Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, 27 October 2014

Kasut Sukan

Salam Isnin.....

Puas hati dapat merehatkan diri weekend baru ni korang?????  Ke masih tak puas hari lagi sebab tak dapat rehat? Kadang tu, weekend weekend gini bukan kita dapat rehat pun, tambah penat lagi ada, sebab banyak sangat aktivitinya.... Betul tak?

Mak, macam biasalah...... sejak sebulan kebelakangan ni pagi Sabtu mesti join senamrobik kat taman area rumah mak. Nak mencairkan lemak lemak yang ada katanya haha...... Pak Jilap pulak, macam tunjuk protes dia, suka nau dia keluar sesorang selama mana OKje tak de. Macam tak suka jer kalau bini dia hilang lemak tau! Alah.... bukan lama pun, sejam setengah jer Pak Jilap oii..... Setengah jam tu sembang dengan jiran, tanya khabar hihi.....

So jangan jeleslah ye kalau lepas ni OKje jadi slim melim macam leher Zirafah huahua....
Kasi tempek gambar kecik cukup...... biarkan korang tak dapat cari mak hihi....


Tapi, dalam protes protes dia, dapat jugak mak Kasut Sukan baru hokay!.... Kelabu kunen lagi hoho...

Kasut sukan


Perasan tak...... kasut sukan kalau lama tak pakai ( memang berkurun pun duduk dalam kabinet kasut tu), tapak dia mesti jadi renggang. Kalau bawak berjalan sure punya tanggal tu, belum bawak melompat lagi...... Eh, ke sebab kasut murah? hehe..... OKje macam biasalah...... bukannya minah branded pun,  memang selalu beli yang murah murah aje, janji boleh berzumba, udah!!!



OKje nak hantar jahit, tapi Pak Jilap kata lagi mahal...... ye ke? Pandai pandai jer Pak Jilap tu tau......



42 comments:

  1. jahit jelah..tapi kalau jahit pun tanggal jugak belilah baru.beli adidas tau,bukan abibas..gerenti tak tanggal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah ingat nak jahit jugak....boleh ganti ganti kasut senamrobik cehhhh.....hihi

      Delete
  2. wah-wah OKje
    dah rajin nak participate bebenda cam gini ye
    moga berjayalah impian ye =)

    saya pun tak reti pakai branded, rasa tak payah jahit tu
    dia tampal aje, tak adalah mahal sangat rasanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah entah bila nak ngantonya ni.....
      yelah.....keluar jugak peluh YY....

      Delete
  3. pak jilap jeles ler tu OKje..nanti wify selim melim. hehe
    tapi ok jer dia..siap belikan kasut lagi tu..nak bagi semangat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe....dia takde kawan masa okje beraetobik tu KY ......tu yg dia jeles tu..

      Delete
  4. Cayalah, Mak! Mak rajin gi senamrobik sekarang? Auw, jelesnya rasa. Kita kalau hujung minggu, lepas Subuh terbongkang balik Mak atas katil .... tak ingat langsung nak senamrobik ke, senamrobot ke...

    Eh, Okje... kasut memang selalu macam tu. Tak payah kasut sukan, kasut jalan-jalan tu kalau dah pakai lepas tu perap dalam kabinet tengoklah apa jadi. Kasut saya banyak yang rosak sebab tak pakai. Melelas segala tempat pastu bila pakai je terus tercabut tapak. Itulah pasal akak selalu jatuh tergolek.... Last-last selipar juga yang sedap pakai di kaki....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha.....zaman terbongkang balik lepas subuh dah lama kita tinggalkan weyh....yelah dah tk kerja kan....kalau kerja mungkin jugak sambung terbongkang balik tu hehe...

      Kenapa eh kasut suka gitu kalau simpan lama....sayang!

      Delete
  5. baguslah keluarkan peluh..kita ni senaman dlm rumah jer...
    kasut murah pun ok

    ReplyDelete
    Replies
    1. Knor rak pelah....buat peyek pun dah berpeluhkan Knor....mau 2 kilo lemak cait tu Knor haha...

      Delete
  6. hehehe..teringat pulak saya dah lama x bersukan..heheh..

    ReplyDelete
  7. ttp sokong dalam diam tu, siap belikan kasut baru utk bini dier tu okje hehehe

    ReplyDelete
  8. wah tak lama lagi bolehlah pakai baju saiz s kan hainom.....hihiii.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha...percayalah sangat tu SI....entah bilalah nak tercapai hajat pakai saiz kecik

      Delete
  9. Kasut kalau branded, terasa lembut jer dikaki, maklum le barang mahal, gerenti tuannya nak melangkah @ melompat tak tentu pasal, terasa sayang weyhhhhh..

