilah menantu UAA....hehe.....Dah menantu kemaruk selfie katanya hehe

      Delete
  21. N3 suci murni ikhlas dari menantu solehah gitu.....kalau mak mertua Okje baca n3 ni, mesti menetes2 air matanya terharu yang amat sangat.....

    Selamat hari lahir yang ke-69 untuk mak mertua Okje... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe....agaknya yek....sure dia pun syahdu jugak dengan mak punya drama ni hehehe

      Delete
  22. selalu n3 OKjer kelakar jer bunyinya. kali ni tersentuh hati akak..huhu.
    bab yg " Disaat mak sepatutnya boleh menuai hasilnya. Sebagai seorang ibu, orang tahu bukan mudah "
    tidak semua pelaburan yg kita buat untuk anak untuk di tuai hasilnya..itu semua tanggungjawab sebagai emak dan ayah.kalau ada antara anak yg ingat jasa kedua ibubapanya..bersyukurlah sangat. almaklum..setandan pisang tak sama size dan saing masaknya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu KY.....setuju sangat .....
      OKje juga bakal seorang ibu mertua satu hari nanti....moga apa yang kita laburkan itu adalah niat ikhlas tanggungjawab kita sebagai ibu bapa selebihnya berserah kepada Allah kan KY.....

      Delete
  23. bergenang air mata cik jah baca ayat2 syahdu OKje..menusuk qolbu betul..
    untuk OKje masih ada MIL.. cik jah dah tak ada MIL..
    apa2 pun Selamat Ulangtahun yang ke 69 makcik.. semoga makcik sentiasa diberi kesihatan yang baik, sentiasa dirahmati.. InshaAllah..
    Psstt tak nampak mcm umur 69 pun.. apatah lagi rupa si menantu tu.. muka muda remaja sangat.. :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yo yo 'o aje ko baca sampai menetes ayaq mata Jah....
      Cik Jah kome ingin ke ada MIL? Hehe....nanti mak cakap ngan abg Jebat ....
      Udah....tak payah nak jack mak sangat!

      Delete