    Kalu biasa2 jer, tertanggal tapak kasut tak le terasa sgt, terus beli yg lain..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yelah kan geng benda mahal selalunya mesti tip top.....tp kalau mampu apa salahnya ye dak...

      Delete
  10. Janji bole alas kaki and selesa nak berzumba...

    ReplyDelete
  11. Ewaahhh... ni yg jeles kanda tengok ni.
    Seronoklah bila dah ada geng beraerobik. Teruskan. Walau tak selim melim yg penting sihat.
    Kasut tak jadi hal... janji ada kasut sudah ikut style kanda. Kasut hitam yg selalu dipakai masa org cina mati tu pun selesa tau...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kanda .....bila geng aerobik kat sini tak de yg berkasut kungfu aka kasut cina mati tu malulah pulak dinda ....kanda ni saja tau haha....

      Delete
  12. cun je Okje..asalkan kaki rasa selesa..ok jelah

    ReplyDelete
  13. Okehhhhh.. trus sentap~ nak senam jugak lah cam nih~ hahahaha

    tapi memang betol lah OKjer.. kalo kasut yg lama bertapa dlm gobok.. memang akan tercabut tapak. Zura pon pernah melalui pengalaman ngeri ini.. huhuhuhu

    ReplyDelete
  14. Tapk kasut sukan tu protes, sebab lama sangat duduk dalam almari, dia rindu nak menepek atas rumput / jalan...hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bijak kasut sukan zaman sekarang ek...hihi

      Delete
  15. Ok la tu yang penting selamat dipakai..

    ReplyDelete
  16. Beli baru je..:)
    yang adidas punya..
    ekekekek

    ReplyDelete
  17. amboi ... bkn main lagi exercisenya ... klu x dpt slim , dpt bakar lemak pun dah ok hainom . kena jaga kesihatan juga kan ... dgrnya jahit mmg mahal ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ohhh ye ke Vee ... ..jahit mahal yeh...teringat kecik kecik abah selalu jahit kasut pakai tali rapia tu

      Delete
  18. kalau dah rabak dok dalam lemari kasut tu maknanya dah lama lah tak mencarikan lemak yer.. sampai tahap dah kena beli kasut baru nampaknya tu.. hehehe
    tak apa lepas ni semangat yer.. kasut pun dah dpt yg baru hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg semangat cik Bedah la ni cik Jah oii......maklum le ada kasut baru hihi...sama jer perangainya mcm budak budak yg dapat benda baru

      Delete
  19. mestilah pak jilab tahu mahal.
    laki dgn kasut sukan mmg tak dpt dipisahkan kak okje!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gee....pak jilap tak mcm tu....dia tak suka bersukan sukan ni...

      Delete
  20. Nampak kasut sukan Okje .... teringat diri yg lama tak bersenam ... hehe
    last sekali beli kasut sukan thn 2006 ... :p
    nak kena beli kasut sukan baru lah ni supaya dpt balik semangat bersukan. Nak juga selim mcm okje nanti kihkihkih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha.....tak yahlah bersenam Mia....awakkan dah slim....nanti slim sangat jeles mak tau hihi

      Delete
  21. Wah hebatlah kawan kita ni...bersenamrobik lagi...lompat jangan tak lompat k..he..he

    ReplyDelete
  22. Dah tilik2 dalam pic tu.. memang sah OKje takde.. cari pemakai kasut kelabu kuning je sebenarnya.. haha.. best peluh kuar pepagi ni.. dihembus lak bayu pagi.. perghhh... rasa segar megar jeee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg le tak jumpa NH sebab pic tu belum pakai kasut baru hihi....

      Delete
  23. memang betoi pun kalau weekend kdang bukan boleh rehat lagi penat ada la. terkejar2 buat sume menda dalam masa dua hari hukkk

    wah wahhh Pak Jilap saja protes memanja letewwww hihihihiihi

    ReplyDelete
  24. buat jeles jelah...mesti best kan berzumba...lepas ni banyak la kena beli baju baru..dah slim melin..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha.....betul jugak ek Sura...maklumlah badan dah saiz S hihi

      Delete
  25. wah, kempen gaya hidup sihat betul... minum air detox, lepas tu bersenam secara kerap pulak, adeh, kena juga ikut gaya hidup Okje ni, walaupun sikit.. baru leh nampak awet muda macam Okje.. eh, kasut sukan saya kat mana ya? Rasanya aktiviti gotong royong di sekolah hari tu pun saya pakai selipar je. macam mana ni, kalau nak celi baru Adibas ke?

    ReplyDelete